Czy zapchany DPF powoduje spadek mocy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP

Spadek mocy jest jednym z objawów świadczących między innymi o zanieczyszczonym filtrze cząstek stałych w samochodzie. Natomiast dodatkowymi symptomami są: zwiększone zużycie oleju napędowego, problemy z przyspieszaniem, z uruchomieniem auta, kłopotliwa praca turbiny, smród spalin, który wydostaje się z układu wydechowego i trafia do kabiny, kontrolki, unoszące się za samochodem gęste kłęby dymu. Nie radzimy zwlekać i pogarszać sytuacji, ponieważ w ten sposób możesz doprowadzić do uszkodzenia DPF, jak i pozostałych podzespołów. Dogłębna diagnostyka stanu filtra DPF jest obowiązkowa tak samo, jak regeneracja, jeśli nic nie będzie stało na przeszkodzie. Auto wyposażone w filtr cząstek stałych musi być eksploatowane zgodnie z zaleceniami od producenta w celu utrzymania go w jak najlepszej kondycji, bo w przeciwnym razie jego funkcja może być mocno zaburzona i będzie szkodzić nie tylko silnikowi czy turbosprężarce, ale również środowiskowi.

Zapchany DPF - objawy zatkanego filtra cząstek stałych - Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF

Typowe objawy dla zatkanego filtra cząstek stałych zostały wypisane we wcześniejszym akapicie. Warto zdawać sobie sprawę też z tego, że nie zawsze muszą być one związane z DPF, bo właściwie tego typu symptomy mogą się pojawić, gdy awarii uległy inne podzespoły. Jeżeli jesteś zainteresowany, jak dużo sadzy może znajdować się wewnątrz DPF, aby nie wpływała na jego sprawność, to niestety wszystko zależy od zaleceń producenta odnośnie wytrzymałości na tego typu zanieczyszczenia. Zakłada się jednak, że wartość nie powinna przekroczyć 6 gram na litr paliwa.

Nierówne obroty i spadek mocy w Dieslu? To może być początek problemów z filtrem DPF. Jak ich uniknąć? - Przyczyny zapchanego DPF

Nierówne obroty i spadek mocy w Dieslu? Twoim zadaniem jest przestrzeganie zasad prawidłowego użytkowania samochodu, które zostało wyposażone w filtr DPF/FAP. W takim razie musisz zwracać uwagę na jakość uzupełnianego oleju napędowego, stosować dodatki do paliwa oraz oleje o niskiej zawartości popiołów, przynajmniej raz w miesiącu wypalać sadzę z filtra cząstek stałych, a także jakoś raz w roku regenerować go w serwisie pod kontrolą specjalistów (efekty są o wiele lepsze i dłużej się utrzymują). Ponadto dbaj o sprawność wtryskiwaczy, jednostki napędowej i pozostałych elementów w aucie. Przyczynami zapchanego DPF mogą być właśnie usterki któregoś podzespołu, nieukończony proces samooczyszczania filtra DPF, jak również jego zużycie/uszkodzenie.

Spadek mocy w dieslu

Jazda na zapchanym DPF - Zapchany DPF a spalanie

Nie ma co ukrywać, że zanieczyszczony filtr DPF prowadzi do większego zużycia oleju napędowego. Aby to zahamować, należy niezwłocznie podjąć się wypalania w trasie albo na postoju. Tylko w takim przypadku uzasadniona jest jazda samochodem. W innym przypadku silnik w każdej chwili może zacząć pracować w trybie awaryjnym. Pamiętaj, że jeśli wypalanie w trasie nie przyniesie pożądanych rezultatów, umów się na wizytę do ASO.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie jest zapchany, to oznacza, że został zablokowany przez nagromadzenie się w nim zanieczyszczeń, co może prowadzić do spadku mocy silnika. Oznacza to, że silnik musi wydatkować więcej mocy na przepchnięcie spalin przez zatkany filtr, co ogranicza dostępną moc silnika. Zapchany filtr DPF może również skutkować wzrostem zużycia paliwa i dymieniem z rury wydechowej. W takim przypadku należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistyczną firmą, która pomoże w rozwiązaniu problemu.

Popularne wpisy