Czyszczenie DPF – czy warto?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Gdy użytkownik Diesla wyposażonego w system oczyszczania spalin stanie przed diagnozą wskazującą na to, że niezbędne jest czyszczenie DPF – czy warto to robić – stanowi jego główny dylemat obok spraw dotyczących tego, gdzie taki filtr cząstek stałych można wyczyścić. Aby kwestie związane z efektami, czasem realizacji oraz skutecznością czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF/FAP metodą termodynamiczną były dla Was w pełni jasne, utworzyliśmy niniejszy artykuł, który spina wszystkie te jakże istotne informacje. Po lekturze z pewnością przestaniesz główkować, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, ponieważ zazwyczaj ma to znikomą skuteczność, a praktyki takie jak czyszczenie DPF płynem do kominków bądź czyszczenie DPF sodą kaustyczną narażą użytkownika Diesla na podwójną stratę czasu i pieniędzy.

Czyszczenie DPF - czy warto?

1. Kiedy trzeba wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP?

Zasięgnięcie informacji na temat tego, jakie są dostępne metody czyszczenia DPF oraz które z nich wykorzystać, aby cieszyć się jak najlepszymi i najbardziej długotrwałymi efektami, staje się ostatecznością w chwili, gdy dostrzegamy objawy uszkodzenia lub zapchania DPF/FAP. Użytkownicy spełniających normy czystości spalin Diesli powinni zainteresować się tym zawczasu, aby w obliczu awarii ustrzec się od pochopnych decyzji, których nie mieli czasu przemyśleć. W sprawie tego, jak usunąć popiół z DPF, zalecamy kontakt z naszym autoryzowanym serwisem regeneracji, tymczasem skoncentrujmy się na tym, ile wytrzymuje filtr DPF i kiedy najlepiej poddać go czyszczeniu. Zgodnie z założeniami producentów, filtr cząstek stałych powinien przetrwać bez szwanku przez 150-300 tysięcy kilometrów. Oczywiście to określenie żywotności DPF/FAP nie powinno być traktowane jako pewnik, ponieważ jego kondycja jest warunkowana licznymi czynnikami. Specyficzna funkcja suchych filtrów cząstek stałych DPF oraz mokrych filtrów cząstek stałych FAP polega na wyłapywaniu szkodliwych cząsteczek sadzy, węglowodorów i innych substancji, a także na zatrzymywaniu ich we wnętrzu wąskich, porowatych kanalików filtracyjnych. Jeśli charakteryzowany w niniejszym artykule filtr jest użytkowany już przez kilometry liczone w setkach tysięcy, warto zainteresować się, co ile km wypala się DPF. Jeżeli procedura ta jest realizowana przez sterowniki pojazdu z częstotliwością większą niż zwykle, warto zacząć zastanawiać się, czy przypadkiem masa popiołu DPF nie jest już zbyt wysoka. Czy w obliczu dużej zawartości popiołów we wnętrzu filtra cząstek stałych pomoże nam kolejne wypalanie DPF? Objawy zapchania filtra popiołem to nie tylko pogorszenie dynamiki pracy jednostki napędowej i kłęby dymu wydostające się z wydechu, ale także właśnie zwiększona częstość prób wypalania. Popiołu niestety nie sposób wypalić, gdyż nie ma właściwości palnych, ale rozwiązaniem tego problemu jest skierowanie się do serwisu, w którym wszelkie zanieczyszczenia z wnętrza filtra usunie maszyna do czyszczenia DPF. Cena za regenerację przedstawia się bardzo korzystnie na tle kosztów, na jakie jesteśmy narażeni, kupując fabrycznie nowy filtr cząstek stałych DPF/FAP. W jakich sytuacjach stanowczo powinna zostać przeprowadzona regeneracja DPF? Opinie fachowców od regeneracji w tej kwestii jednoznacznie wskazują, że filtry cząstek stałych najlepiej kierować do diagnostyki i czyszczenia od razu, gdy wystąpią pierwsze objawy świadczące o ich zapchaniu. Umów termin regeneracji DPF/FAP w naszym serwisie, jeżeli Twój Diesel kopci, nie wykazuje satysfakcjonujących osiągów, dławi się spalinami i ma zwiększony apetyt na olej napędowy. Wykonane w ciągu jednego dnia specjalistyczne czyszczenie DPF i cena za przeprowadzenie tej usługi w ASO będą dla każdego Klienta źródłem satysfakcji.

