Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtra cząstek stałych nie wolno usuwać z pojazdu, ponieważ auto nie będzie mogło swobodnie poruszać się po drogach publicznych. Bez DPF lub bez sprawnego filtra DPF auto będzie emitowało więcej toksycznych spalin, a od wielu lat jest to surowo zabronione. Nie usuwaj filtra cząstek stałych, tylko podejmij się jego regeneracji, ponieważ dzięki niej o wiele lepiej na tym wyjdziesz. Aktualnie jest masa sposobów oczyszczania filtra cząstek stałych, więc nie będziesz miał z tym problemów. W naszej ocenie jednak to czyszczenie hydrodynamiczne jest najbezpieczniejsze i najefektywniejsze dla zanieczyszczonego wkładu podzespołu, a dodatkowo koszt wykonania tej usługi nie należy do wysokich. Regeneruj ten podzespół wyłącznie w sprawdzonych serwisach.
Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Wycięcie DPF
Patrząc na to, jakie są skutki usuwania filtra cząstek stałych z samochodu, to jest to całkowicie niewarte zachodu. Zamiast pozbywać się tego podzespołu, udaj się na jego regenerację w celu przywrócenia parametrów, bo to sprawi, że filtr DPF będzie znów dobrze pracować. Pamiętaj, że DPF jest bardzo drogi i nawet jeśli zdecydujesz się go usunąć teraz, to nie ominie Cię kiedyś ponowny jego zakup i montaż.
Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Usunięcie DPF - opinie
Mimo nakazu obowiązkowego posiadania filtra cząstek stałych w samochodzie użytkownicy swoich samochodów w dalszym ciągu masowo usuwają ten podzespół, ponieważ w ich ocenie generuje on tylko dodatkowe koszty. Owszem koszty utrzymania samochodu wzrastają, ale tylko wtedy, gdy nie dbasz o ten element, a jego niesprawność przekłada się na jakość pracy turbosprężarki czy też silnika. Aktualnie sporo warsztatów reklamuje swoje usługi związane z fachowym wcięciem filtra DPF, więc zainteresowani mogą śmiało z tej oferty skorzystać. Problem polega jednak na tym, że później czeka Cię masa nieprzyjemności (także za granicą). Co do opinii na ten temat, to jak wszystkim wiadomo, są różne. Naszym zdaniem nie warto ryzykować, ponieważ są inne sposoby na utrzymanie filtra cząstek stałych w doskonałej kondycji i przy tym niewygenerowaniu sobie niepotrzebnych wydatków.
Usuwanie filtrów DPF/FAP – aspekt techniczny i prawny - Wycięcie DPF i skutki
Jak mówi prawo, pojazd może być dopuszczony do ruchu wyłącznie wtedy, gdy jest zgodny z homologacją. Chodzi po prostu o to, że filtr cząstek stałych powinien znajdować się w układzie wydechowym i dodatkowo musi być w 100% sprawny. Niestety wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że pozbycie się filtra DPF jest karalne i można otrzymać za to mandat, nie przejść pozytywnie badania kontrolnego pojazdu oraz stracić dowód rejestracyjny swojego auta. W Polsce jednak stacje kontrolne nie mają na tyle specjalistycznego urządzenia do sprawdzania spalin, dlatego większość kierowców nie ponosi konsekwencji.
Komentarze