Czym grozi jeżdżenie z zapchanym DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Nie wszyscy użytkownicy Diesli zdają sobie sprawę z tego, czym grozi jeżdżenie z zapchanym DPF. Niestety, lekceważenie podczas jazdy objawów takich jak zwiększona częstotliwość wypalania DPF oraz przekroczona masa popiołu DPF mogą stanowić zaledwie wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o możliwe problemy z samochodem. Zanim przekażemy Wam rzetelne wskazówki w dziedzinie tego, jak usunąć popiół z DPF (nie mylić z usunięciem samego filtra, ponieważ to zabronione!), omówimy pokrótce skutki, jakie prędzej czy później przyniesie jazda na zapchanym DPF. Forum kierowców, którzy zwrócili się do nas z całkowicie zapchanym filtrem cząstek stałych DPF/FAP dosłownie w ostatnim momencie na jego wyczyszczenie, owocowałoby w liczne wątki dotyczące Diesli każdej marki. Nie uczcie się na własnych błędach w sprawach związanych z filtrami cząstek stałych, zamiast tego skorzystajcie z naszych profesjonalnych porad i usług.

Czym grozi jeżdżenie z zapchanym DPF?

1. Za wysokie nasycenie filtra cząstek stałych zanieczyszczeniami

Podstawowa wiedza dotycząca funkcjonowania pojazdu, w którego posiadaniu jesteśmy, może nam znacznie ułatwić życie, a także pozwolić na uniknięcie wielu wysokich kosztów. W dalszej perspektywie naprawdę opłaca się wiedzieć, po czym poznać, że DPF jest zapchany, a także jakie są skutki zapchanego DPF. Nasi eksperci zarówno jako zawodowi mechanicy, jak i codzienni kierowcy podkreślają, że kontynuacja użytkowania samochodu, w którym filtr cząstek stałych wykazuje objawy uszkodzenia lub zużycia, nie jest ani bezpieczna, ani rozsądna. Specyficzny wkład filtra cząstek stałych składa się z setek kanalików filtrujących, w których zatrzymywane zostaje wszystko to, co nie powinno się znaleźć się w atmosferze. Jeśli filtr cząstek stałych jest już poważnie zapchany nagromadzonymi sadzami i popiołami, nie pomoże na to nawet najlepszy preparat do czyszczenia DPF. Forum użytkowników środków przeznaczonych do tego, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, reprezentuje dość jednoznaczne opinie. Preparaty te używane profilaktycznie rzeczywiście potrafią wpłynąć na przedłużenie żywotności i funkcjonalności filtra cząstek stałych, jednakże ich użycie w sytuacji, gdy filtr jest już całkowicie zablokowany, okazuje się zazwyczaj całkowicie nieskuteczne. Jeszcze gorsze efekty może przynieść podejmowanie tak ryzykownych działań, jak czyszczenie DPF Kretem czy też czyszczenie DPF sodą kaustyczną. Na temat skutków tego typu praktyk w próbach odzyskania przepustowości filtrów cząstek stałych wypowiedzieliśmy się już niejednokrotnie w naszych innych artykułach, teraz natomiast przypominamy, że rozwiązaniem o wiele lepszym niż długotrwała jazda z zapchanym filtrem jest wypalanie DPF, a w poważniejszych przypadkach – regeneracja DPF.

Za wysokie nasycenie filtra cząstek stałych zanieczyszczeniami

Czyszczenie DPF Stalowa Wola

Regeneracja filtrów cząstek stałych DPF/FAP w Stalowej Woli to gwarancja usługi wykonanej na najwyższym poziomie. Zgodnie z tym, co twierdzą klienci serwisu, regenerowane filtry DPF – o ile zostaną wyczyszczone z zastosowaniem odpowiednich technologii – odzyskują około 99% przepustowości, co oznacza, że w układzie wydechowym Diesla mogą pracować jak nowe. Próby podejmowane w wyniku poszukiwań wskazówek co do tego, jak samemu wyczyścić DPF, nierzadko kończą się fiaskiem, dlatego też warto od razu przejść do sedna, kontaktując się z wykwalifikowanymi mechanikami w serwisie regeneracji filtrów cząstek stałych. Użytkowanie samochodu z działającym niepoprawnie, uszkodzonym lub zapchanym DPF/FAP często skutkuje zaistnieniem awarii wtórnej w obrębie turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego lub zaworu EGR. Gdybyśmy chcieli zsumować koszty napraw wszystkich tych podzespołów, na których usterkę może wpływać niedrożny filtr cząstek stałych, kwota urosłaby do kilku, a może kilkunastu tysięcy złotych. To stawka znacznie wyższa od kosztów specjalistycznego czyszczenia filtra cząstek stałych, za które w autoryzowanym serwisie zapłacisz niską kwotę, szybko uzyskując znakomite efekty. Jeżeli dostrzegasz w swoim samochodzie objawy, które mogą wskazywać na to, że dopuszczalna zawartość sadzy w DPF została przekroczona, nie trać ani chwili. Zrealizowana zgodnie z najwyższymi standardami regeneracja DPF Bosch to sposób na odzyskanie komfortu jazdy samochodem, który emituje do środowiska znacznie zmniejszoną ilość szkodliwych substancji. 

Czyszczenie DPF Stalowa Wola
Co o tym myślisz?

Komentarze

Dominik
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżdżenie z zapchanym filtrem DPF może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem oraz zwiększenia emisji toksycznych spalin. Niektóre z możliwych problemów związanych z jeżdżeniem z zapchanym DPF to: Spadek mocy silnika: Zablokowany DPF może ograniczyć przepływ spalin i powodować spadek mocy silnika. Wzrost zużycia paliwa: Silnik musi pracować ciężej, aby przesunąć spaliny przez zablokowany DPF, co może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa. Uszkodzenie silnika: Zablokowany DPF może prowadzić do przegrzania silnika i uszkodzenia jego elementów. Wzrost emisji szkodliwych substancji: DPF jest odpowiedzialny za usuwanie cząstek stałych z emisji spalin, więc zablokowanie filtra może prowadzić do wzrostu emisji szkodliwych spalin.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że tyle awarii może się pojawić od jazdy z zapchanym katalizatorem!! Regularnie przeglądajcie swoje samochody, aby nie narażać się na wielkie koszty.. Pozdro
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak ktoś jeździ Dieslem, to powinien zdawać sobie sprawę z konsekwencji jazdy z zapchanym DPF. Niestety niektórzy uczą się na błędach.
Gutek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli chodzi o jazdę z zapchanym DPF to tylko w celu wypalenia filtra. Nie zawsze jednak jest to możliwe, a wtedy tylko na serwis... w żadną trasę!
Stach
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem jeszcze zapchanego dpf-a, ale warto jest dowiedzieć się czym to grozi. Świetny artykuł!
Maciej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po co jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych, skoro można go wyczyścić i mieć sprawny podzespół. Poza tym głupotą jest tak ryzykować, zwłaszcza że grozi to uszkodzeniem silnika
Bolek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już na pierwsze objawy zapchanego DPF, ktore wystepuja w naszym pojezdzie, powinnismy zareagowac jak najszybciej i pojechac do serwisu... Regeneracja filtra czastek stalych pomoze przeciez w odzyskaniu parametrow i to w nieduzej cenie! Polecam!
Adaś
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF tryb awaryjny - niektórzy bagatelizują problem, a potem właśnie filtr się wytapia w środku i trzeba kupić nowy, no i dopiero wtedy jest problem.

Popularne wpisy