Subpage photo

Czy zapchany DPF powoduje spadek mocy?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji DPF/FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Czy zapchany DPF powoduje spadek mocy?
Czy zapchany DPF powoduje spadek mocy?

Spadek mocy jest jednym z objawów świadczących między innymi o zanieczyszczonym filtrze cząstek stałych w samochodzie. Natomiast dodatkowymi symptomami są: zwiększone zużycie oleju napędowego, problemy z przyspieszaniem, z uruchomieniem auta, kłopotliwa praca turbiny, smród spalin, który wydostaje się z układu wydechowego i trafia do kabiny, kontrolki, unoszące się za samochodem gęste kłęby dymu. Nie radzimy zwlekać i pogarszać sytuacji, ponieważ w ten sposób możesz doprowadzić do uszkodzenia DPF, jak i pozostałych podzespołów. Dogłębna diagnostyka stanu filtra DPF jest obowiązkowa tak samo, jak regeneracja, jeśli nic nie będzie stało na przeszkodzie. Auto wyposażone w filtr cząstek stałych musi być eksploatowane zgodnie z zaleceniami od producenta w celu utrzymania go w jak najlepszej kondycji, bo w przeciwnym razie jego funkcja może być mocno zaburzona i będzie szkodzić nie tylko silnikowi czy turbosprężarce, ale również środowiskowi.

Zapchany DPF - objawy zatkanego filtra cząstek stałych - Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF

Typowe objawy dla zatkanego filtra cząstek stałych zostały wypisane we wcześniejszym akapicie. Warto zdawać sobie sprawę też z tego, że nie zawsze muszą być one związane z DPF, bo właściwie tego typu symptomy mogą się pojawić, gdy awarii uległy inne podzespoły. Jeżeli jesteś zainteresowany, jak dużo sadzy może znajdować się wewnątrz DPF, aby nie wpływała na jego sprawność, to niestety wszystko zależy od zaleceń producenta odnośnie wytrzymałości na tego typu zanieczyszczenia. Zakłada się jednak, że wartość nie powinna przekroczyć 6 gram na litr paliwa.

1. Nierówne obroty i spadek mocy w Dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć? - Przyczyny zapchanego DPF

Twoim zadaniem jest przestrzeganie zasad prawidłowego użytkowania samochodu, które zostało wyposażone w filtr DPF/FAP. W takim razie musisz zwracać uwagę na jakość uzupełnianego oleju napędowego, stosować dodatki do paliwa oraz oleje o niskiej zawartości popiołów, przynajmniej raz w miesiącu wypalać sadzę z filtra cząstek stałych, a także jakoś raz w roku regenerować go w serwisie pod kontrolą specjalistów (efekty są o wiele lepsze i dłużej się utrzymują). Ponadto dbaj o sprawność wtryskiwaczy, jednostki napędowej i pozostałych elementów w aucie. Przyczynami zapchanego DPF mogą być właśnie usterki któregoś podzespołu, nieukończony proces samooczyszczania filtra DPF, jak również jego zużycie/uszkodzenie.

Nierówne obroty i spadek mocy w Dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć? - Przyczyny zapchanego DPF
Nierówne obroty i spadek mocy w Dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć? - Przyczyny zapchanego DPF

2. Jazda na zapchanym DPF - Zapchany DPF a spalanie

Nie ma co ukrywać, że zanieczyszczony filtr DPF prowadzi do większego zużycia oleju napędowego. Aby to zahamować, należy niezwłocznie podjąć się wypalania w trasie albo na postoju. Tylko w takim przypadku uzasadniona jest jazda samochodem. W innym przypadku silnik w każdej chwili może zacząć pracować w trybie awaryjnym. Pamiętaj, że jeśli wypalanie w trasie nie przyniesie pożądanych rezultatów, umów się na wizytę do ASO.

Komentarze

Mariusz 2022-12-30 12:11:41

Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie jest zapchany, to oznacza, że został zablokowany przez nagromadzenie się w nim zanieczyszczeń, co może prowadzić do spadku mocy silnika. Oznacza to, że silnik musi wydatkować więcej mocy na przepchnięcie spalin przez zatkany filtr, co ogranicza dostępną moc silnika. Zapchany filtr DPF może również skutkować wzrostem zużycia paliwa i dymieniem z rury wydechowej. W takim przypadku należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistyczną firmą, która pomoże w rozwiązaniu problemu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są objawy zapchanego katalizatora?- na co uważać?

Objawami zapchanego katalizatora są najczęściej: • problem z rozruchem silnika, • brak mocy, • nierównomierne obroty, • zwolnione wchodzenie na wysokie obroty, • wzrost spalania. ...

Czytaj więcej

Jak długo działa katalizator?- sprawdź!

Katalizator przy odpowiednim jego użytkowaniu oraz przestrzeganiu zaleceń jak zapewniają producenci, jest w stanie wytrzymać od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów. ...

Czytaj więcej

Gdzie można kupić nowy filtr DPF?- warto wiedzieć!

Po nowy filtr DPF zdecydowanie najlepiej udać się do profesjonalnego serwisu samochodowego, ponieważ tam zostaną nam udzielone konkretne informacje na temat ceny, jakości itp., a w szczególności specjaliści dobiorą odpowiedni filtr DPF dla danego pojazdu. ...

Czytaj więcej

Co redukuje katalizator w samochodzie?- warto wiedzieć!

Katalizator w samochodzie ogranicza emisję szkodliwych substancji zawartych w spalinach wydobywających się do środowiska naturalnego. ...

Czytaj więcej

Co to jest DPF i do czego służy?- warto wiedzieć!

DPF jest to filtr cząstek stałych, który montowany jest w układach wydechowych aut wyposażonych w silnik wysokoprężny (od niedawna również w silnikach benzynowych GPF). ...

Czytaj więcej

Jak wymienić filtr DPF?- sprawdź to!

Proces wymiany filtra DPF rozpoczyna się od demontażu elementów układu wydechowego, następnie usuwany zostaje stary filtr DFP, a w jego miejsce montowany jest nowy DPF wraz ze skompletowanym układem wydechowego....

Czytaj więcej

Czym grozi niewypalanie DPF? - Poznaj fakty!

Zatkanie filtra DPF może prowadzić głównie do uszkodzenia silnika, gdyż spowodowane zanieczyszczeniami spaliny nie mogą swobodnie opuścić układu wydechowego....

Czytaj więcej

Kiedy katalizator jest do wymiany? - Przekonaj się o tym!

Zazwyczaj katalizatory wymienia się po 80-100 tysiącach kilometrów, choć producenci zakładają, że przy odpowiedniej eksploatacji wytrzymają nawet 200 tysięcy kilometrów....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.