Kiedy należy wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP

Zalety regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie

Szybki i z pozoru nieskomplikowany zabieg, jakim jest regeneracja DPF – na jak długo kierowca Diesla będzie mógł cieszyć się uzyskanymi efektami? Odpowiedzi na to dotyczące filtra cząstek stałych DPF/FAP pytanie musielibyśmy udzielać każdemu z zainteresowanych kierowców indywidualnie po wcześniejszym krótkim wywiadzie na temat tego, w jaki sposób użytkowali swoje auto wcześniej i jak zamierzają je eksploatować po ponownym montażu wyczyszczonego filtra cząstek stałych. Jak użytkować samochód, w którym zostało przeprowadzone czyszczenie DPF? Forum nie tylko mechaników, ale i kierowców, którzy dopuścili się błędów lub zaniedbań eksploatacyjnych. Filtr cząstek stałych DPF/FAP, zgodnie z tym, co zakłada koncepcja regeneracji, po przeprowadzeniu tego zabiegu działa jak nowy, ponieważ wskutek czyszczenia przywrócone zostają jego fabryczne parametry. Idąc tym tropem, DPF lub FAP po specjalistycznym czyszczeniu działa w ten sam sposób i tak samo długo, jak filtr nowy. Do skrócenia żywotności zregenerowanego filtra cząstek stałych przyczynia się opieszałość w kwestii wymian filtrów paliwa i oleju, brak reakcji na objawy awarii innych podzespołów samochodowych, a także jazda sprowadzająca się jedynie do pokonywania krótkich tras. Warto regenerować filtry cząstek stałych w sprawdzonych pracowniach, ponieważ sprawne działanie filtra DPF/FAP wpływa na jakość użytkowania samochodu, a także na dbałość o stan środowiska naturalnego.

Zalety regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie DPF może być skutecznym rozwiązaniem, jeśli filtr jest zanieczyszczony lub zablokowany, co może prowadzić do problemów z silnikiem i wzrostu emisji szkodliwych substancji. Czyszczenie pozwala na przywrócenie pierwotnej skuteczności filtra i przywraca jego prawidłową pracę. Jednak należy pamiętać, że czyszczenie DPF nie jest rozwiązaniem na dłuższą metę, jeśli przyczyna problemów z DPF jest inna niż zanieczyszczenie. Czyszczenie DPF nie jest też jedynym sposobem na rozwiązanie problemów z filtrem, warto również zbadać i ewentualnie naprawić przyczyny problemów, jak np. niewłaściwe ciśnienie oleju w układzie smarowania, nieprawidłowy skład paliwa czy nieprawidłowe działanie układu recyrkulacji spalin.
anonim_0
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moim zdaniem warto czyścić filtr DPF. Sam niedawno to zrobiłem i polecam..
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja polecam czyszczenie DPF, bo przynajmniej u mnie przyniosło dobre efekty! Objawy ustały, więc jestem zadowolony, mimo tego, że koszt nie najmniejszy.
Tituf
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jestem zdania, że warto czyścić DPF, ale trzeba to robić regularnie. Bez czyszczenia DPF jego zapchanie jest murowane.
Franek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dla mnie czyszczenie mojego dpf-a się bardzo opłaciło. Myślałem, że będzie go trzeba wymienić, a tutaj proszę udało się go porządnie wyczyścić i autko śmiga jak powinno.
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oczywiście, że warto czyścić DPF, tylko trzeba znaleźć sobie odpowiednią metodę regeneracji :D
Benek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra woda czy jak kto woli plukanie DPF oraz opinie na ten temat sa bardzo pozytywne, bo ten rodzaj oczyszczania przynosi o wiele wieksze rezultaty: dłuzej sprawny i zregenerowany filtr i to w korzystnej cenie!
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak usunąć popiół z DPF? A no właśnie za pomocą takiego czyszczenia, nic innego sobie lepiej nie poradzi, niż wypranie filtra.

Popularne wpisy

15 września 2022

Ile kosztuje nowy DPF?

Nowy filtr cząstek stałych może kosztować od 2 do kilku tysięcy złotych. Na jego wartość wpływa marka pojazdu; np. cena DPF do Fiata czy Forda oscyluje w granicy 3 tys. zł, do VW-a Golfa z motorem 1.6 TDI około ...

12 kwietnia 2021

Filtr DPF 3C0254700KX

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...