Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Mocno zanieczyszczony filtr cząstek stałych jest w stanie uszkodzić jednostkę napędową przez wzrost poziomu oleju silnikowego, spowodowany rozcieńczeniem paliwem znajdującym się w oleju w wyniku niespalania. Przerywanie samoregeneracji DPF nie wpływa korzystnie na silnik, dlatego trzeba cierpliwie poczekać, dopóki procedura ta nie zostanie ukończona w pełni i skutecznie. Pamiętaj, że każdy diesel powinien mieć w sobie w 100% sprawny podzespół, ponieważ inaczej nie spełnia swojej podstawowej funkcji i zatruwa środowisko toksycznymi gazami spalinowymi. Poza tym podczas badania technicznego pojazdu, jeśli zauważy się, że masz zatkany DPF, to możesz tego badania nie przejść pozytywnie, a to Ci się w ogóle nie opłaci, ponieważ nie będziesz mógł jeździć samochodem.
Niesprawny DPF może uszkodzić turbosprężarkę - Zapchany DPF a turbina
Niesprawny filtr cząstek stałych może faktycznie uszkodzić turbosprężarkę, dlatego Twoim zadaniem jest likwidowanie już pierwszych niepokojących objawów związanych z niedrożnością DPF / FAP, nie lekceważyć innych usterek, które wypadałoby jak najszybciej naprawić, nie przerywać wypalania podzespołu, nie zapominać o jego dokładnym czyszczeniu. Niestety źle pracujący DPF może zaszkodzić innym podzespołom, których koszty napraw / wymian, są naprawdę ogromne.
1. Jazda na zapchanym DPF - Zapchany DPF - nie odpala samochód
Mając zatkany filtr cząstek stałych, możesz mieć kłopot z uruchomieniem samochodu, ponieważ nagromadzone gazy spalinowe tworzą duże ciśnienie w układzie wydechowym oraz w silniku, przez co komputer ECU może zablokować jednostkę napędową. Ogólnie jazda z wysokim stężeniem gazów i spalin może przyczynić się do awarii układu napędowego. Przestrzegamy zatem przed jazdą samochodem przy zapchanym DPF, chyba że planujesz go wypalić.
2. Objawy zapchanego filtra DPF - Zapchany DPF - skutki
Nietrudno nie zauważyć problemów z zapchanym filtrem cząstek stałych, jeśli pojawia się kontrolka DPF informująca o zbyt dużej ilości wewnątrz podzespołu, kłopoty z uruchomieniem auta, utrzymania stałej i równej prędkości, większe zużycie ON, pogarsza się moc silnika i można odczuwać zapach spalin. W takiej sytuacji należy niezwłocznie dokonać regeneracji filtra DPF, aby pomóc mu w odblokowaniu zatkanych kanalików filtrujących.
3. Jak uniknąć problemów z DPF-em i turbosprężarką? - Zapchany DPF a spalanie ON
Jeżeli filtr cząstek stałych jest zanieczyszczony, to ucierpi na tym sprawność jednostki napędowej i przy okazji pociągnie za sobą turbosprężarkę, dlatego trzeba pamiętać o tym, że w trakcie wykonywania wypalania filtra DPF / FAP należy uzbroić się w cierpliwość i nie wolno przerywać tego procesu, ponieważ niespalone paliwo trafi do oleju silnikowego, podniesie jego poziom, a silnik i turbo utracą smarowanie. Olej trzeba szybko wymienić. Jeśli chodzi o spalanie paliwa, to z pewnością się ono zwiększy przez problematyczną pracę DPF, a dopiero po jego wyczyszczeniu wszystko wróci do normy.
Komentarze