Subpage photo

Czy z zepsutym DPF można jeździć? - musisz to wiedzieć, jeśli jeździsz Dieslem!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50


Jeśli DPF jest poważnie uszkodzony, a to prowadzi do nieprawidłowego funkcjonowania silnika lub innych krytycznych problemów mechanicznych, kontynuowanie jazdy może być niebezpieczne.
Współczesne auta są zaopatrzone w nowoczesne technologie zarządzania silnikiem, które mogą reagować na problemy z DPF. Jeśli system wykryje poważne usterki, może to wpłynąć na wydajność silnika i skutkować ograniczeniem mocy lub przeniesienia pojazdu w tryb awaryjny.
DPF podlega procesowi regeneracji, który usuwa nagromadzone cząstki popiołu. Uszkodzony DPF może mieć trudności z przeprowadzeniem regeneracji, co prowadzi do dalszych problemów z wydajnością pojazdu.
Jazda z zepsutym DPF może również spowodować uszkodzenie innych elementów samochodu, takich jak turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe lub zawór EGR. W związku z tym, jeżeli masz podejrzenie, że twój DPF jest uszkodzony, zalecane jest, aby skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem samochodowym. Pominięcie problemu może skutkować poważniejszymi utrudnieniami z pracą pojazdu oraz wpłynąć negatywnie na jego wydajność i środowisko.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
kamerka diagnostyczna filtra cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak długo trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Ogólnie proces wypalania DPF trwa od 15 do 30 minut, w przypadku mocno zapełnionego filtra może to potrwać nawet do godziny. Czas potrzebny do wypalenia DPF zależy od kilku czynników, w tym: stanu filtra- uszkodzenia lub zablokowanie DPF mogą utrudniać regenerację. Jeśli filtr jest w złym stanie, konieczne może być bardziej intensywne wypalanie, co może wydłużyć czas procesu. Kolejny czynnik to temperatura otoczenia: w niższych temperaturach regeneracja DPF może być trudniejsza, ponieważ wymaga osiągnięcia odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym. Dlatego jazda w warunkach niskich temperatur może wydłużyć czas regeneracji.

Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?

Tak, zapchany DPF może zmniejszyć moc silnika. Filtr cząstek stałych został zamontowany w systemie wydechowym silnika. Odpowiada za zatrzymywanie szkodliwych zanieczyszczeń pyłowych, takich jak sadza i dym. Jeśli filtr jest zapchany, cząstki te nie mogą być skutecznie usuwane z układu wydechowego. W konsekwencji spada wydajność silnika, co może prowadzić do obniżenia mocy.
Oprócz spadku mocy, zapchany DPF może powodować również inne problemy, takie jak: zwiększone zużycie paliwa, czarny dym z rury wydechowej i zapalanie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej.

Filtr cząstek stałych

Ile kosztuje naprawa zapchanego DPF?

Koszty naprawy lub wymiany zapchanego DPF mogą znacznie się różnić w zależności od kilku czynników, takich jak marka i model pojazdu, wielkość i stopień uszkodzenia filtra, a także metody naprawy. Ogólnie koszt regeneracji DPF w samochodach osobowych, wynosi od 350 do 590 złotych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.