Czy można wypalić DPF na postoju?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Jak najbardziej wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych na postoju jest możliwe, a nawet konieczne, jeżeli zależy Ci na dobrej pracy podzespołu. Jedyne zastrzeżenia odnośnie tej metody są takie, że nie powinno się jej powielać za każdym razem, ponieważ w pewnym momencie silnik może się zatrzeć z powodu utraty właściwości smarnych. Tak się może wydarzyć, jeśli po każdym przeprowadzeniu wypalania postojowego resztki dodatkowej ropy dostaną się do oleju silnikowego, rozcieńczając go. Pamiętaj, że wcale tak się nie musi wydarzyć, wystarczy, że będziesz korzystał z tego sposobu wypalania raz na jakiś czas i skupisz się na bardziej naturalnej formie pozbycia się sadzy.

Czy można wypalić DPF na postoju?

1. Poznaj szczegóły wypalania sadzy z DPF metodą postojową

Najpierw skup się na miejscu parkingowym, na którym zostawisz samochód, dopiero później włącz silnik i podnieś obroty, aby sterownik dostał sygnał o zainicjowaniu wypalania i dzięki temu poda nową porcję ropy, która podniesie temperaturę spalin w układzie wydechowym. Poczekaj kilkanaście minut, aby sadza w pełni się wypaliła. Jeśli zastanawiasz się nad wypalaniem na postoju, możesz je wykonać, ale pamiętaj o natychmiastowej wymianie oleju wraz z filtrem oleju silnikowego.

2. Wypalanie DPF, jakie obroty będą wystarczające do wypalenia zanieczyszczeń?

Początkowo zapoznaj się z indywidualnymi zaleceniami dopasowanymi do Twojego pojazdu i dowiesz się, jakie obroty będą wystarczające. Zazwyczaj wystarczająca wysokość obrotów to około 3,5 tysięcy na minutę w przypadku filtra DPF / FAP, jednakże, gdy posiadasz GPF w benzynie, to wtedy wysokość obrotów może wynosić 2,5 tysięcy.

3. Kiedy wypala się DPF – odpowiadamy

Filtr cząstek stałych wypala się w momencie, gdy w jego wnętrzu znajduje się bardzo duża ilość osadów. W większości przypadków, jeśli kierowcy nie są w stanie rozpoznać zapchanego wydechu, z pomocą przyjdzie kontrolka wypalania DPF, która da w ten sposób sygnał do wykonania procedury wypalania DPF w Toyocie oraz w innych samochodach.

Wypalanie DPF i objawy tego procesu

Podczas jazdy nagle może wyświetlić się kontrolka odpowiedzialna za DPF, możesz odczuć nagły zwiększony pobór paliwa, kopcenie z układu wydechowego oraz bardzo mocny zapach spalin.

Dodatkowo zwiększają się obroty.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, jest możliwe, aby wypalić filtr cząstek stałych (DPF) na postoju, zwany również procesem regeneracji, celem usunięcia zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze. Proces ten jest automatycznie przeprowadzany przez komputer silnika podczas jazdy, kiedy zanieczyszczenia w filtrze osiągną określoną granicę. Jednak, jeśli filtr jest bardzo zapchany, proces regeneracji może nie być skuteczny i konieczna będzie interwencja mechanika, który przeprowadzi regenerację na postoju. Regeneracja na postoju polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co skutkuje spalaniem zanieczyszczeń i ich usunięciem. Warto pamiętać, że regeneracja DPF na postoju jest tylko tymczasowym rozwiązaniem, ponieważ filtr może znowu się zapchać, jeśli nie zostanie zmieniony styl jazdy czy nie zostanie przeprowadzona diagnostyka. Dlatego ważne jest, aby regularnie konserwować swój pojazd i dostosować styl jazdy do zalecenia producenta.
Marcel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mi się może z raz udało wypalić DPF na postoju. Raczej staram się robić to w trasie z reguły, bo jest to dla mnie po prostu wygodniejsze :)
Tymon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pewnie, że można wypalić Dpf na postoju, chociaż ja swojego wypalam na trasie. Nic trudnego. Jeśli ktoś naprawdę już nie wie jak i boi się przerwania wypalania to lepiej zlecić to specjaliście.
Kondzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że jest tyle metod wypalania DPF. Myślałem, że to się dzieje zawsze automatycznie i nie wymaga ingerencji kierowcy.
Muminek_56
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalałem DPFa ze dwa razy na postoju, ale czytałem, że jest to niebezpieczne, bo bardzo obciąża silnik... Wolę jednak regenerować DPF w trasie

Popularne wpisy