Subpage photo

Czy zapchany DPF zmniejsza moc? - wielu zapomina o jednej ważnej rzeczy

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50


Tak, zapchany DPF może zmniejszać moc silnika
. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr utrudnia przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. Ograniczenie przepływu powietrza może skutkować utratą mocy, szczególnie podczas wymagających warunków jazdy. Aby pokonać opór zapchanego filtra, silnik może być zmuszony do pracowania w warunkach bardziej obciążonych, co może wpływać na ogólną wydajność i moc.
W przypadku zapchanego DPF pojazd może automatycznie przechodzić w tryb awaryjny, co może skutkować ograniczeniem mocy silnika w celu ochrony przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Ograniczony przepływ powietrza przez zapchany DPF może również wpływać na parametry spalania, takie jak stosunek paliwowo-powietrzny. To z kolei może skutkować zwiększonym spalaniem paliwa i utratą mocy.
Dodatkowo współczesne pojazdy wyposażone są w zaawansowane systemy zarządzania silnikiem, które mogą reagować na problemy z DPF, wprowadzając dodatkowe ograniczenia w celu ochrony silnika

pracownia diagnostyczna filtrów DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
filtr cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Zachowaj wydajność DPF: Praktyczne porady dla kierowców diesla

Praktyczne porady dla kierowców diesel, które pomogą w utrzymaniu DPF w optymalnym stanie:

1. Regularne dłuższe trasy: Planuj trasy, które obejmują dłuższe odcinki na autostradzie. Stała prędkość i wyższe temperatury spalin sprzyjają efektywnej regeneracji DPF.
2. Unikaj częstego poruszania się na krótkie dystanse. Częste uruchamianie i zatrzymywanie silnika uniemożliwia osiągnięcie przez DPF właściwej temperatury, co może prowadzić do jego zatkania.
3. Stosuj wysokiej jakości paliwo, aby zminimalizować ilość zanieczyszczeń trafiających do DPF.
4. Planuj regularne przeglądy techniczne, podczas których specjaliści mogą ocenić stan DPF i zapobiec ewentualnym problemom.
5. Monitorowanie komunikatów systemu pojazdu: Obserwuj komunikaty lub lampki ostrzegawcze dotyczące DPF. W przypadku pojawienia się problemów, podjęcie działań naprawczych jest kluczowe.

Po czym poznać, że DPF się wypalił?

Sygnały wskazujące na to, że filtr DPF przeszedł proces regeneracji:

• Po zakończeniu regeneracji system DPF zazwyczaj wyłącza lampę kontrolną związaną z filtrem cząstek stałych.
• W trakcie regeneracji obroty silnika mogą wzrosnąć, a po jej zakończeniu wrócić do normalnego zakresu.
• Po zakończeniu regeneracji, komunikaty ostrzegawcze związane z DPF powinny zniknąć, a system nie będzie dłużej informować o konieczności regeneracji.
Jeśli regeneracja była skuteczna, pojazd powinien wrócić do normalnej wydajności silnika, a kierowca może zauważyć poprawę płynności jazdy.

Filtr cząstek stałych

Czy zapchany DPF może uszkodzić turbo?

Tak, zapchany DPF może potencjalnie uszkodzić turbosprężarkę w silniku. W przypadku zapchanego DPF silnik może być zmuszony do pracowania w warunkach bardziej obciążonych, co zwiększa pracę turbosprężarki. Długotrwałe obciążenie może prowadzić do przyspieszonego zużycia i uszkodzenia turbosprężarki. Zapchany DPF może prowadzić do wzrostu temperatury spalin, co również wpływa na działanie turbosprężarki. Wysoka temperatura może przyspieszać zużycie niektórych elementów turbosprężarki.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.