Czy można wypalać filtr DPF na postoju?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Warsztat naprawiający filtry cząstek stałych

Jak najbardziej wypalanie filtra cząstek stałych na postoju jest możliwe, jednak trzeba mieć na uwadze, że powielanie tej metody mogłoby doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Część niespalonego paliwa, które zostało podane przez sterownik silnika w ramach podgrzania spalin w układzie wydechowym, trafia do oleju silnikowego, w wyniku czego dochodzi w końcu do rozcieńczenia tego oleju. Zaleca się więc wymieniać zarówno olej silnikowy, jak i filtr oleju zaraz po ukończonej regeneracji aktywnej. Podobnie wygląda sytuacja z wypalaniem w serwisie i takie zalecenia też są przedstawione właścicielom swoich samochodów z dieslem. Lepiej też dla Ciebie, żebyś się do nich stosował, ponieważ koszty napraw awarii jednostki napędowej wcale nie są małe.

Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF - jakie obroty?

W trakcie jazdy samochodem może nagle zapalić się kontrolka filtra cząstek stałych, która właśnie informuje o mocno zapełnionym podzespole. W takim więc momencie powinieneś od razu wjechać na drogę poza miastem albo po prostu na autostradę, aby ułatwić sobie proces dopalania sadzy. Powinieneś zwiększyć prędkość oraz obroty (od 2500 do max. 3500 obr. na minutę). W tym czasie możesz zauważyć unoszący się dym za pojazdem, ale jest to zupełnie normalnie podczas wypalania filtra DPF.

Wypalanie DPF na postoju

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Procedura wypalania DPF VW

W naszej opinii, jak i wielu innych kierowców samochodów z silnikami wysokoprężnymi najlepszym sposobem na udrożnienie DPF jest wypalanie w trasie. Procedura wypalania DPF w VW czy w każdym innym pojeździe osobowym wygląda tak samo; masz za zadanie znaleźć odpowiednią drogę, aby uniknąć gwałtownego hamowania, czy też zatrzymywania się, pamiętać o zwiększonej prędkości i obrotów, bo tylko w taki sposób temperatura spalin osiągnie taką wartość, że możliwe będzie bezproblemowe wypalenie zalegającej sadzy. Dopalanie osadów na postoju bardzo obciąża silnik i koniecznie trzeba pamiętać o wymianie filtra oleju wraz z olejem silnikowym w celu uniknięcia jakichś uszkodzeń w jednostce napędowej.

Wypalanie DPF

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?

Odpowiedź na pytanie: „Czy lepiej wypalać DPF na postoju, czy w trasie?” znajduje się w akapicie wyżej. Oczywiste jest, że jeśli kierowca nie ma warunków do oczyszczenia filtra cząstek stałych w sposób naturalny, w trakcie jazdy, to wypalanie na postoju jest ostatecznym wyborem, natomiast, jeżeli masz odpowiednie warunki do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to bez zastanowienia ją rozpocznij i doprowadź do skutecznego końca. Wypalanie filtra DPF podczas jazdy jest bardzo proste; wystarczy, że dostosujesz się do powyżej wspomnianych zaleceń.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami diesla, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska cząstek stałych. Proces oczyszczania spalin nazywany jest wypalaniem DPF. Wypalanie DPF jest procesem, który ma na celu usunięcie zanieczyszczeń z filtra i przywrócenie mu prawidłowego działania. Wypalanie DPF może odbywać się na postoju lub podczas jazdy. W przypadku wypalania DPF na postoju proces ten odbywa się za pomocą specjalistycznego sprzętu, takiego jak piecyki do regeneracji filtrów. Proces wypalania trwa około 1-2 godzin i polega na podgrzaniu filtra do odpowiedniej temperatury, która umożliwia usunięcie zanieczyszczeń. Wypalanie DPF na postoju jest dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy filtr jest mocno zanieczyszczony lub gdy nie jest możliwe wypalanie podczas jazdy. Wypalanie DPF jest ważnym procesem, który pozwala na utrzymanie sprawności samochodu i ochronę środowiska. Aby wypalanie DPF przebiegało prawidłowo, należy stosować się do zaleceń producenta samochodu oraz użytkować samochód zgodnie z przeznaczeniem.

Popularne wpisy