Subpage photo

Czyszczenie DPF Iveco oraz MAN

Tomasz Wojtak
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Wyposażone w silniki wysokoprężne Diesla pojazdy marek Iveco bądź MAN również wymagają czyszczenie filtrów cząstek stałych DPF. Dowiedz się, w jaki sposób można najbardziej efektywnie zrealizować procedurę czyszczenia DPF w samochodach dostawczych i ciężarowych. Pracujące w nich jednostki napędowe Diesla warunkują dynamikę pojazdów, lecz niestety przyczyniają się do emitowania szkodliwych cząsteczek, które w dużych ilościach powstają w rezultacie spalania oleju napędowego. Na szczęście podlegają one filtrowaniu DPF, dlatego warto wiedzieć, jak wyczyścić filtr cząstek stałych, aby mógł działać przez możliwie jak najdłuższy czas.


DPF jako element samochodów ciężarowych

Filtry cząstek stałych w pojazdach typu Iveco lub MAN wykonują ciężką pracę, gdyż w sposób mechaniczny oczyszczają spaliny z sadzy, cząstek tlenków metali czy pyłów zawierających wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne. Konieczność montowania filtrów FAP została ustalona podczas wprowadzania normy EURO VI. Praca filtrów cząstek stałych polega na mechanicznym wyłapaniu i zatrzymaniu cząstek ciał stałych ze spalin, z biegiem czasu jednak kanaliki mogą ulegać zaklejeniu sadzami, bądź zapchaniu popiołem. W pojazdach w obliczu tej sytuacji często aktywowana zostaje kontrolka, która wskazuje na konieczność przeprowadzenia procesu wypalania DPF. Jest to metoda pomocna w przypadku nagarów sadzy, lecz w sytuacji, gdy światło filtra cząstek stałych zostało zatkane popiołem, pomóc może nam jedynie regeneracja filtra cząstek stałych DPF w profesjonalnym serwisie.


Mycie DPF z samochodów marek MAN i Iveco

Realizowane w pracowniach regeneracji DPF usługi mycia filtra cząstek stałych pozwalają na przywrócenie filtrowi niemalże całkowitej skuteczności pracy. Dzieje się tak, gdyż podczas trwającego około 2-3 godzin procesu mycia DPF z pojazdu ciężarowego, z filtra są usuwane warstwy zalegającej sadzy, a także popiół, którego nie można wypalić. Zastosowanie wysokiej temperatury i rozcieńczonego w wodzie detergentu, a także wysokiego ciśnienia pozwala na wyczyszczenie filtra z osadów bez szansy na uszkodzenie struktury wkładu DPF. Koszt regeneracji filtra cząstek stałych jest niski w porównaniu do zakupu zamiennika, natomiast efektem mycia DPF jest przywrócenie fabrycznych parametrów filtra.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer