Czy można samemu wyczyścić katalizator? - Tego pewnie nie wiedziałeś?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Jak najbardziej można samodzielnie wyczyścić katalizator, jednak należy wybrać do tego odpowiednią metodę. Czyszczenie reaktora katalitycznego w domu powinno się odbyć przy użyciu specjalistycznego preparatu. Należy go użyć zgodnie z zaleceniami producenta. Tego typu środki pomagają pozbyć się niewielkich osadów, więc po dłuższym okresie eksploatacji pojazdu będzie trzeba zgłosić się do fachowców na mechaniczną regenerację podzespołu. Ważne, aby nie przepalać katalizatora, a stworzyć mu odpowiednie warunki do samooczyszczania w trasie. Nie narażaj go również na gwałtowne zmiany temperatur (wjechanie w kałużę) i nie uderzaj np. o krawężniki.
Jak odetkać zapchany katalizator?

Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem? Tak właściwie nie ma bezpiecznego sposobu oczyszczania katalizatora w warunkach domowych, chyba że zastosuje się odpowiedni preparat (Liqui Moly). Na pewno nie możesz użyć Kreta tudzież Domestosa, ponieważ dojdzie do uszkodzenia tego podzespołu od wewnątrz. Jeśli nie wiesz, jak poprawnie wyczyścić konwerter katalityczny, to oddaj go w ręce specjalistów. Fachowcy, zanim przeprowadzą regenerację, sprawdzą jego stan pod kątem uszkodzeń oraz stopnia zużycia. W niektórych serwisach, gdy wkład utracił swoje właściwości lub okazał się nieodwracalnie uszkodzony, a obudowa jest nienaruszona, wymieniany jest sam wkład katalizatora.
Ile kosztuje czyszczenie katalizatora?
Cena czyszczenia katalizatora może się różnić w zależności od serwisu i wybranej metody. Jeżeli zdecydowałbyś się na przepłukanie podzespołu wodą pod ciśnieniem, będzie to usługa na pewno droższa niż np. samodzielne wlanie środka do czyszczenia katalizatora K2 tudzież Liqui Moly. Kiedy regeneracja reaktora katalitycznego jest inwazyjna i wymaga demontażu, to należy sobie doliczyć dodatkowo jeszcze koszty ponownego montażu oraz adaptacji w sterowniku silnika. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zadzwonić do kilku serwisów i poznać ich cennik. Tak czy inaczej, o wiele bardziej opłaca się czyścić konwertery katalityczne niż je wycinać, ponieważ unikniesz zakupu drogiego katalizatora, a także innych konsekwencji prawnych.
Czym można wyczyścić katalizator?
Najprostszym sposobem wyczyszczenia konwertera katalitycznego z wszelakich zabrudzeń jest użycie preparatu Liqui Moly 8931. Zatem po zakupie tego preparatu należy odprowadzić środek do wnętrza katalizatora na włączonym silniku, przy obrotach powyżej 2 tysięcy na minutę. To pomoże wyczyścić cały układ dolotowy, komorę spalania i reaktor katalityczny. Po ukończeniu tego procesu warto dodać do paliwa Liqui Moly Catalic System Clean 7110, który zabezpieczy podzespół przed szybszym zapchaniem. Taką metodę oczyszczania katalizatora praktykuje się także w serwisach samochodowych. Jak wyczyścić katalizator w Dieslu? W naszej ocenie lepiej umówić się na czyszczenie hydrodynamiczne, ponieważ pozwoli to przywrócić podzespołowi właściwości i parametry za niedużą cenę.
Komentarze