Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Istnieje wyłącznie jeden rodzaj AdBlue, który posiada znak towarowy i należy do organizacji zwanej Verband der Automobilindustrie i płyn ten odpowiada wymogom normy ISO 22241. Trzeba wiedzieć, że zbiornik przeznaczony na tą konkretną ciecz nie może zostać zapełniony innymi roztworami mocznika ani zamiennikami, ponieważ w trakcie wystąpienia jakiejś usterki, auto może utracić gwarancję. Warto zastanowić się nad AdBlue, do czego on służy i dlaczego jest taki wymagany? Płyn ten stosuje się w konkretnym celu po to, aby zredukować emitujące przez spaliny tlenki azotu, które wchodzą w reakcje chemiczne z mocznikiem po uzyskaniu odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym, a jest on wymagany, dlatego że praca całego układu selektywnej redukcji katalitycznej byłaby niemożliwa. Niestety, ale ciecz AdBlue ma też swoje minusy; chodzi dokładnie o jego zachowanie podczas zmian temperatur. Nie będziemy ukrywać, że lepiej znaleźć na niego odpowiednie miejsce przechowywania, ponieważ przy temperaturze -11 stopni C potrafi zamarznąć, a przy dużych upałach traci swoje właściwości. Zatem lepiej nie przewozić płynu w samochodzie tylko zostawić go w bezpiecznym, zacienionym miejscu.
1. AdBlue – skład cieczy
Płyn AdBlue składa się z mniejszej ilości mocznika, bo tylko w 32,5 procentach, a w większej z 67,5% wody. Nie wolno uzupełniać zbiornika na AdBlue wodą.
2. Co się stanie, jak zabraknie AdBlue – lepiej tego uniknąć
Jeśli podczas jazdy wyświetliła Ci się kilka razy kontrolka ostrzegawcza sygnalizująca niski poziom płynu w zbiorniku, to powinieneś jak najszybciej podjechać na stację benzynową i ten płyn dolać. Może się tak zdarzyć, że jeśli zignorujesz taką informację, to silnik w każdej chwili przejdzie w tryb awaryjny, a na końcu pojazd całkowicie zostanie unieruchomiony. Dlatego radzimy jak najszybciej zareagować, gdy zapali się po raz pierwszy kontrolka AdBlue, ponieważ pojedziesz na rezerwie jeszcze około 2000 kilometrów.
AdBlue: z dystrybutora czy z pojemnika – w jakim przypadku?
Nowe samochody mają wlew pod klapką obok wlewu paliwa, zatem w takiej sytuacji płyn AdBlue lepiej uzupełniać z dystrybutora.
W starszych zaś pojazdach ten wlew znajduje się na przykład w bagażniku. We wnęce na koło zapasowe albo pod maską, wtedy za pomocą specjalnego lejka najlepiej zaaplikować płyn.
Komentarze