Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak najbardziej wypalanie filtra cząstek stałych jest pomocne w pozbyciu się zanieczyszczeń z wnętrza tego podzespołu. Należy jednak wiedzieć, że trzeba spełnić kilka podstawowych warunków, aby nie zaszkodzić DPF i silnikowi, a doprowadzić do skutecznego usunięcia sadzy. Zalecamy Ci udawać się od czasu do czasu w jakąś dłuższą trasę, aby filtr DPF miał szanse oczyścić się w sposób naturalny. Metoda regeneracji pasywnej jest najbezpieczniejsza, ponieważ nie obciąża silnika. Inaczej wygląda to z regeneracją aktywną, czyli tak zwanym wypalaniem na postoju. W tym przypadku istnieje ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego olejem napędowym, który został podany w celu rozgrzania spalin. Ponadto zbagatelizowanie tego może doprowadzić do zatarcia silnika.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF podczas jazdy
Wielokrotnie w artykułach podkreślaliśmy, dlaczego wypalanie filtra cząstek stałych podczas jazdy jest lepszym wyborem, niż wypalanie postojowe. Przede wszystkim chodzi tu o potencjalne zatarcie silnika, które byłoby spowodowane dostaniem się do oleju silnikowego paliwa. Po raz kolejny zachęcamy Cię do tego, abyś starał się wypalać DPF w trasie, ponieważ jest to bezpieczny sposób, a niekiedy nawet niezauważalny. Oczyszczanie filtra DPF w trakcie jazdy rządzi się swoimi prawami, więc kierowca musi pamiętać o zwiększeniu prędkości i o wzroście obrotów, a także o utrzymaniu ich przez około kilkanaście minut.
Filtr cząstek stałych – wypalanie sadzy i problemy z tym związane – Przerwanie wypalania DPF
Z reguły wypalanie filtra cząstek stałych nie powinno przysparzać większych problemów, zwłaszcza gdy robisz to zgodnie ze wskazówkami. Czasami jednak DPF sam wchodzi w tryb wypalania i użytkownik swojego diesla nie zdaje sobie sprawy, że filtr DPF się oczyszcza. W konsekwencji kierowca przerywa ten proces, gasząc silnik. Przerwanie wypalania DPF jest ryzykowne, gdyż zarówno ten podzespół, jak i silnik bardzo szybko dadzą o sobie znać. Niestety, ale każdy, kto prowadzi pojazd z silnikiem wysokoprężnym i dodatkowo z filtrem cząstek stałych musi pamiętać, że podzespół sam może wejść w proces czyszczenia, tak więc obserwowanie zachowania elementów, znajdujących w pojeździe, jest bardzo istotne.
Jak wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF komputerem
Jeżeli nie chcesz samodzielnie wypalić DPF, to możesz umówić się na taką wizytę do serwisu. Nie zapłacisz dużo, a komputerowo sadza zostanie wypalona. My takiego sposobu regeneracji podzespołu nie polecamy, przez wzgląd na późniejsze konsekwencje, ale lepiej filtr DPF udrożnić, niż gdyby miał szkodzić innym podzespołom, jak i silnikowi. Wymuszenie wypalania filtra cząstek stałych polega po prostu na zwiększeniu prędkości, dynamiki jazdy oraz podniesieniu obrotów do nawet 3500 na minutę, ponieważ tylko w taki sposób spaliny będą w stanie wypalić zanieczyszczenia.
Komentarze