Subpage photo

Czy po usunięciu DPF auto mniej pali? Farmazony ignorantów

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Usunięcie DPF z samochodu jest prawnie zabronione
, ponieważ filtr ten odgrywa kluczową rolę w redukcji emisji cząstek stałych i jest integralną częścią systemu kontroli emisji. Poza aspektami prawno-regulacyjnymi, usunięcie DPF może prowadzić do szeregu problemów, a wpływ na zużycie paliwa stałby się bardzo niekorzystny.
Usunięcie DPF prowadzi do zmiany właściwości przepływu spalin w układzie wydechowym, co może wpływać na pracę silnika. Ograniczenie przepływu spalin negatywnie wpływa na efektywność silnika i powoduje wzrost zużycia paliwa, czyli całkowite przeciwieństwo stwierdzenia, że po usunięciu DPF auto pali mniej.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
kamerka diagnostyczna FAP

Czy auto przejdzie przegląd bez DPF?

DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest obowiązkowym elementem układu wydechowego samochodów z silnikiem diesla, które zostały wyprodukowane po 1 stycznia 2006 roku. Filtr ten ma za zadanie zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak sadza, dym i olej, które powstają w wyniku spalania paliwa. W związku z tym, usunięcie DPF z samochodu jest niezgodne z przepisami i może skutkować odmową przejazdu przeglądu technicznego.
W myśl ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazd może zostać dopuszczony do ruchu, jeśli spełnia warunki techniczne określone w przepisach. Wymogi te obejmują również spełnienie norm emisji spalin. Usunięcie DPF powoduje zwiększenie emisji zanieczyszczeń, co jest niezgodne z przepisami.

Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?

Jakość paliwa wpływa na ilość zanieczyszczeń, które trafiają do filtra. Paliwo o wysokiej zawartości siarki powoduje zwiększenie ilości sadzy powstającej w wyniku spalania. Siarka jest jednym z głównych składników sadzy, dlatego jej wysoka zawartość w paliwie może prowadzić do szybszego zapychania się filtra. Oprócz zawartości siarki, na DPF może mieć wpływ również zawartość innych zanieczyszczeń w paliwie, takich jak: popiół, metale ciężkie czy woda.
Paliwo o niskiej zawartości siarki powoduje zmniejszenie ilości sadzy, która powstaje w wyniku spalania. Niższa zawartość siarki w paliwie oznacza, że mniej sadzy trafia do filtra, co wydłuża jego żywotność.

Filtr FAP

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Żywotność DPF po regeneracji może być trudna do określenia dokładnie, ponieważ wiele czynników wpływa na trwałość tego elementu układu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, DPF po regeneracji może wytrzymać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jednak w przypadku częstych krótkich przejazdów w mieście lub przy użyciu paliwa o wysokiej zawartości siarki, regeneracja może być konieczna już po kilku tysiącach kilometrów.
Żywotność DPF po regeneracji zależy od: metody i poprawnie wykonanej regeneracji, stylu jazdy, okresowych konserwacji czy stanu technicznego samochodu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.