Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Gdy użytkownik Diesla wyposażonego w system oczyszczania spalin stanie przed diagnozą wskazującą na to, że niezbędne jest czyszczenie DPF – czy warto to robić – stanowi jego główny dylemat obok spraw dotyczących tego, gdzie taki filtr cząstek stałych można wyczyścić. Aby kwestie związane z efektami, czasem realizacji oraz skutecznością czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF/FAP metodą termodynamiczną były dla Was w pełni jasne, utworzyliśmy niniejszy artykuł, który spina wszystkie te jakże istotne informacje. Po lekturze z pewnością przestaniesz główkować, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, ponieważ zazwyczaj ma to znikomą skuteczność, a praktyki takie jak czyszczenie DPF płynem do kominków bądź czyszczenie DPF sodą kaustyczną narażą użytkownika Diesla na podwójną stratę czasu i pieniędzy.
1. Kiedy trzeba wyczyścić filtr cząstek stałych DPF/FAP?
Zasięgnięcie informacji na temat tego, jakie są dostępne metody czyszczenia DPF oraz które z nich wykorzystać, aby cieszyć się jak najlepszymi i najbardziej długotrwałymi efektami, staje się ostatecznością w chwili, gdy dostrzegamy objawy uszkodzenia lub zapchania DPF/FAP. Użytkownicy spełniających normy czystości spalin Diesli powinni zainteresować się tym zawczasu, aby w obliczu awarii ustrzec się od pochopnych decyzji, których nie mieli czasu przemyśleć. W sprawie tego, jak usunąć popiół z DPF, zalecamy kontakt z naszym autoryzowanym serwisem regeneracji, tymczasem skoncentrujmy się na tym, ile wytrzymuje filtr DPF i kiedy najlepiej poddać go czyszczeniu. Zgodnie z założeniami producentów, filtr cząstek stałych powinien przetrwać bez szwanku przez 150-300 tysięcy kilometrów. Oczywiście to określenie żywotności DPF/FAP nie powinno być traktowane jako pewnik, ponieważ jego kondycja jest warunkowana licznymi czynnikami. Specyficzna funkcja suchych filtrów cząstek stałych DPF oraz mokrych filtrów cząstek stałych FAP polega na wyłapywaniu szkodliwych cząsteczek sadzy, węglowodorów i innych substancji, a także na zatrzymywaniu ich we wnętrzu wąskich, porowatych kanalików filtracyjnych. Jeśli charakteryzowany w niniejszym artykule filtr jest użytkowany już przez kilometry liczone w setkach tysięcy, warto zainteresować się, co ile km wypala się DPF. Jeżeli procedura ta jest realizowana przez sterowniki pojazdu z częstotliwością większą niż zwykle, warto zacząć zastanawiać się, czy przypadkiem masa popiołu DPF nie jest już zbyt wysoka. Czy w obliczu dużej zawartości popiołów we wnętrzu filtra cząstek stałych pomoże nam kolejne wypalanie DPF? Objawy zapchania filtra popiołem to nie tylko pogorszenie dynamiki pracy jednostki napędowej i kłęby dymu wydostające się z wydechu, ale także właśnie zwiększona częstość prób wypalania. Popiołu niestety nie sposób wypalić, gdyż nie ma właściwości palnych, ale rozwiązaniem tego problemu jest skierowanie się do serwisu, w którym wszelkie zanieczyszczenia z wnętrza filtra usunie maszyna do czyszczenia DPF. Cena za regenerację przedstawia się bardzo korzystnie na tle kosztów, na jakie jesteśmy narażeni, kupując fabrycznie nowy filtr cząstek stałych DPF/FAP. W jakich sytuacjach stanowczo powinna zostać przeprowadzona regeneracja DPF? Opinie fachowców od regeneracji w tej kwestii jednoznacznie wskazują, że filtry cząstek stałych najlepiej kierować do diagnostyki i czyszczenia od razu, gdy wystąpią pierwsze objawy świadczące o ich zapchaniu. Umów termin regeneracji DPF/FAP w naszym serwisie, jeżeli Twój Diesel kopci, nie wykazuje satysfakcjonujących osiągów, dławi się spalinami i ma zwiększony apetyt na olej napędowy. Wykonane w ciągu jednego dnia specjalistyczne czyszczenie DPF i cena za przeprowadzenie tej usługi w ASO będą dla każdego Klienta źródłem satysfakcji.
Zalety regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie
Szybki i z pozoru nieskomplikowany zabieg, jakim jest regeneracja DPF – na jak długo kierowca Diesla będzie mógł cieszyć się uzyskanymi efektami? Odpowiedzi na to dotyczące filtra cząstek stałych DPF/FAP pytanie musielibyśmy udzielać każdemu z zainteresowanych kierowców indywidualnie po wcześniejszym krótkim wywiadzie na temat tego, w jaki sposób użytkowali swoje auto wcześniej i jak zamierzają je eksploatować po ponownym montażu wyczyszczonego filtra cząstek stałych. Jak użytkować samochód, w którym zostało przeprowadzone czyszczenie DPF? Forum nie tylko mechaników, ale i kierowców, którzy dopuścili się błędów lub zaniedbań eksploatacyjnych. Filtr cząstek stałych DPF/FAP, zgodnie z tym, co zakłada koncepcja regeneracji, po przeprowadzeniu tego zabiegu działa jak nowy, ponieważ wskutek czyszczenia przywrócone zostają jego fabryczne parametry. Idąc tym tropem, DPF lub FAP po specjalistycznym czyszczeniu działa w ten sam sposób i tak samo długo, jak filtr nowy. Do skrócenia żywotności zregenerowanego filtra cząstek stałych przyczynia się opieszałość w kwestii wymian filtrów paliwa i oleju, brak reakcji na objawy awarii innych podzespołów samochodowych, a także jazda sprowadzająca się jedynie do pokonywania krótkich tras. Warto regenerować filtry cząstek stałych w sprawdzonych pracowniach, ponieważ sprawne działanie filtra DPF/FAP wpływa na jakość użytkowania samochodu, a także na dbałość o stan środowiska naturalnego.
Komentarze