Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra cząstek stałych ma bardzo duży sens, ponieważ w ten sposób pozbywasz się zalegającej sadzy, która przeszkadza w wydajnej pracy tego podzespołu. Filtr DPF możesz wypalić na postoju, w trakcie jazdy oraz w serwisie poprzez podpięcie komputera do samochodu. Spośród tych trzech metod regeneracji warta zachodu jest regeneracja pasywna, czyli ta wykonywana w trasie. Zanieczyszczenia wypalają się naturalnie i jednostka napędowa nie jest tak obciążona. Wystarczy, że przez około 15-20 minut będziesz jechać ze zwiększoną prędkością i podwyższonymi obrotami, a spaliny na tyle dobrze się rozgrzeją, że bez problemu z filtra wydostaną się osady. Niestety popiół, który powstaje wskutek dopalania sadzy, nadal pozostanie wewnątrz DPF, dlatego po pewnym czasie będziesz musiał umówić się na czyszczenie tego podzespołu w ASO.
Wypalanie filtrów DPF? Poznaj skuteczniejszą metodę oczyszczania filtrów cząstek stałych - Zapchany DPF - objawy
Warto na początek dowiedzieć się, jakie występują objawy, gdy Twój DPF jest niesprawny; tak więc: na pewno kierowca odczujesz wzrost spalania, praca silnika stanie się nieco kłopotliwa podobnie jak turbosprężarki. Dodatkowo mogą się pojawić kontrolki na kokpicie pojazdu. Nie jest co prawda powiedziane, że wymienione symptomy jednoznacznie świadczą o zatkanym filtrze DPF, dlatego diagnostyka w serwisie jest nieunikniona. Wracając do wypalania tego podzespołu, to jak najbardziej należy je wykonywać, ale jest masa o wiele skuteczniejszych sposobów oczyszczania tego podzespołu. Mamy na myśli np. mycie wodne pod ciśnieniem, dzięki któremu z filtra cząstek stałych usuwane są wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF - ile trwa?
Jeśli masz warunki do doprowadzenia samooczyszczania filtra DPF w trakcie jazdy, to bez zastanowienia wykorzystaj taką okazję. Niestety, ale przeprowadzając wypalanie DPF na postoju albo w trybie serwisowym, możesz zaszkodzić jednostce napędowej, która stopniowo zacznie tracić właściwości smarne spowodowane dostaniem się niespalonego oleju napędowego do oleju silnikowego. Zaleca się więc od razu po ukończonym wypalaniu wymienić filtr oleju z tym olejem. Proces dopalania zanieczyszczeń może trwać od 10 do 30 minut.
Jak to działa: wodne czyszczenie DPF sprawia, że wycinanie filtra już zupełnie nie ma sensu - Wypalanie DPF w czasie jazdy
Jeśli wypalać DPF, to tylko w trasie, a jeżeli czyścić w serwisie, to tylko metodą hydrodynamiczną. Mycie filtra cząstek stałych wodą pod ciśnieniem pozwala całkowicie udrożnić się temu podzespołowi, przywracając jego parametry wraz z właściwościami. Właściciel swojego Diesla będzie mógł na nowo cieszyć się komfortem jazdy.
Komentarze