Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wymiana zużytego katalizatora na nowy jest konieczna, ponieważ tylko wtedy pojazd może być dopuszczony do ruchu. Awaria reaktora katalitycznego bądź jego zanieczyszczenie negatywnie wpłynie na komfort Twojego podróżowania, dlatego zaraz, gdy zaobserwujesz jakieś niepokojące symptomy, które mogłyby właśnie być spowodowane nieprawidłową pracą tego podzespołu, to udaj się szybko do serwisu na jego diagnostykę. Element ten nie należy do najtańszych, dlatego tym bardziej warto go regenerować, gdyż w ten sposób zaoszczędzisz masę pieniędzy. Oczywiście masz możliwość również zakupu regenerowanego podzespołu, który jest znacznie tańszy od oryginalnego, a parametrami w zasadzie się nie różnią. Być może nie każdy wie, że regeneracja zarówno reaktora katalitycznego, jak i filtra cząstek stałych pozwala przywrócić tym podzespołom do 100% parametrów. Przepisy ruchu drogowego jasno mówią, że poruszanie się autem bez katalizatora i filtra cząstek stałych jest zabronione i grozi to licznymi konsekwencjami.
Kiedy należy wymienić katalizator? - Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?
Katalizator powinien zostać wymieniony w momencie, gdy okaże się, że nie nadaje się on już do regeneracji. Wtedy możesz zainteresować się kupnem dobrego, ale tańszego zamiennika, regenerowanego elementu lub, gdy finanse Ci na to pozwalają – fabrycznie nowego. Nietrudno uszkodzić ten podzespół; wystarczy, że lekko uderzysz o krawężnik albo wjedziesz w zimną kałużę, przez którą reaktor katalityczny się obkurczy i pokruszy. Jeśli będziesz mieć do czynienia z zapchanym katalizatorem, to przełoży się to na Twojej jeździe, a znów poziom jego zanieczyszczenia najlepiej zweryfikuje pracownik serwisu przy pomocy odpowiedniego sprzętu.
Wymiana katalizatora – wszystko, co warto o tym wiedzieć! - Uszkodzony katalizator – cena nowego
Ceny katalizatorów zaczynają się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych. Zanim zdecydujesz się na zakup katalizatora, oddaj stary do skupu, ponieważ dostaniesz w zamian trochę pieniędzy (w tym miejscu należy podkreślić, że im więcej metali szlachetnych w jego wkładzie, tym więcej zyskasz) i dzięki temu będziesz mógł mniej dołożyć do nowego podzespołu. Ponadto nie podejmuj się na własną rękę montażu reaktora katalitycznego, ponieważ w tym przypadku niezbędna jest fachowa wiedza i umiejętności wyspecjalizowanego pracownika serwisu. Poza tym pamiętaj, że samodzielnie byś nie wprowadził zmian w sterowniku silnika, gdyż na pewno nie dysponujesz odpowiednim sprzętem. Jeżeli zależy Ci na zaoszczędzeniu, to kup katalizator regenerowany lub jego tańszy zamiennik, ale wyłącznie ze sprawdzonego źródła.
Objawy awarii katalizatora samochodowego - kiedy wymieniać?
Jeżeli chodzi o objawy uszkodzonego reaktora katalitycznego, to są to: zwiększone spalanie, podczas przyspieszenia kierowca może usłyszeć niepokojące dźwięki, wydające przez silnik lub stukanie katalizatora (ma to miejsce, gdy jest pokruszony i elementy te uderzają o obudowę), z rury wydechowej wydobywa się więcej spalin i spadają osiągi. Koniecznie należy ten podzespół wymienić, gdy zauważalne będą uszkodzenia mechaniczne (np. pęknięcia) lub gdy jest na tyle wyeksploatowany, że regeneracja nie pomoże w jego odratowaniu.
Komentarze