Czyszczenie DPF - Jak samemu wyczyścić DPF?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
1. Jak domowym sposobem wyczyścić filtr DPF?
Duża część kierowców nowoczesnych samochodów z silnikiem diesla nie ma wiedzy na temat tego, co posiada w samochodzie i jak powinien się z tym obchodzić w celu uzyskania jak najlepszych osiągów i możliwie najdłuższej żywotności. Dobrym tego przykładem jest filtr cząstek stałych. Wybierając samochód, powinniśmy kierować się jego późniejszym przeznaczeniem, a nie na przykład kolorem. Doświadczenie setek tysięcy kierowców zdobyte w ciągu lat eksploatacji diesli jasno mówi, czy samochód z suchym DPF-em nadaje się do miasta, jak wypalić mokry DPF, aby go nie uszkodzić i czy DPF można usunąć. To ostatnie na szczęście definiuje już prawo, bo praktyka usuwania DPF-a stała się wręcz nagminna. I tutaj znów jedynie przez brak wiedzy niezbędnej do właściwej eksploatacji takiego urządzenia. Ponieważ DPF można ze świetnym skutkiem czyścić samemu. Do pewnego momentu co prawda, jednak mimo wszystko można. I nie chodzi bynajmniej o czyszczenie DPF płynem do kominków.

2. Pasywne, aktywne i wymuszone czyszczenie DPF
Informacji o tym, jak ma się nasz DPF dostarcza nam sterownik silnika przy pomocy odpowiedniej kontrolki, na podstawie informacji z różnicowego czujnika ciśnienia. Jeśli różnica ciśnień sprzed i zza filtra jest zbyt duża, pojawia się odpowiednia lampka informująca o dużej ilości zgromadzonej w filtrze sadzy. Jest to jednocześnie informacja dla kierowcy o gotowości układu do przeprowadzenia procedury czyszczenia DPF. Czyszczenie odbywa się w różnych typach procesów. Pierwszym jest czyszczenie pasywne – odbywa się ono podczas jazdy i jest charakterystyczne dla mokrych filtrów wykorzystujących roztwór ceryny do obniżenia temperatury wypalania DPF. Do poprawnego przeprowadzenia procesu czyszczenia pasywnego konieczne jest utrzymanie stałych wysokich obrotów oraz prędkości powyżej 50 km/h. Jest to uwarunkowane sposobem, w jaki proces jest przeprowadzany, a mianowicie: w cyklu pracy tłoka, w suwie wydechu Common Rail wykonuje dodatkowy wtrysk paliwa zwany dotryskiem. Ponieważ nie ma możliwości uzyskania ciśnienia powodującego samozapłon mieszanki, jest ona przetłaczana wraz ze spalinami do układu wydechowego, gdzie spala się i podnosi temperaturę wewnątrz filtra cząstek stałych. Jeśli przekroczy ona 400 stopni Celsjusza, sadza zaczyna się wypalać. Aktywne czyszczenie odbywa się w podobnych warunkach, jedyną różnicą jest fakt, że przeprowadza się ją w czasie postoju. Wypalanie DPF na postoju to również metoda charakterystyczna dla suchych filtrów, a to z powodu konieczności uzyskania wyższej temperatury (około 600 stopni Celsjusza), co znacznie łatwiej osiągnąć na postoju, ponieważ nie ma konieczności pilnowania odpowiedniej prędkości i dbania o odpowiednie miejsce do przeprowadzenia takiej trasy. Sekwencja zawsze wygląda tak samo – rozgrzewanie, wypalanie, wygaszanie. Jak wymusić wypalanie DPF? Również w wypadku wymuszonej procedury – ta z kolei jest wywoływana ręcznie, za pomocą komputera diagnostycznego, bez konieczności odpowiednich odczytów z czujników ciśnienia.

