Czy można jeździć z kontrolką DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeździć samochodem z zapaloną kontrolką filtra cząstek stałych, oczywiście do momentu, w którym nie wystąpią poważniejsze problemy np. z silnikiem. Mogłoby się zdarzyć tak, że będąc w trasie, auto po prostu by zgasło. Jeśli więc widzisz, że podzespoły w Twoim aucie zaczynają nieprawidłowo pracować, to powinieneś jak najszybciej oddać go na diagnostykę do ASO. Filtr DPF możesz w łatwy sposób oczyścić sam, zarówno metodą wypalania, jak i poprzez wprowadzenie specjalistycznego preparatu udrożniającego podzespół z sadzy. Pamiętaj jednak, że poprawne działanie filtra cząstek stałych w pojeździe jest bardzo istotne, więc musisz o niego dbać i go czyścić.

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Jak wygląda kontrolka DPF?

Bardzo łatwo rozpoznać kontrolkę filtra cząstek stałych, ponieważ kształtem przypomina właśnie ten element układu wydechowego i jest koloru żółtego lub pomarańczowego. Jeżeli taka kontrolka zapali się na desce rozdzielczej Twojego auta, to najlepiej by było rozpocząć procedurę wypalania filtra DPF. Unikniesz z tego powodu różnych nieprzyjemności, a dodatkowo będziesz mógł cieszyć się oczyszczonym i sprawnym podzespołem.

Kontrolka DPF w aucie

Czy można jeździć samochodem z włączoną kontrolką DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?

W teorii tak, w praktyce niekoniecznie, a dlaczego, to tego z pewnością dowiedziałeś się już z wcześniejszych akapitów. Czyszczenie filtra cząstek stałych można przeprowadzić w różnoraki sposób, a mianowicie chodzi o samodzielne wypalanie DPF, regenerację w serwisie i oczyszczanie zapchanego wnętrza podzespołu jakimś preparatem. Wiedz, że wypalanie filtra cząstek stałych jest obowiązkowe, ale nie jest to wystarczający sposób, aby w pełni go udrożnić. Z czasem będziesz musiał umówić się na fachową regenerację w serwisie.

Filtr DPF do regeneracji

Objawy zapchanego filtra DPF - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?

Jeżeli DPF jest mocno zatkany, to jest duże prawdopodobieństwo, że sam wejdzie w stan samoregeneracji, a może się to objawić chwilowym wzrostem spalania, zwiększonym zadymieniem z układu wydechowego, szarpaniem silnika i skokami obrotów. W takiej sytuacji masz kontynuować jazdę i doprowadzić do całkowitego wypalenia zanieczyszczeń. Jeśli zaś chodzi o typowe objawy zapchanego DPF, to zazwyczaj jest to spadek osiągów jednostki napędowej, ogólne problemy z pracą jednostki napędowej, zwiększonym spalaniem ON, zapaloną kontrolką DPF i nawet check engine. Radzimy od razu zareagować i nie czekać, aż niesprawny filtr cząstek stałych pociągnie za sobą pozostałe podzespoły.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli w samochodzie z silnikiem Diesla pojawi się kontrolka DPF, oznacza to, że wystąpił problem z filtrem DPF, czyli filtrem cząstek stałych montowanym w układzie wydechowym. Kontrolka DPF może pojawić z powodu zapchania filtra cząstek stałych i skłania kierowcę do rozpoczęcia procesu samooczyszczania podzespołu. W przypadku problemów z filtrem DPF należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta lub specjalisty. Może być tak, że wypalanie DPF nie pomoże i potrzebna będzie specjalistyczna regeneracja podzespołu.

Popularne wpisy

5 lipca 2022

Czy katalizator się zużywa?

Katalizator również ma swoją określoną żywotność, ale tak naprawdę od Ciebie będzie zależeć, czy wytrzyma tyle, co obiecuje producent (nawet 250 tysięcy km), czy znacznie krócej ...