Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Rozważania na temat tego, czy się opłaca regeneracja DPF (ciężarowe i dostawcze) stanowią dość natrętne myśli niemalże każdego użytkownika pojazdu, w którym z silnikiem wysokoprężnym współpracuje filtr cząstek stałych DPF/FAP. Na stronie autoryzowanej pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów samochodowych możesz oczywiście zobaczyć cennik DPF, w naszym artykule postanowiliśmy jednakże rozwinąć te treści i scharakteryzować, jaki dokładnie ma przebieg regeneracja DPF z samochodów dostawczych i ciężarowych.
1. Samochody ciężarowe i dostawcze | Czyszczenie DPF – najtaniej
Filtr cząstek stałych zdemontowany z samochodu osobowego różni się od filtra z ciężarówki lub dostawczaka głównie rozmiarem, ponieważ funkcje są dokładnie takie same. Przechodzące przez wąskie kanaliki filtra DPF spaliny zostają w jego wnętrzu pozbawione znacznych zawartości cząstek sadzy, wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych oraz innych substancji, które tak naprawdę nigdy nie powinny znaleźć się w ani w atmosferze, ani w naszych płucach. To właśnie dlatego tak istotna jest pełna dbałości eksploatacja pojazdu, a także reagowanie na pierwsze objawy uszkodzonego lub zapychającego się filtra DPF/FAP, przy czym wskazówkę tę kierujemy także do użytkowników samochodów dostawczych i ciężarowych. Czy w tego typu pojazdach mechanicznych można przeprowadzić samodzielnie czyszczenie DPF? YouTube, mimo tego, że jest uznawany za kopalnię wiedzy wszelakiej, nie ma na ten temat zbyt wielu publikacji, ale może to i dobrze, ponieważ wielu nagrań udostępnianych przez użytkowników lepiej nie powtarzać we własnym życiu, aby uniknąć negatywnych skutków. W kwestii filtrów cząstek stałych radzimy nie powielać przypadków całkowicie zniszczonego wkładu DPF/FAP, który zyskał takie oblicze poprzez nierozsądne czyszczenie DPF sodą kaustyczną lub przez wypalanie filtra cząstek stałych rozumiane jako wrzucenie DPF/FAP do pieca. W przypadku ciężarowych i dostawczych DPF czyszczenie wodą z odpowiednią dozą detergentu sprawdza się w niemalże wszystkich trafiających do nas przypadkach. Oczywiście procedura czyszczenia może okazać się utrudniona, a nawet niemożliwa w sytuacji, gdy otrzymamy od Klienta pęknięty DPF, jednakże przypadki, w których filtr cząstek stałych nie nosi znamion uszkodzeń mechanicznych, zazwyczaj kwalifikują się do regeneracji. Przeprowadzane u nas wodne czyszczenie DPF to znakomita odpowiedź nie tylko na pytanie o to, jak wyczyścić DPF Zafira B (lub w innej osobówce), ale także jak usunąć popiół z DPF zdemontowanego z samochodu ciężarowego lub dostawczego. W naszym serwisie dostępne jest zarówno czyszczenie ciężarowych katalizatorów SCR AdBlue, jak i regeneracja filtra DPF. Opinie mówiące o skuteczności usuwania popiołu i sadzy z filtrów DPF oraz katalizatorów ciężarowych są bardzo dobre, a koszt realizacji tego typu usług to niewielki odsetek ceny zakupu fabrycznie nowego filtra bądź katalizatora.
Jak usunąć z filtra cząstek stałych sadzę i popiół?
Aby odpowiedzieć na dotyczące filtrów cząstek stałych pytanie zawarte w nagłówku, warto poświęcić chwilę nad różnicami w efektach, jakie daje regeneracja filtrów DPF oraz serwisowe wypalanie DPF. Cena, którą należy zapłacić za owe usługi to nie jedyna występująca pomiędzy nimi rozbieżność. Wypalanie filtra cząstek stałych DPF/FAP, czy to podczas jazdy, czy na postoju, czy serwisową metodą wymuszoną, to sposób, za którego pomocą możemy jedynie usunąć z wnętrza filtra DPF nagromadzone sadze (pod warunkiem, że cały proces zostanie przeprowadzony prawidłowo). Tak więc po wypalaniu powinna zmniejszyć się zawartość sadzy zgromadzonej w kanalikach DPF/FAP, ale zawartość popiołu nie ulegnie zmniejszeniu; co więcej – w przypadku niewłaściwie przeprowadzonego dopalania ilość popiołu będzie coraz większa. Jakie rezultaty w takim razie przynosi czyszczenie DPF, czy warto poświęcać tej procedurze swoją uwagę? Zgodnie z tym, jak opisuje czyszczenie DPF forum miłośników motoryzacji dotyczące każdego z poruszających się współcześnie po drogach modeli samochodowych, termochemiczne czyszczenie filtrów cząstek stałych to metoda na pozbawienie się z ich wnętrza popiołu i sadzy. Jeśli otaczasz nieufnością procedurę, jaką jest regeneracja DPF i na jak długo będą odczuwalne jej efekty, możesz spać spokojnie. Zgodnie z założeniami regeneracji, jest to proces, w ramach którego filtrom cząstek stałych przywracane są fabryczne parametry. Oznacza to, że zarówno dostępna u nas regeneracja DPF Bielsko-Biała, jak i regeneracja DPF Kraków czy też regeneracja DPF Warszawa daje rezultat w postaci przywrócenia filtrowi takich przepływów, jakie odnotowywane są w nowych filtrach cząstek stałych DPF. Regeneracja a cena za tę usługę to także nader korzystna opcja, ponieważ za realizację tej usługi zazwyczaj płaci się kilkaset złotych, a zakup nowego filtra cząstek stałych bądź katalizatora do samochodu dostawczego lub ciężarowego w każdym przypadku opiewa na kilkutysięczną kwotę. Skontaktuj się z naszą autoryzowaną pracownią, jeśli oczekujesz od serwisu wykonania czyszczenia filtra cząstek stałych DPF/FAP metodą wodną na najwyższym światowym poziomie. Filtr odbierzemy z każdego miejsca w kraju i w Europie, a następnie w ciągu jednego dnia usuniemy z jego wnętrza wszelkie zanieczyszczenia. Jeśli interesuje Cię serwisowe wypalanie DPF (Kraków – cena będzie taka sama, jak w każdym innym mieście, w którym dostępne są nasze usługi), także bez obaw kontaktuj się z nami.
Komentarze