Tak, zapchany DPF może zmniejszać moc silnika. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr utrudnia przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. Ograniczenie przepływu powietrza może skutkować utratą mocy, szczególnie podczas wymagających warunków jazdy. Aby pokonać opór zapchanego filtra, silnik może być zmuszony do pracowania w warunkach bardziej obciążonych, co może wpływać na ogólną wydajność i moc.
W przypadku zapchanego DPF pojazd może automatycznie przechodzić w tryb awaryjny, co może skutkować ograniczeniem mocy silnika w celu ochrony przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Ograniczony przepływ powietrza przez zapchany DPF może również wpływać na parametry spalania, takie jak stosunek paliwowo-powietrzny. To z kolei może skutkować zwiększonym spalaniem paliwa i utratą mocy.
Dodatkowo współczesne pojazdy wyposażone są w zaawansowane systemy zarządzania silnikiem, które mogą reagować na problemy z DPF, wprowadzając dodatkowe ograniczenia w celu ochrony silnika
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zachowaj wydajność DPF: Praktyczne porady dla kierowców diesla
Praktyczne porady dla kierowców diesel, które pomogą w utrzymaniu DPF w optymalnym stanie:
1. Regularne dłuższe trasy: Planuj trasy, które obejmują dłuższe odcinki na autostradzie. Stała prędkość i wyższe temperatury spalin sprzyjają efektywnej regeneracji DPF.
2. Unikaj częstego poruszania się na krótkie dystanse. Częste uruchamianie i zatrzymywanie silnika uniemożliwia osiągnięcie przez DPF właściwej temperatury, co może prowadzić do jego zatkania.
3. Stosuj wysokiej jakości paliwo, aby zminimalizować ilość zanieczyszczeń trafiających do DPF.
4. Planuj regularne przeglądy techniczne, podczas których specjaliści mogą ocenić stan DPF i zapobiec ewentualnym problemom.
5. Monitorowanie komunikatów systemu pojazdu: Obserwuj komunikaty lub lampki ostrzegawcze dotyczące DPF. W przypadku pojawienia się problemów, podjęcie działań naprawczych jest kluczowe.
Po czym poznać, że DPF się wypalił?
Sygnały wskazujące na to, że filtr DPF przeszedł proces regeneracji:
• Po zakończeniu regeneracji system DPF zazwyczaj wyłącza lampę kontrolną związaną z filtrem cząstek stałych.
• W trakcie regeneracji obroty silnika mogą wzrosnąć, a po jej zakończeniu wrócić do normalnego zakresu.
• Po zakończeniu regeneracji, komunikaty ostrzegawcze związane z DPF powinny zniknąć, a system nie będzie dłużej informować o konieczności regeneracji.
Jeśli regeneracja była skuteczna, pojazd powinien wrócić do normalnej wydajności silnika, a kierowca może zauważyć poprawę płynności jazdy.
Czy zapchany DPF może uszkodzić turbo?
Tak, zapchany DPF może potencjalnie uszkodzić turbosprężarkę w silniku. W przypadku zapchanego DPF silnik może być zmuszony do pracowania w warunkach bardziej obciążonych, co zwiększa pracę turbosprężarki. Długotrwałe obciążenie może prowadzić do przyspieszonego zużycia i uszkodzenia turbosprężarki. Zapchany DPF może prowadzić do wzrostu temperatury spalin, co również wpływa na działanie turbosprężarki. Wysoka temperatura może przyspieszać zużycie niektórych elementów turbosprężarki.
Komentarze