Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeździć samochodem z zapaloną kontrolką filtra cząstek stałych, oczywiście do momentu, w którym nie wystąpią poważniejsze problemy np. z silnikiem. Mogłoby się zdarzyć tak, że będąc w trasie, auto po prostu by zgasło. Jeśli więc widzisz, że podzespoły w Twoim aucie zaczynają nieprawidłowo pracować, to powinieneś jak najszybciej oddać go na diagnostykę do ASO. Filtr DPF możesz w łatwy sposób oczyścić sam, zarówno metodą wypalania, jak i poprzez wprowadzenie specjalistycznego preparatu udrożniającego podzespół z sadzy. Pamiętaj jednak, że poprawne działanie filtra cząstek stałych w pojeździe jest bardzo istotne, więc musisz o niego dbać i go czyścić.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Jak wygląda kontrolka DPF?
Bardzo łatwo rozpoznać kontrolkę filtra cząstek stałych, ponieważ kształtem przypomina właśnie ten element układu wydechowego i jest koloru żółtego lub pomarańczowego. Jeżeli taka kontrolka zapali się na desce rozdzielczej Twojego auta, to najlepiej by było rozpocząć procedurę wypalania filtra DPF. Unikniesz z tego powodu różnych nieprzyjemności, a dodatkowo będziesz mógł cieszyć się oczyszczonym i sprawnym podzespołem.
Czy można jeździć samochodem z włączoną kontrolką DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?
W teorii tak, w praktyce niekoniecznie, a dlaczego, to tego z pewnością dowiedziałeś się już z wcześniejszych akapitów. Czyszczenie filtra cząstek stałych można przeprowadzić w różnoraki sposób, a mianowicie chodzi o samodzielne wypalanie DPF, regenerację w serwisie i oczyszczanie zapchanego wnętrza podzespołu jakimś preparatem. Wiedz, że wypalanie filtra cząstek stałych jest obowiązkowe, ale nie jest to wystarczający sposób, aby w pełni go udrożnić. Z czasem będziesz musiał umówić się na fachową regenerację w serwisie.
Objawy zapchanego filtra DPF - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?
Jeżeli DPF jest mocno zatkany, to jest duże prawdopodobieństwo, że sam wejdzie w stan samoregeneracji, a może się to objawić chwilowym wzrostem spalania, zwiększonym zadymieniem z układu wydechowego, szarpaniem silnika i skokami obrotów. W takiej sytuacji masz kontynuować jazdę i doprowadzić do całkowitego wypalenia zanieczyszczeń. Jeśli zaś chodzi o typowe objawy zapchanego DPF, to zazwyczaj jest to spadek osiągów jednostki napędowej, ogólne problemy z pracą jednostki napędowej, zwiększonym spalaniem ON, zapaloną kontrolką DPF i nawet check engine. Radzimy od razu zareagować i nie czekać, aż niesprawny filtr cząstek stałych pociągnie za sobą pozostałe podzespoły.
Komentarze