3. Czy czyszczenie DPF i regeneracja FAP to, to samo?
Oczywiście, nie. Przeprowadzenie wypalania filtra powoduje tylko dopalenie zalegającej sadzy. Nie powoduje natomiast zmian w ilości popiołu, który pozostał po poprzednich wypalaniach. Aby pozbyć się popiołu powstałego w wyniku utleniania ceryny konieczne jest przeprowadzenie regeneracji, na którą jest w zasadzie kilka sposobów, ale jedynie jeden jest skuteczny. Serdecznie odradzamy rozwiązania takie jak wyżarzanie DPF-a w piecu, czyszczenie filtra w myjkach ultradźwiękowych, korzystanie z preparatu do czyszczenia kominków, czy już zupełnie pomysłowo czyszczenie DPF karcherem. Do uzyskania odpowiednich wyników w procesie regeneracji filtrów cząstek stałych, bez znaczenia już czy DPF, czy FAP, konieczne jest wykorzystanie specjalistycznego sprzętu. Tak jak przeczyścić DPF może każdy z nas, niewielkim nakładem środków i czasu – całość nie trwa więcej niż 20 minut, a koszt to jedynie spalony wtedy olej napędowy, tak regeneracja i chemiczne czyszczenie DPF to zadanie dla profesjonalistów. Warto jeszcze by było pokusić się o wymianę oleju po przeprowadzeniu takiej procedury – mimo że tłok z cylindrem pasują niemal idealnie, zawsze istnieje ryzyko, że część niespalonego oleju podanego do komory w dotrysku, zamiast zostać przetłoczoną do wydechu, przedostanie się między licem cylindra a wewnętrzną powierzchnią tłoka do części smarującej w silniku. Sprawi to, że rozrzedzony zostanie olej silnikowy, a przez to spanie skuteczność tworzenia filmu olejowego. Sytuacja jest znacznie bardziej niebezpieczna, niż mogłoby się wydawać. O ile nie ma większego zagrożenia dla silnika, tak dla turbosprężarki syntetyczny olej rozrzedzony olejem napędowym może oznaczać prawdziwy wyrok. A wtedy już tylko krok do znacznie poważniejszych problemów niż rosnąca nieco przy forsownej jeździe temperatura silnika.

Jak wygląda czyszczenie DPF w domowych warunkach?
- preparat do czyszczenia DPF
Komentarze
Czyszczenie filtra DPF można wykonać samodzielnie, jednak należy pamiętać, że jest to skomplikowany i dość trudny proces, który wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy. Jeśli chcesz spróbować samodzielnego czyszczenia filtra DPF, należy przede wszystkim upewnić się, że masz odpowiedni preparat do czyszczenia DPF i zapoznaj się dokładnie z instrukcją obsługi. Następnie preparat powinien być aplikowany seriami bezpośrednio do filtra. Pamiętaj również, że procedura czyszczenia ma się odbywać na włączonym i ostudzonym silniku.
Większość z Was - piszących tu "DA SIĘ" albo "sam wyczyściłem" - przeczytało - skądinąd świetny artykuł - ale na... czytaniu się u was skończyło...
Generalnie art mówi wam - że w procesie eksploatacji DPF zbiera sadze - tzw "cząsteczki stałe" i w zaprogramowany sposób, w zależności od kilku algorytmów (np czujnik ciśnienia różnic, przebieg od ost. wypalania itd) albo ECU, albo poprzez komp diagnostyczny - następuje WYMUSZENIE wypalania. W art napisali wam - że w zależności od systemu - warunki takiego wypalenia muszą być dosyć drastycznie określone (nie dotyczy wymuszenia wypalania z wykorzystaniem interfejsu diagnost.)
Jednak autor artykułu - mówi wam również o innym procesie - następującym SYMULTANICZNIE do cykli "wypalania" (które są odwracalne) i jest to proces ZBIERANIA SIĘ POPIOŁU - prowadzący do sukcesywnego spadku wydajności filtra DPF. Aż do jego TOTALNEGO zatkania.
