Czy są rodzaje AdBlue?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji

Istnieje wyłącznie jeden rodzaj AdBlue, który posiada znak towarowy i należy do organizacji zwanej Verband der Automobilindustrie i płyn ten odpowiada wymogom normy ISO 22241. Trzeba wiedzieć, że zbiornik przeznaczony na tą konkretną ciecz nie może zostać zapełniony innymi roztworami mocznika ani zamiennikami, ponieważ w trakcie wystąpienia jakiejś usterki, auto może utracić gwarancję. Warto zastanowić się nad AdBlue, do czego on służy i dlaczego jest taki wymagany? Płyn ten stosuje się w konkretnym celu po to, aby zredukować emitujące przez spaliny tlenki azotu, które wchodzą w reakcje chemiczne z mocznikiem po uzyskaniu odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym, a jest on wymagany, dlatego że praca całego układu selektywnej redukcji katalitycznej byłaby niemożliwa. Niestety, ale ciecz AdBlue ma też swoje minusy; chodzi dokładnie o jego zachowanie podczas zmian temperatur. Nie będziemy ukrywać, że lepiej znaleźć na niego odpowiednie miejsce przechowywania, ponieważ przy temperaturze -11 stopni C potrafi zamarznąć, a przy dużych upałach traci swoje właściwości. Zatem lepiej nie przewozić płynu w samochodzie tylko zostawić go w bezpiecznym, zacienionym miejscu.

Wejście AdBlue

1. AdBlue – skład cieczy

Płyn AdBlue składa się z mniejszej ilości mocznika, bo tylko w 32,5 procentach, a w większej z 67,5% wody. Nie wolno uzupełniać zbiornika na AdBlue wodą.

2. Co się stanie, jak zabraknie AdBlue – lepiej tego uniknąć

Jeśli podczas jazdy wyświetliła Ci się kilka razy kontrolka ostrzegawcza sygnalizująca niski poziom płynu w zbiorniku, to powinieneś jak najszybciej podjechać na stację benzynową i ten płyn dolać. Może się tak zdarzyć, że jeśli zignorujesz taką informację, to silnik w każdej chwili przejdzie w tryb awaryjny, a na końcu pojazd całkowicie zostanie unieruchomiony. Dlatego radzimy jak najszybciej zareagować, gdy zapali się po raz pierwszy kontrolka AdBlue, ponieważ pojedziesz na rezerwie jeszcze około 2000 kilometrów.

AdBlue: z dystrybutora czy z pojemnika – w jakim przypadku?

Nowe samochody mają wlew pod klapką obok wlewu paliwa, zatem w takiej sytuacji płyn AdBlue lepiej uzupełniać z dystrybutora.

Wtrysk AdBLue

W starszych zaś pojazdach ten wlew znajduje się na przykład w bagażniku. We wnęce na koło zapasowe albo pod maską, wtedy za pomocą specjalnego lejka najlepiej zaaplikować płyn.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdziwiłbym się gdyby różne rodzaje.
Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to specjalny rodzaj roztworu wodnego, który jest stosowany w samochodach z silnikami diesla spełniającymi normy emisji Euro 6. AdBlue jest używany do redukcji emisji tlenku azotu (NOx) w procesie SCR (Selective Catalytic Reduction). AdBlue jest produkowany przez różne firmy i może być dostępny w różnych pojemnościach (np. 10 litrów, 20 litrów itp.) Zasadniczo nie ma różnych rodzajów AdBlue, ponieważ AdBlue jest standardowym produktem, który spełnia normy ISO 22241.
Fabistek54
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeden rodzaj AdBlue! UFF , jak dobrze, tak właśnie się nad tym ostatnio zastanawiałem i dobrze, że tu trafiłem.
Hans
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiadomo, że jak jest za dużo rodzajów czegokolwiek to człowiek już głupieje co ma wybrać. Tak więc dobrze, że z Adblue tak nie jest.
Jędruś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No i całe szczęście, że nie ma wielu rodzajów AdBlue, jeszcze nad tym trzeba było by się zastanawiać.
Maryśka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że chociaż jest jeden rodzaj tego AdBlue. Ogólnie nie mam auta z systemem SCR, ale warto się coś o tym dowiedzieć :)

Popularne wpisy

12 stycznia 2021

Czy można jeździć bez DPF?

Pytanie, czy można jeździć bez DPF, powraca regularnie, a nasza praktyka warsztatowa pokazuje, że ta kwestia nadal nie jest wystarczająco wyjaśniona, postanowiliśmy więc udzielić zdecydowanej odpowiedzi, która będzie rozwiewała wątpliwości. ...