Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zgodnie z kodeksem Ruchu Drogowego zabronione jest usuwanie katalizatora z układu wydechowego, dlatego, jeśli jakimś cudem zostanie zbadana ilość i jakość spalin produkowana przez silnik i okaże się, że ich skład jest fatalny, to możesz po pierwsze: stracić dowód rejestracyjny auta, a tym samym stracisz też możliwość dalszego, swobodnego poruszania się autem, po drugie: możesz dostać mandat. Czy warto więc ryzykować i wycinać katalizator, jeśli możesz znaleźć zupełnie inny i też o wiele tańszy sposób na uratowanie tego podzespołu i niedoprowadzenie go do przedwczesnego zużycia? Nie warto podejmować się takiego ryzyka, jakim jest usuwanie reaktora katalitycznego; bez problemu katalizator możesz zregenerować w serwisie za niewielkie pieniądze, a obciążony wcześniej zalegającymi w nim osadami silnik zostanie „naprawiony” fachowym oczyszczaniem.
Czy można usunąć katalizator? - Co grozi za wycięcie katalizatora?
Katalizatorów podobnie, jak filtrów cząstek stałych, nie wolno się pozbywać z pojazdów, ponieważ jest to niezgodne z prawem, przez co każdy kierowca, który zdecyduje się na usunięcie katalizatora z samochodu, poniesie niemałe konsekwencje. Tak więc, jeżeli zdecydujesz się na usunięcie filtra DPF, możesz otrzymać karę pieniężną do zapłacenia, utracić homologację pojazdu oraz mieć problem z uzyskaniem pozytywnego badania technicznego.
1. Do czego służy katalizator i czy można go wyciąć? - Czy można jeździć bez katalizatora?
Bez katalizatora jeździć nie można, ponieważ jest duże ryzyko, że zostaniesz złapany przez kontrolę Policji i dostaniesz mandat. Za granicą wysokość mandatów jest naprawdę duża, więc jeśli udasz się w podróż na przykład do Niemiec, to wiedz, że tam kontrola jest bardzo uczulona na nieprzestrzeganie zasad dotyczących emisji spalin. Katalizatory zostały stworzone po to, aby oczyszczać gazy spalinowe z toksycznych substancji chemicznych, co powoduje, że w jego wnętrzu gromadzą się osady, które należy usuwać. Przepalanie katalizatora raczej nie jest zalecane, ale fachowa regeneracja już tak.
2. Czy da się zastąpić katalizator? - Czyszczenie katalizatora
Jak najbardziej zastąpienie oryginalnego katalizatora jest możliwe i możesz w jego miejsce zamieścić katalizator uniwersalny lub zamiennik. Ważne jednak, aby ten zamiennik był wykonany z dobrych pod względem jakości materiałów, ponieważ tani zamiennik nieznanego pochodzenia nie będzie miał na tyle dobrych właściwości, aby mógł spełniać swoją funkcję, jak jego fabrycznie nowy brat.
3. Brak katalizatora: co oznacza dla kierowcy? - Wycięty katalizator - objawy
Brak katalizatora dla kierowcy może oznaczać jedno: kłopoty. Jeżeli będziesz poruszać się samochodem z wyciętym reaktorem katalitycznym, w każdej chwili możesz zostać zatrzymany przez kontrolę drogową i dostać mandat, przegląd techniczny będzie właściwie nie do przejścia, a ponadto sam wygenerujesz sobie dodatkowe koszty, ponieważ i tak będziesz musiał ten podzespół na nowo zamontować. Nie zapominaj też, że jeśli nie zamontujesz specjalnego emulatora sondy lambda, to ona będzie w dalszym ciągu pracować i odczytywać niewłaściwe dane o katalizatorze. Nieobecność katalizatora rozpoznasz poprzez nierówną pracę silnika i głośne działanie samochodu, wyczuwalny zapach spalin, także warto wtedy pojechać do serwisu i zweryfikować, czy on jest, czy go nie ma.
Komentarze