Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Spalanie wzrasta wraz ze stopniem zanieczyszczenia reaktora katalitycznego. Przez to, że spaliny coraz ciężej mogą przedostawać się przez katalizator, to jednostka napędowa musi się napracować, aby je usunąć, zatem logiczne jest, że tego paliwa potrzeba więcej. Niewątpliwie jest to bardzo uciążliwe dla użytkownika swojego diesla, bo przecież musi więcej paliwa zatankować, co przecież przekłada się na dodatkowe koszty eksploatacyjne. Ten objaw to tylko jeden z wielu, jaki może towarzyszyć przy tym zatkanym podzespole. Najkorzystniej dla Ciebie byłoby oddać katalizator do regeneracji, ponieważ zapłacisz w zasadzie grosze za usługę, biorąc pod uwagę fakt, że nowy kosztuje kilka tysięcy złotych, a efekty będą zadowalające, bo przywrócone zostaną jego parametry i które nie są gorsze od fabrycznie nowego elementu.
Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?
Zanieczyszczony katalizator może sprawić, że jednostka napędowa straci na dynamice i mocy, użytkownik pojazdu zacznie odczuwać problemy z przyspieszaniem, nierównomierną pracą na biegu jałowym, a także wyświetli się kontrolka „check engine”. Poziom zapchanego konwertera katalitycznego najlepiej sprawdzić w serwisie, w którym zostanie on dokładnie zdiagnozowany i oceniony, czy nadaje się do regeneracji, czy do wymiany.
Uszkodzony katalizator a spalanie - Uszkodzony katalizator i cena nowego
Im bardziej zapchany katalizator, tym więcej silnik spala. Zwiększony pobór paliwa jest jednym z charakterystycznych objawów awarii tego podzespołu. Jeśli sytuacja z konwerterem katalitycznym będzie poważna, to może to doprowadzić do unieruchomienia pojazdu. W przypadku uszkodzonego mechanicznie podzespołu regeneracja nie będzie miała sensu i niezbędna będzie jego wymiana. Ceny katalizatorów zaczynają się od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Zapchany katalizator - kiedy czyszczenie katalizatora ma sens - Zapchany katalizator a sonda lambda
Jeśli praca katalizatora zaczyna być problematyczna i wpływa to na wydajność jednostki napędowej, to warto byłoby się udać do serwisu w celu zdiagnozowania jego stanu. Gdyby okazało się, że reaktor katalityczny jest mocno zapchany, to masz trzy możliwości:
- wymienić wkład;
- kupić nowy podzespół;
- wyczyścić katalizator.
Konwerter katalityczny można wyczyścić metodą hydrodynamiczną, dzięki której wszelkie osady zostaną wydalone wraz ze strumieniem wody pod ciśnieniem. Jeżeli w porę nie zareagujesz, to sonda lambda będzie pokazywać niemiarodajne wartości, a komputer nie będzie w stanie dobrać odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. To również będzie miało oddziaływanie na silnik.
Komentarze