Czy po usunięciu DPF auto mniej pali? Farmazony ignorantów


Usunięcie DPF z samochodu jest prawnie zabronione
, ponieważ filtr ten odgrywa kluczową rolę w redukcji emisji cząstek stałych i jest integralną częścią systemu kontroli emisji. Poza aspektami prawno-regulacyjnymi, usunięcie DPF może prowadzić do szeregu problemów, a wpływ na zużycie paliwa stałby się bardzo niekorzystny.
Usunięcie DPF prowadzi do zmiany właściwości przepływu spalin w układzie wydechowym, co może wpływać na pracę silnika. Ograniczenie przepływu spalin negatywnie wpływa na efektywność silnika i powoduje wzrost zużycia paliwa, czyli całkowite przeciwieństwo stwierdzenia, że po usunięciu DPF auto pali mniej.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr FAP
kamerka diagnostyczna FAP

Czy auto przejdzie przegląd bez DPF?

DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest obowiązkowym elementem układu wydechowego samochodów z silnikiem diesla, które zostały wyprodukowane po 1 stycznia 2006 roku. Filtr ten ma za zadanie zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak sadza, dym i olej, które powstają w wyniku spalania paliwa. W związku z tym, usunięcie DPF z samochodu jest niezgodne z przepisami i może skutkować odmową przejazdu przeglądu technicznego.
W myśl ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazd może zostać dopuszczony do ruchu, jeśli spełnia warunki techniczne określone w przepisach. Wymogi te obejmują również spełnienie norm emisji spalin. Usunięcie DPF powoduje zwiększenie emisji zanieczyszczeń, co jest niezgodne z przepisami.

Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?

Jakość paliwa wpływa na ilość zanieczyszczeń, które trafiają do filtra. Paliwo o wysokiej zawartości siarki powoduje zwiększenie ilości sadzy powstającej w wyniku spalania. Siarka jest jednym z głównych składników sadzy, dlatego jej wysoka zawartość w paliwie może prowadzić do szybszego zapychania się filtra. Oprócz zawartości siarki, na DPF może mieć wpływ również zawartość innych zanieczyszczeń w paliwie, takich jak: popiół, metale ciężkie czy woda.
Paliwo o niskiej zawartości siarki powoduje zmniejszenie ilości sadzy, która powstaje w wyniku spalania. Niższa zawartość siarki w paliwie oznacza, że mniej sadzy trafia do filtra, co wydłuża jego żywotność.

Filtr FAP

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Żywotność DPF po regeneracji może być trudna do określenia dokładnie, ponieważ wiele czynników wpływa na trwałość tego elementu układu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, DPF po regeneracji może wytrzymać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jednak w przypadku częstych krótkich przejazdów w mieście lub przy użyciu paliwa o wysokiej zawartości siarki, regeneracja może być konieczna już po kilku tysiącach kilometrów.
Żywotność DPF po regeneracji zależy od: metody i poprawnie wykonanej regeneracji, stylu jazdy, okresowych konserwacji czy stanu technicznego samochodu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy