Czy z zepsutym DPF można jeździć? - musisz to wiedzieć, jeśli jeździsz Dieslem!
Jeśli DPF jest poważnie uszkodzony, a to prowadzi do nieprawidłowego funkcjonowania silnika lub innych krytycznych problemów mechanicznych, kontynuowanie jazdy może być niebezpieczne. Współczesne auta są zaopatrzone w nowoczesne technologie zarządzania silnikiem, które mogą reagować na problemy z DPF. Jeśli system wykryje poważne usterki, może to wpłynąć na wydajność silnika i skutkować ograniczeniem mocy lub przeniesienia pojazdu w tryb awaryjny.
DPF podlega procesowi regeneracji, który usuwa nagromadzone cząstki popiołu. Uszkodzony DPF może mieć trudności z przeprowadzeniem regeneracji, co prowadzi do dalszych problemów z wydajnością pojazdu.
Jazda z zepsutym DPF może również spowodować uszkodzenie innych elementów samochodu, takich jak turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe lub zawór EGR. W związku z tym, jeżeli masz podejrzenie, że twój DPF jest uszkodzony, zalecane jest, aby skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem samochodowym. Pominięcie problemu może skutkować poważniejszymi utrudnieniami z pracą pojazdu oraz wpłynąć negatywnie na jego wydajność i środowisko.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Jak długo trzeba jechać, żeby wypalić DPF?
Ogólnie proces wypalania DPF trwa od 15 do 30 minut, w przypadku mocno zapełnionego filtra może to potrwać nawet do godziny. Czas potrzebny do wypalenia DPF zależy od kilku czynników, w tym: stanu filtra- uszkodzenia lub zablokowanie DPF mogą utrudniać regenerację. Jeśli filtr jest w złym stanie, konieczne może być bardziej intensywne wypalanie, co może wydłużyć czas procesu. Kolejny czynnik to temperatura otoczenia: w niższych temperaturach regeneracja DPF może być trudniejsza, ponieważ wymaga osiągnięcia odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym. Dlatego jazda w warunkach niskich temperatur może wydłużyć czas regeneracji.
Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?
Tak, zapchany DPF może zmniejszyć moc silnika. Filtr cząstek stałych został zamontowany w systemie wydechowym silnika. Odpowiada za zatrzymywanie szkodliwych zanieczyszczeń pyłowych, takich jak sadza i dym. Jeśli filtr jest zapchany, cząstki te nie mogą być skutecznie usuwane z układu wydechowego. W konsekwencji spada wydajność silnika, co może prowadzić do obniżenia mocy.
Oprócz spadku mocy, zapchany DPF może powodować również inne problemy, takie jak: zwiększone zużycie paliwa, czarny dym z rury wydechowej i zapalanie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej.

Ile kosztuje naprawa zapchanego DPF?
Koszty naprawy lub wymiany zapchanego DPF mogą znacznie się różnić w zależności od kilku czynników, takich jak marka i model pojazdu, wielkość i stopień uszkodzenia filtra, a także metody naprawy. Ogólnie koszt regeneracji DPF w samochodach osobowych, wynosi od 350 do 590 złotych.
Komentarze