Subpage photo

Czy po wypalaniu DPF trzeba wymieniać olej? Nie wpadnij w kłopoty

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50


W nowoczesnych pojazdach istnieje kilka rodzajów regeneracji DPF, w tym regeneracja pasywna (automatyczna) i regeneracja aktywna (inicjowana elektronicznie). W przypadku regeneracji pasywnej, która występuje automatycznie podczas normalnej eksploatacji, najczęściej nie wymaga się wymiany oleju. Jednak regeneracja aktywna, która może być wywoływana elektronicznie w celu aktywnej eliminacji zgromadzonej sadzy, może wpływać na jakość oleju, dlatego zaleca się jego wymianę po wypaleniu DPF.
Podczas wypalania DPF do oleju może przedostać się niespalony olej napędowy, co może spowodować jego rozcieńczenie. Rozcieńczony olej traci swoje właściwości smarne, co może prowadzić do uszkodzenia silnika. W związku z tym zaleca się monitorowanie poziomu oraz jakości oleju po regeneracji DPF. W przypadku zauważenia wzrostu zanieczyszczeń lub spadku jakości oleju wymiana oleju może być zalecana.

Filtr FAP
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?

Przerwanie procedury wypalania DPF może grozić poważnymi konsekwencjami, w tym:

• Niespalone paliwo dostaje się do układu wydechowego i zwiększa ciśnienie wydechu. To z kolei może prowadzić do uszkodzenia silnika, turbosprężarki lub innych elementów układu wydechowego.
• Wypalanie DPF wymaga dodatkowej ilości paliwa. Jeśli procedura zostanie przerwana, niespalone paliwo zostanie zużyte przez silnik, co zwiększy zużycie paliwa.
• Jeśli DPF jest zbyt zapchany, może utrudniać lub uniemożliwiać uruchomienie silnika.
• Jeśli DPF zostanie całkowicie zapchany, może być konieczna jego wymiana. Jest to kosztowny proces, który może sięgać nawet kilku tysięcy złotych.

Czy na zimnym silniku może być wypalanie DPF?

Nie, na zimnym silniku nie może dojść do wypalania DPF. Filtr cząstek stałych wymaga osiągnięcia odpowiedniej temperatury, aby rozpocząć proces wypalania. Temperatura ta wynosi około 600-700 stopni Celsjusza.
Jeśli silnik nie osiągnie tej temperatury, wypalanie się nie rozpocznie. Dzieje się tak dlatego, że sadza i dym, które są usuwane z filtra, muszą być spalone, aby proces był skuteczny.
Aby rozpocząć wypalanie DPF, silnik musi pracować przez co najmniej 15 minut z wysokimi obrotami. W tym czasie temperatura spalin powinna wzrosnąć do odpowiedniego poziomu i rozpocząć się proces spalania sadzy i dymu.

Filtr FAP

Czy auto dymi podczas wypalania DPF?

Tak, podczas procesu wypalania DPF w niektórych przypadkach może wystąpić krótkotrwałe zwiększenie emisji dymu. Wypalanie DPF polega na spalaniu zgromadzonej sadzy w filtrze, a towarzyszący temu proces może wywołać wydzielanie się dymu z układu wydechowego.
Warto zaznaczyć, że ten dym jest zazwyczaj krótkotrwały i nie powinien być mylony z ciągłym dymieniem spalin, co mogłoby sugerować problemy z silnikiem lub układem wydechowym. Podczas normalnej regeneracji DPF, proces ten jest kontrolowany przez system zarządzania pojazdem i nie powinien prowadzić do znaczącego wydzielania dymu. Jednakże, w przypadku problemów z DPF, nieprawidłowej regeneracji, lub uszkodzeń w układzie wydechowym, dym może być bardziej widoczny.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.