Czy usuwać DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Jakiekolwiek próby usunięcia filtra cząstek stałych są zabronione, przez wzgląd na obowiązujące prawo ruchu drogowego i obowiązujące normy emisji spalin, dlatego należy pamiętać, że pod lupą będzie jakość emitowanych spalin wydostających się z układu wydechowego samochodu. Filtr DPF / FAP umieszcza się w autach z silnikami wysokoprężnymi od kilku lat i nikt nie może tego zmienić, dopóki nie zostaną zmienione rozporządzenia. Filtr cząstek stałych sam w sobie nie jest problematycznym podzespołem; głównie chodzi o styl jazdy i czy pamięta się o przeprowadzaniu jego regeneracji, a także czy wypalana jest sadza. Jeśli wewnątrz DPF nagromadzą się osady w postaci sadzy i popiołu, należy je bezzwłocznie usunąć, aby jeszcze bardziej nie zaburzały pracy tego podzespołu. Najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie i wykonanie czyszczenia filtra DPF metodą mycia wodnego pod ciśnieniem. Podzespół zostanie całkowicie udrożniony i przywrócone zostaną jego parametry utracone wskutek eksploatacji.

Serwisowe usuwanie DPF

Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Brak DPF a przegląd techniczny 2021

Usuwanie DPF jest nielegalne, a jeśli do tego doprowadzisz, to grożą Ci konsekwencje, które będziesz musiał ponieść. Podczas gdy będziesz w podróży i zatrzyma Cię policja, która będzie chciała skontrolować spaliny, a w układzie wydechowym zabraknie filtra cząstek stałych, bądź pewny, że zostanie to zauważone i dostaniesz mandat. Na badaniu kontrolnym samochodu również nie uda Ci się oszukać pustego miejsca w układzie wydechowym, co sprawi, że nie otrzymasz pozytywnego wyniku z tej kontroli.

Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Usuwanie DPF ze sterownika

Pozbycie się filtra cząstek stałych jest bardzo proste, ponieważ możesz go albo wyciąć, albo wyłączyć w sterowniku silnika. Trzeba mieć jednak świadomość, że taki krok jest bardzo ryzykowny, gdyż będziesz mieć później poważne kłopoty, które wygenerują dodatkowe i niepotrzebne koszty. Nie chcesz mieć problemów z filtrem DPF? Zadbaj o niego – wypalaj z niego sadzę, oczyszczaj go z pozostałych resztek osadów w serwisie, zwracaj uwagę na jakość paliwa, olejów i dodatków (powinny być te Low SAPS), wymieniaj wymagane elementy, naprawiaj usterki. Sam zobaczysz, że wszelkie kłopoty z filtrem cząstek stałych ustaną.

Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie? - Wycięcie DPF – skutki

Nie wycinaj filtra cząstek stałych z samochodu, ponieważ pojazd ten nie będzie spełniać normy czystości spalin – to po pierwsze. Po drugie: źle przeprowadzony proces usunięcia może skończyć się fatalnie dla pracy jednostki napędowej, ale także ucierpią również wtryskiwacze, pompa paliwa i katalizator.

Filtr DPF

Czy usunięcie DPF to dobry pomysł? - Wycięcie DPF konsekwencje 2021

Po raz kolejny odwodzimy od pomysłu, jakim ma być usunięcie filtra cząstek stałych, ponieważ znasz tego skutki i konsekwencje, jakie mogą Ci grozić. Na pewno nadal chciałbyś się swobodnie poruszać po drodze, otrzymać pozytywny wynik badania diagnostycznego auta i nie chciałbyś płacić kary za brak DPF.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Edek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwanie filtra cząstek stałych (DPF) jest nielegalne w wielu krajach, ponieważ filtr pełni ważną rolę w ochronie środowiska poprzez usuwanie szkodliwych cząstek z wydalanych spalin. Usunięcie DPF jest niezgodne z przepisami dotyczącymi emisji spalin i grozi mandatami oraz innymi konsekwencjami prawnymi, a także finansowymi, takimi jak utrata gwarancji na pojazd lub odmowa przeprowadzenia przeglądu technicznego. Usuwanie DPF również negatywnie wpływa na pracę silnika, zwiększa zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń do środowiska. Może także prowadzić do uszkodzenia innych elementów układu wydechowego oraz silnika. Jeśli masz problemy z filtrem DPF, lepiej skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą z branży motoryzacyjnej, który pomoże Ci rozwiązać problem, zamiast decydować się na jego usunięcie.
gubałuszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Absolutnie nie usuwajcie DPF. To mega pożyteczna część naszych Diesli, mimo że wymaga trochę zainteresowania i często występują z nią problemy... tak czy siak, myślę, że to ludzie poprzez swoją jazdę doprowadzają do awarii, każda część sama w sobie ma jakieś przeznaczenie i to istotne
Adam
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najlepiej nie usuwać Dpf-a. Po co to robić? Możemy go przecież zregenerować.
Seweryn
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Całkowicie odradzam usuwania filtra cząstek stałych z samochodu, bo można mieć z tego powodu masę nieprzyjemności...
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak coś jest nielegalne, to każdy robi to na własne ryzyko. Łamiesz przepisy, więc nie dziw się później, jak wlepią Ci wysoki mandat. Po co usuwać DPF, jak można go po prostu wyczyścić i działa dalej.

Popularne wpisy

8 lutego 2021

EURO 4 bez DPF

Bez wątpienia moment wejścia w życie rygorystycznej normy emisji spalin kilkanaście lat temu, odmienił całkowicie oblicze Diesla, a wówczas pytania o EURO 4 bez DPF zaczęły padać coraz częściej. Nic w tym dziwnego, filtr cząstek stałych ...