Pozbycie się złogów tego popiołu z filtra DPF - metodą chałupniczą - domową jest NIEWYKONALNE.
I tak w skrócie - należy zrozumieć ten artykuł. Ale jestem pewien, że za chwilę znowu ktoś napisze - "a ja se sam wyczyścił" Karcherem, płynem do kominków, czy tam "wodom świenconom" Ech...
Regeneracja pasywna odbywa się podczas jazdy bez ingerencji sterownika i żadnych dotrysków warunkiem jest osiągniecie odpowiedniej temperatury wydechu (450 FAP, 600 DPF), natomiast regenerację aktywną wymusza sterownik dawkując dodatkowe paliwo w fazie wydechu w celu zwiększenia temperatury spalin i może się odbywać zarówno w korku jak i podczas jazdy.
Fajna strona, gdzie pokazujecie jak czyścić dpf domowymi sposobami. Jeżeli filtr nie jest aż tak bardzo brudny, to zapewne to poskutkuje.
A ja cenię w swoim samochodzie DPF. Odpowiednio o niego dbam czyszcząc w serwisie. Może dlatego nie mam problemów o których inni wspominają. Wolę żeby się tym zajęli profesjonaliści.
Nie wyczyścisz dobrze jeżeli nie masz dostępu do specjalistyczych maszyn do tego przeznaczonych. Jeżeli masz dostępn to podłącz do jednej strony i przepchasz więkoszość ustrojstwa, potem z drugiej strony. Następnie jedna stronę zatkać i wlać np. Tenzi gran smog. Po 30minutach znowu podłączyć maszynę i przepychamy wodą. Osuszyć i na auto. Filtr jak nowy jeździ już 3 lata bez żadnych problemów.
@monika no w serwisie to jak już się mocno zapcha, tak przeczyćić standardowo filtr to może każdy.
Zawsze myślałam, że filtry czyści się tylko i wyłącznie w serwisie, a tu proszę takie zaskoczenie
@Gerard masz rację tak trzeba robić!
A co z autem na benzynę? Można tu także czyścić katalizatory?
Czyściłem w innym serwisie - podobne ceny - polecam tą usługę!
troche zbyt ogolnie to opisane. czyszczenie DPF jest bardziej rozbudowane i warto je zawsze robic tylko po zdjeciu filtra. ponizej zdjecia pokazujące dlaczego
Ja tam sam nie czyszcze i nie kombinuje, tylko oddaje do serwisu i odbieram gotowy, wyczyszczony filtr.
@Kolporter Jak masz sadzę to ją wypalisz, jak już masz popioły w filtrze to trzeba czyścić. Warto udać się do serwisu, żeby sprawdzili stan filtra.
@mantek no podobno można, ale pewnie samemu nie uzyskasz takich efektów jak po regeneracji dpf w warsztacie.
@mantek Samemu lepiej się za takie rzeczy nie brać. Dobry serwis załatwi sprawę w dobrej cenie.
Samemu to ja bym się bał wymontowywać, czyścić później montować dpf... nawet jednak nie to jak u mechanika to zrobić, jak coś pójdzie nie tak to nie moja wina będzie :D
@mantek To jak pierwsze słyszysz, to nie radzę samemu próbować. Lepiej oddać go w ręce mechanika i mieć spokój.
Samemu nie ma co się w takie rzeczy bawić, najlepiej oddać filtr do czyszczenia fachowcom.
Nie ma sposobu takiego cudownego, żeby samemu sobie wyczyścić poprawnie dpf ;)
Pierwsze słyszę, że samemu można sobie samemu wyszczyścić dpf.
Macie jakiś dobry sprawdzony sposób czyszczenia dpf, żeby chociaż ze 4 lata był spokój z tym ustrojstwem??
