Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wymiana oleju jest konieczna zaraz po ukończonym procesie wypalania filtra cząstek stałych, gdyż istnieje ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego niespalonym paliwem, który się do niego dostał. Jeżeli tego nie zrobisz, to w każdej chwili silnik utraci odpowiednie smarowanie i doprowadzi to do jego zatarcia. Pamiętaj także, że jeśli Twoje auto „bierze” olej, to nie jest to zdrowy objaw i należy jak najszybciej znaleźć przyczynę tego problemu. Ponadto musisz wiedzieć, że warto wybrać olej do silnika z niską zawartością siarki, fosforu i popiołów siarczanowych, aby DPF nie zapychał się zbyt szybko. Jeżeli jesteś właścicielem pojazdu z silnikiem wysokoprężnym, to jesteś zobowiązany do przeprowadzania regeneracji filtra DPF, jak i do zastosowania się do pozostałych zasad prawidłowej eksploatacji samochodu.
Wypalanie DPF — Regeneracja w trybie serwisowym — Serwisowe wypalanie DPF — cena
Serwisowe wypalanie filtra cząstek stałych nie jest drogie, choć trzeba mieć na uwadze, że cena zależna jest od serwisu, do którego się udasz. W zwykłym warsztacie możesz zapłacić od 80 zł wzwyż, a w ASO od około 200 do 300 złotych. Z naszej strony odradzimy Ci korzystania z tej metody oczyszczania DPF, ponieważ jest ona obciążająca dla silnika i obowiązkowo należy wymienić filtr oleju wraz z olejem silnikowym. Cały proces wykonywany jest przy użyciu testera diagnostycznego podpiętego do ECU pod nadzorem specjalisty.
Wymiana oleju w samochodach z DPF — szczególnie ważna — Zapchany DPF a spalanie
Olej silnikowy w pojazdach odgrywa bardzo ważną rolę, więc aby jednostka napędowa wydajnie pracowała, to ten olej musi być świeży. Powinno się go wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, jeśli oczywiście jeździsz głównie w dłuższe trasy. Jeżeli tak nie jest, to w tej sytuacji dobrze byłoby wymieniać olej silnikowy znacznie częściej. Poza tym może nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że posiadanie filtra cząstek stałych wiąże się z pewnymi obowiązkami; chodzi o to, że DPF ma tendencję do zapychania się, więc trzeba go wypalać. Jeśli nie będziesz go poddawał samoregeneracji, to ten zatkany podzespół negatywnie wpłynie na pracę silnika i dodatkowo pojazd będzie spalał o wiele więcej oleju napędowego.
Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? - Wypalanie serwisowe DPF a wymiana oleju
Podniesiony poziom oleju silnikowego w aucie jest związany z przedostaniem się do niego paliwa, dlatego tak dużo mówi się o tym, aby pamiętać o wymianie filtra oleju (łącznie z olejem) tuż po zakończonym wypalaniu filtra cząstek stałych. Jeśli to zbagatelizujesz, doprowadzisz do zatarcia jednostki napędowej, a chyba nietrudno się domyślić, że koszty napraw będą wysokie. Podsumowując, jeśli oczyszczasz DPF na postoju lub w trybie serwisowym, to nie zwlekaj z wymianą oleju silnikowego dla dobra silnika.
Komentarze