System SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna, to system oczyszczania spalin, który wykorzystuje amoniak do redukcji tlenków azotu (NOx) do azotu i wody.
Jest stosowany w samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach, maszynach rolniczych i innych pojazdach, które spełniają normy emisji spalin.
System selekstywnej redukcji katalitycznej działa dzięki obecności płynu AdBlue. Roztwór wtryskiwany jest w strumień spalin w katalizatorze, gdzie zachodzą reakcje chemiczne. AdBlue reaguje z tlenkami azotu i rozbija je na sam azot oraz wodę w postaci pary wodnej, czyli na substancje, które nie szkodzą tak jak przed rozkładem. Oczyszczone spaliny trafiają do filtra DPF, gdzie zatrzymywana jest sadza, a następnie są wydalane przez rurę wydechową. Układ SCR jest bardzo skuteczny - zatrzymuje nawet do 90% szkodliwych tlenków azotu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym jest AdBlue?
AdBlue jest specjalnym płynem, którego zadaniem jest neutralizacja toksycznych substancji w składzie spalin. AdBlue to substancja chemiczna w postaci roztworu mocznika oraz wody demineralizowanej, o bezbarwnym zabarwieniu. Adblue stosowany jest w autach z wysokoprężnym silnikiem diesla, wyposażonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej, gdzie preparat rozkłada szkodliwe cząstki tlenku azotu na amoniak i dwutlenek węgla. Dzięki chemicznemu sposobowi rozkładu emitowane spaliny są czystsze i zawierają dużo mniej szkodliwych substancji dla zdrowia i środowiska. Zbiornik płynu AdBlue znajduje się zazwyczaj obok zbiornika paliwa, ma niebieską nakrętkę, na której jest też specjalne oznaczenie.
Z czego składa się SCR?
System SCR składa się z następujących elementów:
• Zbiornika AdBlue- zbiornik, w którym przechowywany jest płyn AdBlue, który jest mieszaniną mocznika i wody.
• Wtryskiwaczy AdBlue- wtryskiwacze, które wstrzykują AdBlue do strumienia spalin.
• Katalizatora SCR - katalizator, w którym zachodzi reakcja chemiczna, w wyniku której tlenki azotu są redukowane do azotu i wody.
System SCR działa poprzez wtryskiwanie środka AdBlue do strumienia spalin. Następnie w katalizatorze SCR płyn rozkłada się na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak reaguje z tlenkami azotu, w wyniku czego powstają azot i woda. Tak zredukowane substancje wydalane są przez układ wydechowy do środowiska, nie stwarzając szkodliwego zagrożenia.
Co się stanie bez płynu AdBlue?
Brak AdBlue w zbiorniku może spowodować przejście pracy silnika w tryb awaryjny, a nawet całkowite unieruchomienie naszego auta, którego ponowne odpalenie będzie możliwe po uzupełnieniu brakującego płynu.
Brak środka AdBlue dla kierowcy oznacza spore problemy, na szczęście płyn możemy uzupełniać samodzielnie, bez konieczności wizyty w serwisie samochodowym. Płyn jest dostępny na stacjach benzynowych w butelkach lub specjalnie przeznaczonych do tankowania go dystrybutorach
Komentarze