Czy wypalanie DPF jest skuteczne?

Wypalanie filtra cząstek stałych jest jak najbardziej skuteczne, jednakże musi być ono przeprowadzone zgodnie z zaleceniami. Podczas samooczyszczania DPF w trasie powinieneś pamiętać o podwyższeniu prędkości i o obrotach, aby rozgrzać silnik. Dzięki temu podzespół będzie w stanie osiągnąć wysoką temperaturę, która jest niezbędna do dopalenia sadzy. Oprócz regeneracji pasywnej istnieje także możliwość wypalania filtra DPF na postoju, jednak ta metoda jest nieco obciążająca dla jednostki napędowej. Ponadto należy pamiętać o oczyszczaniu niedrożnego filtra cząstek stałych w serwisie.
Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Wypalanie DPF - cena
Cena serwisowego wypalania filtra cząstek stałych wynosi od około 100 do 250 złotych. Wypalanie tego podzespołu w serwisie może być efektowne, jeśli DPF ma mały przebieg, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że zalega w nim sadza, natomiast jeżeli będzie w nim też popiół, to samo wypalanie niczego nie wniesie. W takim wypadku należy zgłosić się do serwisu na diagnostykę i fachowe czyszczenie DPF. Poza tym pamiętaj, że nowa dawka paliwa nie spala się do końca, więc resztki trafiają do oleju silnikowego. Wymuszony proces samooczyszczania filtra cząstek stałych nie jest bezpieczny dla jednostki napędowej, dlatego najlepiej by było, żeby kierowca rozpoczął procedurę wypalania w trasie.
1. Wypalanie filtrów DPF? Poznaj skuteczniejszą metodę na filtr cząstek stałych - Wypalanie DPF - ile trwa?
Wypalanie filtra cząstek stałych jest bardzo wskazane, jednak znacznie lepszym wyborem będzie czyszczenie hydrodynamiczne w serwisie. DPF odzyska utracone właściwości wraz z parametrami, przez co nie będziesz negatywnie wpływać na pracę innych podzespołów. Samochód ze sprawnym filtrem DPF może poruszać się po drogach, nie zatruwając środowiska. Ponadto mycie wodne pod ciśnieniem nie jest drogie, a efekty są długotrwałe. Jeśli chodzi o czas trwania wypalania DPF, to musisz na to poświęcić około 20 minut.

2. Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Przerwanie wypalania DPF
Przede wszystkim nie możesz sobie pozwolić na przerywanie procesów samoregeneracji DPF, ponieważ doprowadzisz do uszkodzenia tego podzespołu, jak i silnika. Zatem, jeśli zamierzasz w taki sposób udrożnić zatkany filtr DPF, to wyjedź za miasto i jeźdź dłuższą chwilę z podwyższoną prędkością i obrotami, a uda Ci się w całości wypalić zalegającą sadzę.
Dodaj komentarz
