Czym grozi niewypalanie DPF? - Poznaj fakty!
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Zatkanie filtra DPF może prowadzić głównie do uszkodzenia silnika, gdyż spowodowane zanieczyszczeniami spaliny nie mogą swobodnie opuścić układu wydechowego. To z kolei wymusza większe zużycie oleju napędowego, który rozrzedza olej silnikowy i obniża jego właściwości smarowne. Już pierwsze objawy zapchanego DPF powinny dać Ci do myślenia, że czas go oczyścić. Bez problemu filtr DPF wypalisz w trasie i na postoju. O wiele bardziej polecaną metodą dopalania sadzy jest regeneracja w trakcie jazdy, ponieważ proces ten zachodzi naturalnie.
Po czym poznać, że DPF się wypala?

Jeśli filtr wszedł w stan samooczyszczania, na pewno zauważysz chwilowy wzrost spalania, załączą się wentylatory silnika, a także z układu wydechowego będzie się wydobywać siwoszary dym. Najważniejsze to nie przerywać samoregeneracji DPF, ponieważ doprowadzisz do zatarcia jednostki napędowej. Zapchany DPF - czy można jeździć samochodem? Tak, o ile zamierzasz wypalić zalegającą w filtrze sadzę. W przeciwnym razie będziesz cały czas przerywać procedurę wypalania, a do oleju silnikowego będzie spływało niespalone paliwo.
Co chwila wypala się DPF?
Jeżeli filtr cząstek stałych wypala się co chwilę, to należy sprawdzić jego stan w serwisie. Zbyt częste wypalanie filtra DPF nie jest zdrowym objawem i może być wynikiem zużycia lub usterek w silniku. Pamiętaj, że dobrze działający podzespół powinien się wypalać nie częściej niż co 300-700 kilometrów. Gdyby diagnostyka wykazała, że podzespół jest mechanicznie uszkodzony, to obowiązkiem właściciela auta jest zakupić nowy filtr cząstek stałych. Nie wolno jeździć samochodem bez filtra DPF oraz gdy jest niesprawny. W przypadku kontroli drogowej mógłbyś mieć poważne nieprzyjemności.
Jak długo można jeździć z zapchanym DPF?
Tak naprawdę, jeśli dostaniesz komunikat w postaci kontrolki DPF, to powinieneś jak najszybciej przepalić filtr cząstek stałych. Nie warto z tym zwlekać, ponieważ nie tylko stwarzasz zagrożenie na drodze, ale też pojazd emituje za dużą ilość toksycznych spalin, która szkodzi środowisku. Jeśli wewnątrz filtra nagromadzi się sporo sadzy i popiołu, to praca silnika zostanie na tyle zaburzona, że w pewnym momencie jednostka napędowa zacznie pracować w trybie awaryjnym. Zalecamy nie lekceważyć komunikatów, które pojawiają się na desce rozdzielczej samochodu, ponieważ mogą one świadczyć o poważnej usterce. Zapchany DPF – koszt wykonania czyszczenia w serwisie wynosi kilkaset złotych. Absolutnie nie jest to dużo, ponieważ ceny nowych, a nawet regenerowanych podzespołów są znacznie wyższe.
Komentarze