Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak najbardziej wypalanie filtra cząstek stałych na postoju jest możliwe, jednak trzeba mieć na uwadze, że powielanie tej metody mogłoby doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Część niespalonego paliwa, które zostało podane przez sterownik silnika w ramach podgrzania spalin w układzie wydechowym, trafia do oleju silnikowego, w wyniku czego dochodzi w końcu do rozcieńczenia tego oleju. Zaleca się więc wymieniać zarówno olej silnikowy, jak i filtr oleju zaraz po ukończonej regeneracji aktywnej. Podobnie wygląda sytuacja z wypalaniem w serwisie i takie zalecenia też są przedstawione właścicielom swoich samochodów z dieslem. Lepiej też dla Ciebie, żebyś się do nich stosował, ponieważ koszty napraw awarii jednostki napędowej wcale nie są małe.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
W trakcie jazdy samochodem może nagle zapalić się kontrolka filtra cząstek stałych, która właśnie informuje o mocno zapełnionym podzespole. W takim więc momencie powinieneś od razu wjechać na drogę poza miastem albo po prostu na autostradę, aby ułatwić sobie proces dopalania sadzy. Powinieneś zwiększyć prędkość oraz obroty (od 2500 do max. 3500 obr. na minutę). W tym czasie możesz zauważyć unoszący się dym za pojazdem, ale jest to zupełnie normalnie podczas wypalania filtra DPF.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Procedura wypalania DPF VW
W naszej opinii, jak i wielu innych kierowców samochodów z silnikami wysokoprężnymi najlepszym sposobem na udrożnienie DPF jest wypalanie w trasie. Procedura wypalania DPF w VW czy w każdym innym pojeździe osobowym wygląda tak samo; masz za zadanie znaleźć odpowiednią drogę, aby uniknąć gwałtownego hamowania, czy też zatrzymywania się, pamiętać o zwiększonej prędkości i obrotów, bo tylko w taki sposób temperatura spalin osiągnie taką wartość, że możliwe będzie bezproblemowe wypalenie zalegającej sadzy. Dopalanie osadów na postoju bardzo obciąża silnik i koniecznie trzeba pamiętać o wymianie filtra oleju wraz z olejem silnikowym w celu uniknięcia jakichś uszkodzeń w jednostce napędowej.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Odpowiedź na pytanie: „Czy lepiej wypalać DPF na postoju, czy w trasie?” znajduje się w akapicie wyżej. Oczywiste jest, że jeśli kierowca nie ma warunków do oczyszczenia filtra cząstek stałych w sposób naturalny, w trakcie jazdy, to wypalanie na postoju jest ostatecznym wyborem, natomiast, jeżeli masz odpowiednie warunki do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to bez zastanowienia ją rozpocznij i doprowadź do skutecznego końca. Wypalanie filtra DPF podczas jazdy jest bardzo proste; wystarczy, że dostosujesz się do powyżej wspomnianych zaleceń.
Komentarze