Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Preparaty służące do rozpuszczenia sadzy możesz znaleźć w Internecie i mogą to być na przykład K2 Cleaner albo drugi popularny Liqui Moly i dzięki ich aplikacji oczywiście po zapoznaniu się z dołączoną instrukcją obsługi powinno pomóc w usunięciu sadzy z wnętrza filtra cząstek stałych. Innym równie skutecznym, ale też obowiązkowym sposobem na pozbycie się tego rodzaju osadów jest przeprowadzanie co jakiś czas wypalania DPF, które możesz wykonać na trzy sposoby: na postoju, podczas jazdy oraz w trybie serwisowym. Spośród ich wszystkich najmniej obciążająca metoda usuwania nagromadzonej sadzy to regeneracja pasywna (w trasie). Jeżeli jesteś świadomym i odpowiedzialnym kierowcą, nie zapomnisz o przeprowadzaniu tej czynności – to po pierwsze. Po drugie: raz na jakiś czas musi udać się do serwisu w celu dokładnego wyczyszczenia filtra cząstek stałych już nie tylko z sadzy, ale także z popiołu, a po trzecie: nie wpadniesz na pomysł nielegalnego usunięcia podzespołu z układu wydechowego samochodu.
Czyszczenie DPF. Czy jest możliwe? Jak usunąć sadzę z filtra? - DPF Cleaner
Czyszczenie filtra cząstek stałych nie tylko jest możliwe, ale także jest obowiązkowe, ponieważ bez tego podzespół nie jest w stanie pracować, jak powinien i nie mając drożnych kanalików filtrujących, zaburza tym samym pracę innych elementów. Jeżeli filtr DPF jest zatkany sadzą, której z łatwością można się pozbyć, to do tego celu warto użyć preparatu np. Cleaner, który jest stricte przeznaczony do oczyszczania podzespołu w domowym zaciszu. Sadzę usuniesz na pewno, ale nie licz na pozbycie się popiołu, ponieważ w przypadku mocno zapchanego DPF popiołem, należy wówczas zastosować bardziej inwazyjną metodę regeneracji.
Domowe czyszczenie filtra DPF i skuteczność metod - czyszczenie DPF Kretem
Zacznijmy może od oczyszczania filtra DPF, posługując się Kretem, czyli preparatem, który zastosowuje się do udrażniania rur. Dla tak wartościowego podzespołu ten rodzaj metody jest bardzo niebezpieczny z tego względu, że może wypłukać metale szlachetne znajdujące się we wkładzie DPF oraz naruszyć strukturę filtra. Nie polecamy, bo podzespołu po tej próbie samodzielnego oczyszczania już nie uratujemy. Podobnie zresztą sytuacja wygląda z oczyszczaniem za pomocą myjki ciśnieniowej, która nie usuwa wszystkich osadów i zbyt duży strumień wody również może uszkodzić wkład filtra. Jedyną skuteczną domową metodą na oczyszczenie filtra DPF będzie użycie środków wyłącznie tych, które są do tego przeznaczone.
Metody czyszczenia DPF - czyli jak usunąć popiół z filtra DPF – czyszczenie DPF płynem do kominków
Usuwanie popiołu jest trudne, ponieważ powstaje on przez dopalenie sadzy i nie pozbędziesz się go, chociażby takim płynem do kominków, bo po pierwsze: nie da rady, a po drugie: w jego składzie możesz znaleźć żrące substancje, które mogą zaszkodzić podzespołowi. Aby naprawdę skutecznie usunąć popiół, trzeba zgłosić się do serwisu na hydrodynamiczne czyszczenie DPF, które jest dla niego bezpieczne i pozwoli odetkać go w 100%.
Metody czyszczenia DPF - Maszyny do regeneracji DPF – środek do czyszczenia DPF
Jeżeli jest to wymagane, to przed włożeniem podzespołu do maszyny namacza się go w specjalnym środku, który ma zmiękczyć wszelkie przyklejone zanieczyszczenia, a dopiero później odbywa się właściwy proces oczyszczania. Bez wątpienia cała procedura jest wykonywana w specjalistycznej maszynie. Oprócz tego możesz spotkać się z ofertą dostępną w serwisach, które wykonują poszczególne oczyszczanie filtra cząstek stałych: wypalanie w piecu indukcyjnym, obróbka DPF ultradźwiękowa oraz pneumatyczna.
Jak usunąć popiół z filtra DPF? - po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Tylko i wyłącznie wodą pod odpowiednio dobranym ciśnieniem usuniesz popiół z filtra cząstek stałych. Powinieneś zacząć działać w momencie, gdy zaobserwujesz spadek mocy silnika, kłopot z pracą turbo, wyświetlenie się kontrolek, kopcenie z układu wydechowego i tak dalej, ponieważ może udać Ci się uniknąć wysokich kosztów.
Komentarze