Czy przez zapchany DPF auto nie odpala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Czy przez zapchany DPF auto nie odpala?

Auto, które ma w układzie wydechowym zapchany filtr cząstek stałych, ma prawo się nie uruchomić, gdyż zarówno silnik, jak i turbosprężarka są bardzo mocno obciążone. Niestety filtr DPF będzie się zapychał, ponieważ gromadzone są w nim zanieczyszczenia, których muszą się pozbyć użytkownicy swoich aut, inaczej podzespół ten będzie coraz bardziej tracić właściwości, aż w końcu nie będzie nadawać się do niczego. Jeżeli zapominasz o samooczyszczaniu filtra DPF albo przerywasz tę procedurę wypalania, to podnosi się poziom oleju silnikowego przez niespalony ON, który został dodany w celu podwyższenia temperatury w układzie wydechowym. Należy pamiętać, że zaniedbywanie filtra cząstek stałych i jego regeneracji może przysporzyć bardzo poważne szkody, a koszty naprawy usterek mogą być wysokie.

Zapchany DPF – objawy zapchania filtra DPF – Opel Insignia

Nie należy sugerować się tym, że w każdym pojeździe wystąpią takie same symptomy świadczące o zanieczyszczonym filtrze cząstek stałych, natomiast najbardziej charakterystyczne i takie, które najczęściej się pojawiają, to przede wszystkim kontrolka DPF, problemy z silnikiem, turbo oraz utrata mocy, nagły wzrost spalania ropy. Przede wszystkim nie ma co panikować, tylko zainicjować wypalanie DPF i obserwować, co się potem wydarzy. Jeśli osady się wypalą i wszelkie objawy znikną, nie ma czym się martwić. Pamiętaj też, że po jakimś czasie będzie musiał udać się na fachowe oczyszczanie filtra, aby oczyścić go z popiołu.

1. Zapchany DPF? Auto nie odpala 2012 2.0 DCTi 160km - Przerwane wypalanie DPF

Być może powodem jest właśnie zbyt duże obciążenie jednostki napędowej zanieczyszczeniami pochodzącymi od filtra cząstek stałych. Po pierwsze: powinieneś jak najszybciej jechać do serwisu i poddać kontroli DPF, po drugie: zgodzić się na jego oczyszczanie, ponieważ jest duża szansa, że uda Ci się odratować beznadziejny stan podzespołu. Przerywanie samoregeneracji filtrów DPF / FAP jest jedną z przyczyn powstawania uszkodzeń silnika, dlatego tak ważne jest, by nie przerywać wypalania, jeśli osady jeszcze zalegają we wnętrzu DPF.

2. DPF - filtr zatkany popiołem - Opel Zafira B zapchany DPF

Zapchanie popiołem jest bardzo częste i stanowi to nie lada wyzwanie, ponieważ nie pozbędziesz się go żadnymi preparatami dostępnymi na rynku. Kluczem jest tutaj metoda hydrodynamicznego oczyszczania filtra cząstek stałych, ponieważ za sprawą wody pod ciśnieniem zostaną wypłukane wszystkie zabrudzenia, które zdążyły się nagromadzić. Jeżeli porządnie wyczyścisz DPF / FAP w serwisie, to powinieneś potem robić wszystko, aby efekty regeneracji były jak najdłużej zauważalne. Poza tym wiedz, że nie tylko DPF może być problematyczny, ale również inne podzespoły, które mogą być przyczyną pojawienia się usterek, dlatego trzeba ja zweryfikować i możliwie szybko naprawić, aby przypadkiem nie dopuścić do przedwczesnego zanieczyszczenia dopiero co zregenerowanego filtra cząstek stałych.

DPF - filtr zatkany popiołem

3. Jazda na zapchanym DPF - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jeżdżenie z zapchanym filtrem cząstek stałych nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż zanieczyszczać środowisko, a po drugie: zagrażasz sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego. Auto w każdej chwili może się zatrzymać na środku drogi, dlatego nie powinieneś dopuścić do takiej sytuacji, żeby Twój DPF miał zaszkodzić silnikowi. Posiadanie niedrożnego filtra cząstek stałych równoznaczne jest, z tym że musisz go bardzo szybko wyczyścić.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Grzesiek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W przypadku, gdy filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla jest bardzo zapchany, może to prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika lub nawet jego braku mocy. Gdy filtr jest zapchany, spaliny z silnika mogą nie być w stanie swobodnie przez niego przepływać, co może prowadzić do problemów z pracą silnika. Jednak nawet gdy filtr jest mocno zapchany, samochód zazwyczaj nadal odpala. Może to jednak wymagać więcej prób lub większego dodatku paliwa, by zapewnić silnikowi odpowiednią ilość powietrza do spalania.
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może się tak stać, że przez zapchany DPF auto wcale nie odpali. Być może zostało wprowadzone przez sterownik w tryb awaryjny.
Jarek.bar
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Noooo, miałem kilka razy taką sytuację. DPF zapchany, a autko ani rusz dalej...
Franio_90xx
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nigdy nie przypuszczałem, że przez zapchanie się Dpf-a może dojść do tak poważnych problemów, jak brak możliwości uruchomienia samochodu. Dobrze, że przeczytałem ten artykuł.
ANTONI
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Logiczne w sumie... jak silnik jest mocno obciążony przez DPF, to jak ma się uruchomić?

Popularne wpisy

18 listopada 2021

AdBlue czy DPF?

Zacznijmy od tego, że płyn AdBlue jest stosowany w pojazdach, które posiadają układ SCR i są one stosunkowo nowe w porównaniu do słynnych filtrów cząstek stałych DPF / FAP; poza tym ...