Dobra propaganda te filtry. Przecież od razu widać, że sami to wymyślili ;) Ale plus dla Nich, że ochrona środowiska całkiem poważnie brana jest tu pod uwagę i w samej konstrukcji filtra nie ma rażących błędów. Usunięcie DPF z końca układu wydechowego zostawia za nami wielką czarną CHMURĘ, a to trochę razi. Pozdro Marek
No słyszałem na przykład o jakiś preparatach do czyszczenia dpf... nie warto by było spróbować tego?
@Anatol34 a mercedesach jakie filtry są? Dpfy chyba nie? Jakiego masz merca? :P Ja mam GLC :)
Jak się nie znacie na dpfach to nawet nie próbujcie sami tego czyścić, ja kombinowałem sam ostatnio i silnik mi się popsuł, ehh :(
@Alga dokładnie tak! wypalenie dpf nie zadziała tak dobrze jak regeneracja :)
Samemu to sobie możecie samochód umyć, nie wymyjecie sami filtra dpf, to się tylko w specjalnych maszynach robi.
@Milik ciekawe jak sobie sam wyczyścisz dpfa? Próbowałeś wgl kiedykolwiek sam to robić?
Ja już kilka razy się sparzyłem na mechanikach, kasę wzięli a nie naprawili, teraz będę sobie sam czyścił dpfa.
@Nosacz som to Ty se nie wyczyścisz :D To trza do specyjalisty jechać :D
Tylko nie zapomnijcie dolać przed czyszczeniem płynu wzbogacającego paliwo - zostawić auto na jałowym na chwilę, niech się rozprowadzi i panie szofer GAZU!
@Rybuś dobra luzik, to se umiej czyścić dpfa, w takim razie gratuluję umiejętności :)
@Milik niby jak sam wyczyścisz dpfa???
Bałem się sam czyścić dpfa, oddałem w ręce fachowców i nie żałuję decyzji :) Dziękuję Wam.
No tero to jo moge som czyścić! :D
A ja bym się bał samemu coś kombinować i czyścić dpf, jak coś zepsuję to niepotrzebny, dodatkowy koszt, a w warsztacie z pewności zrobią mi to jak należy :)
Czyli jednak muszę regenerować żeby mieć pewność, że jest w 100% sprawny?
czytam i czytam i na walentynki mojej Mazduni zrobię prezent i przeczyszczę jej dpf :)
Ja to ostatnio kupiłem takie ulepa, że głowa mała, najpierw miał dpf'a później nie miał, a teraz znowu ma, moje pytanie brzmi czy po takich modyfikacjach da się skutecznie go wypalić?
@uśmieszek w jaki sposób wyczyściłeś swojego dpfa?
A w ciężarówce też sobie mogę wypalić sam?
Ja też polecam każdemu regenerację dpf, ostatnio regenerowałem dpfa i jestem bardzo zadowolony :)
Czemu typie sam sobie komentarze piszesz ...
Panowie, mówi Wam to Pani, nie da się samemu wyczyścić DPF
No z tego co wiem to da się wyczyścić dpfa, choćby poprzez proces wypalania na postoju lub w trasie, ale to nie będzie długotrwałe, zaraz znowu się zapcha i tak w kółko.
Tak dobrze mówicie czasami tyko czujnik wystarczy wymienić i po problemie z dpf.
@Kozi a Ty umiesz czyścić dpfa??
No i ja już swó dpf właśnie wczoraj wyczyściłem, powodzenia wszystkim życzę :)
Sam to mogę sobie auto zatankować. Takie procedury jak wypalanie to zostawię lepiej fachowcom.
To trzeba oddawać do regeneracji dopiero jak wypalanie nie działa? A jak działa? To nie trzeba?
@Kozi ej ej ja umiem czyscić dpf, nie wymądrzaj sie dobra?
Ja swój DPF dawałem do regeneracji do was, no i mogę tylko z czystym sumieniem polecić waszą firmę innym. Najlepszy efekt, szybkie wykoanie i dobra cena.
