Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W pojazdach z silnikiem wysokoprężnym powinien znajdować się zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator, ponieważ oba podzespoły mają do spełnienia bardzo ważną funkcję w oczyszczaniu spalin z toksycznych związków chemicznych. Filtr cząstek stałych DPF i FAP występuje tylko w dieslu, natomiast katalizator znajdziesz i w dieslu i w autach z silnikiem benzynowym. Nie możesz mylić jednego elementu z drugim, ponieważ wbrew pozorom są to całkowicie różne podzespoły, które obowiązkowo muszą znajdować się w samochodzie. Ponadto warto mieć świadomość też ich drogocenności, ponieważ znajdują się w ich wnętrzu metale szlachetne, które podwyższają (czasami też zaniżają) wartość konkretnego elementu.
Filtr cząstek stałych DPF a katalizator - Co jest pierwsze DPF czy katalizator?
Pierwszy jest katalizator, a dopiero później filtr cząstek stałych, który ma redukować szkodliwe cząstki PM. Działanie reaktora katalitycznego polega na zmianie składu chemicznego spalin i redukcji toksycznych związków. Oba podzespoły mogą ulec awarii, jak i normalne jest, że się zapychają. Katalizator jest starszy od filtrów DPF / FAP, ponieważ masową produkcję katalizatorów rozpoczęto po 1995 roku, a filtrów dopiero po 2006 roku.
1. DPF tylko w dieslu? - Czy DPF to katalizator?
Tak, DPF występuje tylko w dieslu i ma za zadanie wyłapywać i dopalać cząstki stałe, które zagrażają otoczeniu. Specyfika pracy filtra DPF jest taka, że nieodpowiednia eksploatacja i poruszanie się wyłącznie po mieście uniemożliwia swobodne wypalenie sadzy. Musisz także pamiętać, że każdy proces wypalania powoduje, że powstaje popiół, który stopniowo zacznie zapychać kanaliki filtrujące, aż w końcu doprowadzi do całkowitego zapchania i utraty przez filtr parametrów. Albo filtr cząstek stałych zostanie odratowany za pomocą regeneracji, albo nie będzie się dało nic innego zrobić oprócz dokonania wymiany podzespołu. Filtr DPF nie jest konwerterem katalitycznym!
2. Katalizator w dieslu - jaką odgrywa rolę? - Katalizator diesel a benzyna
Praca katalizatora w dieslu, jak i benzynie jest praktycznie taka sama, jednakże różnice zachodzą w składzie emitowanych przez silnik spalin oraz właśnie w pracy jednostki napędowej. Spalanie benzyny prowadzi do powstania dużych zawartości tlenku węgla, a w autach mających silnik diesla znajdziesz szkodliwe węglowodory, cząstki stałe i dwutlenek siarki. Katalizator w dieslu nie jest w stanie samodzielnie pozbyć się dużej ilości tlenków azotu (co nie oznacza, że nie robi tego w ogóle), dlatego zaczęto też wspomagać się układem SCR, który wymaga AdBlue i to za jego pomocą toksyczne tlenki azotu są usuwane prawie w 100%. Katalizator w dieslu może być sprawny do 200 tysięcy przejechanych kilometrów, później mogą więc zacząć pojawiać się pierwsze kłopoty.
3. Katalizator a DPF: różnica jest zasadnicza! - Różnica między DPF a katalizatorem
Oba elementy różnią się w budowie i w swojej pracy. Katalizator za sprawą metali szlachetnych wchodzi w reakcję z toksycznymi substancjami i redukuje je. Aby z filtra cząstek stałych mogła wypalić się sadza, to w układzie wydechowym musi panować bardzo wysoka temperatura (dodatkowy wtrysk paliwa właśnie tę temperaturę podwyższa). To, co jest w nich wspólne, to ich skłonność do zatykania się. Trzeba je regenerować, udrażniać i w razie konieczności wymienić zużyte na nowe.
Komentarze