Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Auto, które ma w układzie wydechowym zapchany filtr cząstek stałych, ma prawo się nie uruchomić, gdyż zarówno silnik, jak i turbosprężarka są bardzo mocno obciążone. Niestety filtr DPF będzie się zapychał, ponieważ gromadzone są w nim zanieczyszczenia, których muszą się pozbyć użytkownicy swoich aut, inaczej podzespół ten będzie coraz bardziej tracić właściwości, aż w końcu nie będzie nadawać się do niczego. Jeżeli zapominasz o samooczyszczaniu filtra DPF albo przerywasz tę procedurę wypalania, to podnosi się poziom oleju silnikowego przez niespalony ON, który został dodany w celu podwyższenia temperatury w układzie wydechowym. Należy pamiętać, że zaniedbywanie filtra cząstek stałych i jego regeneracji może przysporzyć bardzo poważne szkody, a koszty naprawy usterek mogą być wysokie.
Zapchany DPF – objawy zapchania filtra DPF – Opel Insignia
Nie należy sugerować się tym, że w każdym pojeździe wystąpią takie same symptomy świadczące o zanieczyszczonym filtrze cząstek stałych, natomiast najbardziej charakterystyczne i takie, które najczęściej się pojawiają, to przede wszystkim kontrolka DPF, problemy z silnikiem, turbo oraz utrata mocy, nagły wzrost spalania ropy. Przede wszystkim nie ma co panikować, tylko zainicjować wypalanie DPF i obserwować, co się potem wydarzy. Jeśli osady się wypalą i wszelkie objawy znikną, nie ma czym się martwić. Pamiętaj też, że po jakimś czasie będzie musiał udać się na fachowe oczyszczanie filtra, aby oczyścić go z popiołu.
1. Zapchany DPF? Auto nie odpala 2012 2.0 DCTi 160km - Przerwane wypalanie DPF
Być może powodem jest właśnie zbyt duże obciążenie jednostki napędowej zanieczyszczeniami pochodzącymi od filtra cząstek stałych. Po pierwsze: powinieneś jak najszybciej jechać do serwisu i poddać kontroli DPF, po drugie: zgodzić się na jego oczyszczanie, ponieważ jest duża szansa, że uda Ci się odratować beznadziejny stan podzespołu. Przerywanie samoregeneracji filtrów DPF / FAP jest jedną z przyczyn powstawania uszkodzeń silnika, dlatego tak ważne jest, by nie przerywać wypalania, jeśli osady jeszcze zalegają we wnętrzu DPF.
2. DPF - filtr zatkany popiołem - Opel Zafira B zapchany DPF
Zapchanie popiołem jest bardzo częste i stanowi to nie lada wyzwanie, ponieważ nie pozbędziesz się go żadnymi preparatami dostępnymi na rynku. Kluczem jest tutaj metoda hydrodynamicznego oczyszczania filtra cząstek stałych, ponieważ za sprawą wody pod ciśnieniem zostaną wypłukane wszystkie zabrudzenia, które zdążyły się nagromadzić. Jeżeli porządnie wyczyścisz DPF / FAP w serwisie, to powinieneś potem robić wszystko, aby efekty regeneracji były jak najdłużej zauważalne. Poza tym wiedz, że nie tylko DPF może być problematyczny, ale również inne podzespoły, które mogą być przyczyną pojawienia się usterek, dlatego trzeba ja zweryfikować i możliwie szybko naprawić, aby przypadkiem nie dopuścić do przedwczesnego zanieczyszczenia dopiero co zregenerowanego filtra cząstek stałych.
3. Jazda na zapchanym DPF - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jeżdżenie z zapchanym filtrem cząstek stałych nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż zanieczyszczać środowisko, a po drugie: zagrażasz sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego. Auto w każdej chwili może się zatrzymać na środku drogi, dlatego nie powinieneś dopuścić do takiej sytuacji, żeby Twój DPF miał zaszkodzić silnikowi. Posiadanie niedrożnego filtra cząstek stałych równoznaczne jest, z tym że musisz go bardzo szybko wyczyścić.
Komentarze