Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli filtr cząstek stałych jest zanieczyszczony, to faktycznie skutkuje to zwiększonym spalaniem oleju napędowego, dlatego też tak dużo mówi się o tym, aby pamiętać o regeneracji tego podzespołu. Bagatelizowanie tego nie przyniesie żadnych pozytywnych skutków, a wręcz może nawet doprowadzić do uszkodzenia silnika. Ponadto, gdy DPF jest zatkany, towarzyszą przy tym również gorsze osiągi, kopcenie z rury układu wydechowego tudzież zapalone kontrolki na kokpicie. Nie radzimy lekceważyć tego typu objawów, ponieważ naprawdę mogą przyczynić się do powstania poważniejszych kłopotów, które wygeneruje ogromne koszty. Gdybyś zapoznał się z podstawowymi zasadami, które dotyczą prawidłowej eksploatacji, dowiedziałbyś się, że filtr DPF musi być co jakiś czas porządnie przepalany, aby usunąć z niego sadzę. Dodatkowo raz na rok powinien być dokładnie wyczyszczony w serwisie po to, by udrożnić go już nie tylko z sadzy, ale także i z popiołu. Wierz lub nie, ale regeneracja filtra cząstek stałych jest często rozwiązaniem problemu większości kierowców.
Czyszczenie DPF - sposoby na zapchany filtr cząstek stałych - DPF wypala się co 100 km
Sposobów na zatkany filtr cząstek stałych jest mnóstwo. Serwisy samochodowe korzystają z wielu metod oczyszczania tego podzespołu, jednakże nie każda należy do bezpiecznej i skutecznej. Przykładowo czyszczenie DPF preparatem może jest nieszkodliwe, ale dzięki niemu pozbędziesz się z wnętrza filtra wyłącznie sadzy. Wypalanie filtra DPF w piecu jest bardzo ryzykowne, bo chwila nieuwagi i element ten może ulec trwałemu uszkodzeniu. Mycie wodne pod ciśnieniem jest już warte uwagi, ponieważ to jedyny sposób, który pozwoli usunąć złogi sadzy, jak i popiołu. W tym przypadku też trzeba zachować ostrożność, bo co prawda metoda regeneracji jest bardzo polecana z racji potwierdzonego bezpieczeństwa, o tyle jest ryzyko wypłukania z wkładu DPF metali szlachetnych. Jeśli podejmujesz się samooczyszczania DPF, to zwróć uwagę, z jaką częstotliwością to następuje, ponieważ wypalanie co 100 kilometrów jest niepokojącym zjawiskiem.
Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? - Spalanie przy wypalaniu DPF
Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? Kierowca przez moment może odczuć zwiększone spalanie, gdy filtr cząstek stałych wchodzi w proces samoregeneracji, natomiast zaraz po ukończeniu wszystko powinno wrócić do normy. Zapamiętaj, że jeśli tylko będziesz dbać o filtr DPF, który znajduje się w Twoim aucie, to problemy z nim pojawią się znacznie później.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - DPF szybko się zapełnia
Jeśli Twój DPF bardzo szybko się zapycha i domaga się oczyszczania, warto zwrócić się z tym do serwisu, ponieważ może to świadczyć o różnych usterkach albo o zużytym podzespole. Nie lekceważ niepokojących objawów, które zauważasz w swoim pojeździe (pogorszona moc silnika, większe spalanie, problem z utrzymaniem równych obrotów itp.), ponieważ możesz tylko nieświadomie pogorszyć sytuację. Oczywiste też jest, że jeśli DPF jest zanieczyszczony, to należy go oczyścić zarówno poprzez samodzielne wypalanie, jak i oddanie podzespołu do regeneracji w serwisie za dobrą cenę.
Komentarze