W nowoczesnych pojazdach istnieje kilka rodzajów regeneracji DPF, w tym regeneracja pasywna (automatyczna) i regeneracja aktywna (inicjowana elektronicznie). W przypadku regeneracji pasywnej, która występuje automatycznie podczas normalnej eksploatacji, najczęściej nie wymaga się wymiany oleju. Jednak regeneracja aktywna, która może być wywoływana elektronicznie w celu aktywnej eliminacji zgromadzonej sadzy, może wpływać na jakość oleju, dlatego zaleca się jego wymianę po wypaleniu DPF.
Podczas wypalania DPF do oleju może przedostać się niespalony olej napędowy, co może spowodować jego rozcieńczenie. Rozcieńczony olej traci swoje właściwości smarne, co może prowadzić do uszkodzenia silnika. W związku z tym zaleca się monitorowanie poziomu oraz jakości oleju po regeneracji DPF. W przypadku zauważenia wzrostu zanieczyszczeń lub spadku jakości oleju wymiana oleju może być zalecana.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?
Przerwanie procedury wypalania DPF może grozić poważnymi konsekwencjami, w tym:
• Niespalone paliwo dostaje się do układu wydechowego i zwiększa ciśnienie wydechu. To z kolei może prowadzić do uszkodzenia silnika, turbosprężarki lub innych elementów układu wydechowego.
• Wypalanie DPF wymaga dodatkowej ilości paliwa. Jeśli procedura zostanie przerwana, niespalone paliwo zostanie zużyte przez silnik, co zwiększy zużycie paliwa.
• Jeśli DPF jest zbyt zapchany, może utrudniać lub uniemożliwiać uruchomienie silnika.
• Jeśli DPF zostanie całkowicie zapchany, może być konieczna jego wymiana. Jest to kosztowny proces, który może sięgać nawet kilku tysięcy złotych.
Czy na zimnym silniku może być wypalanie DPF?
Nie, na zimnym silniku nie może dojść do wypalania DPF. Filtr cząstek stałych wymaga osiągnięcia odpowiedniej temperatury, aby rozpocząć proces wypalania. Temperatura ta wynosi około 600-700 stopni Celsjusza.
Jeśli silnik nie osiągnie tej temperatury, wypalanie się nie rozpocznie. Dzieje się tak dlatego, że sadza i dym, które są usuwane z filtra, muszą być spalone, aby proces był skuteczny.
Aby rozpocząć wypalanie DPF, silnik musi pracować przez co najmniej 15 minut z wysokimi obrotami. W tym czasie temperatura spalin powinna wzrosnąć do odpowiedniego poziomu i rozpocząć się proces spalania sadzy i dymu.
Czy auto dymi podczas wypalania DPF?
Tak, podczas procesu wypalania DPF w niektórych przypadkach może wystąpić krótkotrwałe zwiększenie emisji dymu. Wypalanie DPF polega na spalaniu zgromadzonej sadzy w filtrze, a towarzyszący temu proces może wywołać wydzielanie się dymu z układu wydechowego.
Warto zaznaczyć, że ten dym jest zazwyczaj krótkotrwały i nie powinien być mylony z ciągłym dymieniem spalin, co mogłoby sugerować problemy z silnikiem lub układem wydechowym. Podczas normalnej regeneracji DPF, proces ten jest kontrolowany przez system zarządzania pojazdem i nie powinien prowadzić do znaczącego wydzielania dymu. Jednakże, w przypadku problemów z DPF, nieprawidłowej regeneracji, lub uszkodzeń w układzie wydechowym, dym może być bardziej widoczny.
Komentarze