Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wyłączenie silnika podczas wypalania filtra cząstek stałych jest zabronione, ponieważ uszkodzisz zarówno jednostkę napędową, jak i DPF/FAP. W przypadku awarii któregoś z tych podzespołów czeka Cię bardzo poważna i kosztowna naprawa bądź nawet wymiana, dlatego nie warto ryzykować. Jeżeli już podejmujesz się samooczyszczania podzespołu, to musisz przeczekać kilkanaście minut, dopóki sadza nie wypali się do końca. Niestety, jeśli posiadasz filtr cząstek stałych w samochodzie, to musisz dostosować się do zasad, które z góry zostały narzucone przez producenta i między innymi dotyczy to odpowiedniej eksploatacji. Wypalanie filtra DPF może odbyć się na postoju oraz w trasie, dlatego decydując się na którąś z tych metod, również musisz poznać poszczególne kroki, które mają Ci pomóc w skutecznym pozbyciu się sadzy.
Wyłączanie silnika podczas oczyszczania DPF jest zabójcze dla filtra i silnika — Wypalanie DPF, co ile km?
Filtr cząstek stałych powinien wypalać się po przejechaniu 400 do 700 kilometrów, natomiast, jeśli zmagasz się z problemem o wiele wcześniejszej samoregeneracji DPF, to powinieneś zwrócić się z tym do serwisu w celu znalezienie przyczyny. Pamiętaj, że podczas wypalania filtra DPF/FAP jesteś zobowiązany do odczekania dłuższej chwili i kontrolowania procesu odnośnie usunięcia sadzy z wnętrza podzespołu.
Wypalanie DPF a gaszenie silnika — Kiedy wypala się DPF?
Temat związany z wypalaniem filtra cząstek stałych i gaszeniem przy tym silnika już został opisany we wcześniejszych akapitach, jednakże po raz kolejny powtórzymy, że wyłączenie jednostki napędowej w trakcie samooczyszczania DPF może się wiązać z uszkodzeniem obu podzespołów. Filtr DPF/FAP wypala się, gdy wewnątrz wkładu znajduje się zbyt duża ilość zanieczyszczeń i nie chodzi tu właściwie o popiół, gdyż on i tak nie dopali się w trakcie wypalania. Sadza owszem, jednak popiół usuniesz wyłącznie poprzez mycie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy — Montaż diody wypalania DPF VW
W trakcie jazdy możesz zauważyć chwilowy wzrost spalania, a także wzrost obrotów na biegu jałowym, jak również nagłe wydobywanie się dymu z układu wydechowego. Świadczy to o rozpoczęciu procesu wypalania DPF/FAP, którego nie powinieneś przerywać. Niestety, nie każdy w samochodzie ma wmontowaną kontrolkę DPF, dlatego też kierowca nawet nie spodziewa się, kiedy rozpoczęła się samoregeneracja podzespołu, a ta nieświadomość kosztuje duże pieniądze. Weźmy na tapet przykładowo auto marki Volkswagen, które takowej diody nie ma. Bez problemu samodzielnie ją zamontujesz i najlepiej umieścić ją w lusterku kierowcy w taki sposób, aby Cię w nocy nie oślepiała, a w dzień była widoczna.
Komentarze