Subpage photo

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF? Dramatyczny koniec

Oceń: / Aktualna ocena: 4.88

Przerwanie procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) może prowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji, włącznie z niewłaściwym wypaleniem zgromadzonych osadów. Nie tylko nie usuniesz zanieczyszczeń, ale istnieje ryzyko uszkodzenia samego filtra oraz innych elementów pojazdu, takich jak silnik, z powodu nadmiaru oleju silnikowego. Dlatego zaleca się nieprzerywanie procedury samoregeneracji filtra. Pozwól przejść przez cały cykl, aby utrzymać filtr DPF w optymalnym stanie i cieszyć się dłuższą efektywnością pojazdu i nie zastanawiaj się dłużej czym grozi przerwanie procesu wypalania DPF

Wypalanie DPF w trakcie jazdy
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Wymiana filtra powietrza - dbanie o DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak dbać o DPF – 11 sprawdzonych sposobów

Aby jak najlepiej zadbać o swój DPF musisz przede wszystkim stosować odpowiedni olej, dbać o odpowiedni stan wtryskiwaczy, nie ignoruj uszkodzeń turbosprężarki, zwróć uwagę na zawór EGR, tankuj najlepszej jakości paliwo, wykonuj procedury oczyszczania do końca, przejedź się trasą szybkiego ruchu, zadbaj o odpowiednią kondycję silnika, wymieniaj filtr powietrza, nie przyspieszaj gwałtownie z niskich obrotów, unikaj tuningów.

DPF nie chce się wypalić

Sprawdzanie poziomu oleju - filtr DPF nie chce się wypalić

Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) nie chce się wypalić, może to oznaczać problemy z procesem regeneracji lub innymi problemami w systemie, filtr może być aż tak zapchany zanieczyszczeniami, ze nie ma miejsca na nowe. Oto kilka kroków, które można podjąć, aby zdiagnozować i rozwiązać ten problem:
Wybieraj dłuższe trasy - system regeneracji DPF działa bardziej efektywnie podczas dłuższych tras, które pozwalają na osiągnięcie wyższej temperatury wydechu. Upewnij się, że regularnie prowadzisz pojazd na trasach, które pozwalają na podniesienie temperatury wydechu.
Sprawdź poziom oleju silnikowego - wysoki poziom oleju silnikowego może wpływać na proces regeneracji DPF. Upewnij się, że poziom oleju jest odpowiedni i nie przekracza norm.
Diagnostyka komputerowa - skorzystaj z diagnostyki komputerowej, aby sprawdzić, czy istnieją błędy związane z DPF. Nieprawidłowości w czujnikach temperatury, ciśnienia lub innych parametrach mogą wpływać na skuteczność regeneracji.
Sprawdź czujniki i elementy elektroniczne - upewnij się, że wszystkie czujniki związane z systemem DPF działają poprawnie. Uszkodzone czujniki mogą wpływać na zdolność systemu do właściwej regeneracji.
Przegląd mechaniczny - skonsultuj się z mechanikiem, aby sprawdzić, czy nie ma fizycznych uszkodzeń w systemie wydechowym, takich jak przecieki czy uszkodzenia DPF.
Jeśli problemy z regeneracją DPF utrzymują się, zaleca się skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. W niektórych przypadkach może być konieczna naprawa lub wymiana filtra cząstek stałych DPF.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.