Regeneracja to bardzo skuteczna metoda i będe ją polecać każdemu! Pozdrawiam.
Nauczcie się koledzy czytać ze zrozumieniem zanim zaczniecie zasypywać naszą dyskusję zbędnymi tekstami: "Czy samemu mogę wyczyścić dpfa", " A jak mam wyczyścić sam dpfa?" itd.!!!
Da się samemu wyczyścić DPFa tylko trzeba umieć, a Wy nie umiecie
Ja do swojego Mercedeska sam rąk nie pcham. Oddaje go w ręce fachowców, tak też było i z filtrem do regeneracji.
Nie czaje wypytujecie ciągle czy się da czy się nie da wyczyścić dpfa, zamiast po protu przeczytać tekst!!!
Lechu nie czepiaj się chłopaka jeszcze do niedawna nie można było samemu czyścić DPFów
@hubcio3 to tak jak ja. Sam to pewnie jeszcze pogorszę sprae i potem będe płacić drugie tyle. :D
@Jurek mam tak samo kurde.
@Arkadiusz Oczywiście że możesz sobie samemu przeczyścić filtr cząstek stałych. Poczytaj literaturę młodzieńcze.
Pewnie, że nie. Trzeba u mechanika to zrobić.
Ja swój daje w ręce fachowców. Sam pracy nie będe komuś zabierał, tym bardziej że się na tym nie znam.
Da się samemu wyczyścić DPF!
Gdzie samemu się z tym bawić? To trzeba w serwisie na odpowiednich maszynach wyczyścić, a samemu jak??? Dajcie spokój.
Tylko u was! Ja do swojego Citroenka sam się nie pcham :D
@Roman No da się, da, tylko że z sadzy. Z popiołu nie bo się nie pali, więc nie wypalisz sam na trasie.
Nie da się samemu wyczyścić dpfa!
Raz próbowałem zrobić to sam. No i jednak wole oddawać go fachowcom w razie jakiś problemów :D
TO SIĘ DA TO SAMEMU WYCZYŚCIĆ?! Pewnie tak, ale pewnie nie zawsze co? Kiedy nie można wyczyścić samemu tego filtra?
Jurek, mam to samo :(
Co Wy samemu nie wyczyścicie, nie ma szans ....
Sprawdźcie sobie najpierw czy czujniki sprawne, bo jak nie sprawne to wymienić można tylko czujniki przed i za filtrem i po sprawie
Od czasu do czasu przegonie swojego Chevroletka, ale już raz trafił też do regeneracji. :)
Nie no ja w necie czytałem, że nie da się naprawić filtra, że jak się wkład połamie to już nie da się nic zrobić..
O i wszystko już wiem dzięki Wam. Rewelka!
Dobrze wiedzieć, że jest taka opcja, ja jednak w obawie o mój brak umiejętności, oddam swój DPF fachowcom!
No to teraz będzie czyszczone :D
Od razu przekazuję artykuł dalej, dużo znajomych jeździ dieslami i myślę, że im się to przyda! :)
Super, że teraz wiem jak robić to samemu! Leci ocena 5 jak nic
Teraz super wszystko wiem :)
To samemu można wyczyścić DPF? Ja próbowałem i tylko na 50 kilometrów pomaga, a potem znowu kontrolka DPF.
Dobrze wiedzieć, że można to zrobić poniekąd samemu, ale ja jednak swoje autko oddaje w ręce fachowców! Artykuł ma plusika ode mnie!
Regeneracja turbiny to moim zdaniem bardzo dobra opcja do naprawy DPF-a! Artykuł fajny, dobrze się czyta.
Można samemu wyczyscić dpf??
Dobrze dowiedzieć się, że samemu można choć troszkę pomóc swojemu autu, ciekawie napisany artykuł.
Bardzo cenne spostrzeżenia zawarte w artykule, polecam przeczytać fanom diesli!