Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator z pojazdów pasujących do silników wysokoprężnych nie można umieścić w autach benzynowych, ponieważ to są zupełnie różne reaktory katalityczne i spełniają całkowicie inne funkcje. W benzynie umieszcza się katalizatory trójdrożne, a w dieslu znajduje się konwerter utleniający, któremu pomaga także obecność filtra cząstek stałych, dopalając szkodliwe cząstki PM. Ponadto w autach z dieslem i benzyną skład spalin jest zupełnie inny, więc jest to kolejny powód, dlaczego nie powinno się montować katalizatora z samochodu posiadającego silnik wysokoprężny do silnika o zapłonie iskrowym. Jedno jest pewne – żaden samochód wyprodukowany po 1995 roku nie może zostać pozbawiony reaktora katalitycznego i nieważne, czy chodzi o te znajdujące się w dieslu, czy w benzynie.
Katalizator z benzyny do diesla - Katalizator w dieslu a w benzynie - cena
Jeżeli nie można przełożyć reaktora katalitycznego z diesla do benzyny, to analogicznie również nie można (z tych samych powodów) dokonać zamiany z pojazdu benzynowego do diesla. Podzespół ten w silniku wolnossącym ma za zadanie redukować tlenki azotu, utleniać węglowodory oraz tlenki azotu. Natomiast pamiętaj, że cena zarówno katalizatorów pasujących do diesla, jak i benzyny będzie bardzo zbliżona, ponieważ metale szlachetne, które się w nim znajdują, są bardzo cenne.
Diesel - katalizator – cena podzespołu
Po pierwsze ceny katalizatorów zaczynają się od kilkuset złotych, a mogą zakończyć się nawet na kilku tysiącach zł. Katalizatory w pojazdach z dieslem zaczęły być montowane trochę później, jednak to nie oznacza, że możesz poruszać się autem z wyciętym podzespołem. Z biegiem lat zmieniły się wartości dotyczące dopuszczalnej ilości wydostawania się szkodliwych związków do atmosfery.
Katalizator w dieslu. Jaką odgrywa rolę? - Katalizator w dieslu - od którego roku?
Żywotność katalizatora w dieslu i w benzynie jest taka sama, czyli powinien być bezproblemowy do około 250 tysięcy kilometrów. Różnica między działaniem reaktora katalitycznego z auta z silnikiem benzynowym a dieslem jest następująca: podczas spalania benzyny powstaje duża ilość CO, a przy spalaniu ON znów cząstki stałe, dwutlenki siarki i węglowodory. Ponadto tlenki azotu usuwane są dzięki katalizatorowi trójdrożnemu. Konwerter katalityczny zaczął być umieszczany w dieslu od roku 1995 roku, kiedy zaczęto wprowadzać normy emisji spalin.
Czy można stosować katalizatory uniwersalne? - Katalizatory
Jak najbardziej stosowanie katalizatorów uniwersalnych zamiast zakupienie oryginalnych jest możliwe. Jeśli tylko jest dobrze dopasowany do Twojego samochodu, nie powinno być problemu z jego montażem i ze zgodnością obowiązujących norm Euro. Nie zapłacisz dużo pieniędzy, a uchronisz się też przed niepożądanymi konsekwencjami prawnymi. Pamiętaj, że kluczowe jest przed ostatecznym kupnem takiego katalizatora, sprawdzenie sprzedawcy (o ile zamawiasz przez Internet) albo poradzenie się fachowca, który sam pomoże Ci w wyborze.
Komentarze