Czy można założyć katalizator z diesla do benzyny?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2

Katalizator z pojazdów pasujących do silników wysokoprężnych nie można umieścić w autach benzynowych, ponieważ to są zupełnie różne reaktory katalityczne i spełniają całkowicie inne funkcje. W benzynie umieszcza się katalizatory trójdrożne, a w dieslu znajduje się konwerter utleniający, któremu pomaga także obecność filtra cząstek stałych, dopalając szkodliwe cząstki PM. Ponadto w autach z dieslem i benzyną skład spalin jest zupełnie inny, więc jest to kolejny powód, dlaczego nie powinno się montować katalizatora z samochodu posiadającego silnik wysokoprężny do silnika o zapłonie iskrowym. Jedno jest pewne – żaden samochód wyprodukowany po 1995 roku nie może zostać pozbawiony reaktora katalitycznego i nieważne, czy chodzi o te znajdujące się w dieslu, czy w benzynie.

Serwisowane pojazdy

Katalizator z benzyny do diesla - Katalizator w dieslu a w benzynie - cena

Jeżeli nie można przełożyć reaktora katalitycznego z diesla do benzyny, to analogicznie również nie można (z tych samych powodów) dokonać zamiany z pojazdu benzynowego do diesla. Podzespół ten w silniku wolnossącym ma za zadanie redukować tlenki azotu, utleniać węglowodory oraz tlenki azotu. Natomiast pamiętaj, że cena zarówno katalizatorów pasujących do diesla, jak i benzyny będzie bardzo zbliżona, ponieważ metale szlachetne, które się w nim znajdują, są bardzo cenne.

Diesel - katalizator – cena podzespołu

Po pierwsze ceny katalizatorów zaczynają się od kilkuset złotych, a mogą zakończyć się nawet na kilku tysiącach zł. Katalizatory w pojazdach z dieslem zaczęły być montowane trochę później, jednak to nie oznacza, że możesz poruszać się autem z wyciętym podzespołem. Z biegiem lat zmieniły się wartości dotyczące dopuszczalnej ilości wydostawania się szkodliwych związków do atmosfery.

Katalizator w dieslu. Jaką odgrywa rolę? - Katalizator w dieslu - od którego roku?

Żywotność katalizatora w dieslu i w benzynie jest taka sama, czyli powinien być bezproblemowy do około 250 tysięcy kilometrów. Różnica między działaniem reaktora katalitycznego z auta z silnikiem benzynowym a dieslem jest następująca: podczas spalania benzyny powstaje duża ilość CO, a przy spalaniu ON znów cząstki stałe, dwutlenki siarki i węglowodory. Ponadto tlenki azotu usuwane są dzięki katalizatorowi trójdrożnemu. Konwerter katalityczny zaczął być umieszczany w dieslu od roku 1995 roku, kiedy zaczęto wprowadzać normy emisji spalin.

Katalizator w dieslu

Czy można stosować katalizatory uniwersalne? - Katalizatory

Jak najbardziej stosowanie katalizatorów uniwersalnych zamiast zakupienie oryginalnych jest możliwe. Jeśli tylko jest dobrze dopasowany do Twojego samochodu, nie powinno być problemu z jego montażem i ze zgodnością obowiązujących norm Euro. Nie zapłacisz dużo pieniędzy, a uchronisz się też przed niepożądanymi konsekwencjami prawnymi. Pamiętaj, że kluczowe jest przed ostatecznym kupnem takiego katalizatora, sprawdzenie sprzedawcy (o ile zamawiasz przez Internet) albo poradzenie się fachowca, który sam pomoże Ci w wyborze.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Eryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator jest ważnym elementem układu wydechowego, który pomaga oczyścić spaliny emitowane przez silnik. Katalizatory przeznaczone do silników benzynowych różnią się od tych przeznaczonych do silników diesla. Katalizatory przeznaczone do silników benzynowych składają się z różnych rodzajów katalizatorów: katalizatora trójdrożnego, katalizatora monolithowego, katalizatora kasetowego, katalizatora włóknowego. Z kolei katalizatory przeznaczone do silników diesla zazwyczaj zawierają tylko filtr cząstek stałych (DPF) i potrzebują dodatkowych substancji takiej jak Eolys. Z tego powodu założenie katalizatora przeznaczonego do silnika diesla do silnika benzynowego nie jest zalecane, ponieważ nie będzie on skutecznie oczyszczał spalin emitowanych przez silnik benzynowy i może prowadzić do uszkodzenia silnika. Ponadto założenie innego katalizatora niż przeznaczony do danego modelu pojazdu może powodować błędy w systemie kontroli emisji czy też być sprzeczne z homologacją pojazdu.
nikiminaque
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy ktoś się w ogóle zastanawia nad tym czy można założyć nieodpowiedni katalizator? Chyba jakiś kombinator, bo wątpię, że ludzie robią takie rzeczy. Przecież to są dwa odrębne podzespoły.
Norbercik_z
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No nie wpadłbym na taki pomysł, żeby przełożyć katalizator z diesla do benzyniaka. Jak dla mnie głupota.
marcin2#456
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie co to za pytanie Xd i benzyna i diesel mają swoje konkretne katalizatory... Jeśli ktoś próbował tak wymienić, to był odważny

Popularne wpisy

8 kwietnia 2021

Filtr DPF 2505126030

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...