Subpage photo

Czy regeneracja DPF może zmniejszyć emisję spalin? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Tak, regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) może wpłynąć na redukcję emisji spalin w pojazdach wyposażonych w ten system
. DPF jest często stosowany w silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza w pojazdach z silnikami diesla, aby ograniczyć emisję szkodliwych cząstek stałych.
Główną funkcją DPF jest zbieranie i zatrzymywanie cząstek stałych (np. sadzy) zawartych w spalinach silnika. W miarę eksploatacji pojazdu i akumulacji tych cząstek w filtrze konieczne jest przeprowadzenie regeneracji, czyli procesu spalania zgromadzonych cząstek. Regeneracja ma na celu utrzymanie efektywności filtra poprzez usuwanie zgromadzonych zanieczyszczeń.
Oprócz zmniejszenia emisji szkodliwych substancji regeneracja DPF może również poprawić wydajność silnika. Ponieważ filtr DPF jest mniej zablokowany, spaliny mogą swobodniej przez niego przepływać. Może to prowadzić do wzrostu mocy i momentu obrotowego silnika.

układ wydechowy a emisja szkodliwych substancji
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co powoduje dużą emisję spalin?

Duża emisja spalin z pojazdów może wynikać z różnych czynników, związanych zarówno z konstrukcją silnika, jak i warunkami eksploatacji. Oto kilka głównych przyczyn dużych emisji spalin:

1. Niewłaściwa mieszanka paliwowo-powietrzna- jeśli mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest prawidłowo skalibrowana, może to prowadzić do niekompletnego spalania paliwa, co z kolei zwiększa emisję zanieczyszczeń.
2. Uszkodzenia lub zużycie układu wydechowego- nieszczelności lub uszkodzenia w układzie wydechowym mogą powodować uchodzenie spalin przed zakończeniem procesu filtracji, co prowadzi do zwiększonej emisji.
3. Wadliwe czujniki- czujniki, takie jak ten mierzący ilość tlenu w spalinach (czujnik lambda), są istotne dla właściwej kontroli procesu spalania. Jeśli są uszkodzone lub nieprawidłowo działają, może to prowadzić do zwiększonej emisji spalin.

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Określenie dokładnej trwałości filtra cząstek stałych (DPF) po regeneracji może być wyzwaniem z powodu wpływu wielu czynników na żywotność tego elementu układu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, DPF po regeneracji może wytrzymać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jednakże, w sytuacji częstych krótkich przejazdów w obszarze miejskim lub w przypadku używania paliwa o wysokiej zawartości siarki, konieczność kolejnej regeneracji może pojawić się już po kilku tysiącach kilometrów.
Żywotność DPF po regeneracji zależy od kilku kluczowych czynników, takich jak sposób przeprowadzenia regeneracji, styl jazdy, regularność konserwacji oraz ogólny stan techniczny pojazdu.

specjaliści od regeneracji DPF

Ile razy można regenerować DPF?

Liczba regeneracji filtrów cząstek stałych (DPF) zazwyczaj nie jest precyzyjnie określona i podlega wpływowi różnorodnych czynników, takich jak model i marka pojazdu, warunki jazdy, styl prowadzenia, jakość paliwa oraz ogólny stan techniczny filtra. W nowoczesnych pojazdach często zastosowane są systemy automatycznej regeneracji, które monitorują stopień zanieczyszczenia filtra i uruchamiają proces regeneracji, gdy jest to niezbędne.
Przy właściwej eksploatacji oraz regularnym czyszczeniu filtra DPF istnieje możliwość przeprowadzenia wielu cykli regeneracji.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.