Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany DPF w spycharce - czy można regenerować?
Nasz serwis przeprowadza czyszczenie DPF w spycharkach Bomag, regeneracja katalizatorów również znajduje się w naszej ofercie. Diesel Particulate Filter (DPF) - co to znaczy? Filtr cząstek stałych jest elementem należącym do układu wydechowego w maszynach oraz samochodach wyposażonych w silnik diesla. Zadaniem filtra DPF jest oczyszczanie wyprodukowanych spalin ze znajdujących się w nich cząstek sadzy oraz popiołu. Takie samo zadanie ma katalizator, który wspomagany jest płynem AdBlue.
Zarówno proces regeneracji, jak i czyszczenie filtra cząstek stałych należy rozpocząć od oceny ogólnego ich stanu. Jest to niezbędna czynność, ponieważ trafiają do nas czasami poważnie uszkodzone filtry DPF, jak i katalizatory, gdzie jedynym rozwiązaniem tak naprawdę jest zakup nowych elementów. Jeżeli filtr cząstek stałych, czy też katalizator nie zostały poważnie uszkodzone, można przystąpić do ich regeneracji. Nasz serwis przeprowadza regenerację metodą hydrodynamiczną, która przede wszystkim jest bezpieczna zarówno dla filtra DPF, jak i katalizatora – jej stosowanie nie prowadzi do uszkodzenia wspomnianych elementów, tak jak na przykład w przypadku stosowania wypalania filtra DPF w piecu indukcyjnym, gdzie wysoka temperatura spowodować może trwałe uszkodzenia. Dodatkowym atutem oprócz skuteczności, jest czas trwania całego procesu (30 min. - 60 min.) oraz jego koszt. Istotnym elementem jest również dobór odpowiedniego preparatu, jak i jego proporcji – każdy filtr DPF oraz katalizator SCR regenerowane są w sposób indywidualny, ponieważ nie każda trafiająca do nas część jest zanieczyszczona w ten sam sposób.
Firma Bomag w celu ochrony środowiska, jak i również zdrowia ludzi, w tym operatorów, stosuje w swoich maszynach oprócz wspomnianego filtra DPF i katalizatora różne technologie takie, jak np. ION DUST SHIELD – wprowadzone rozwiązanie zmniejsza zanieczyszczenie spowodowane pyłem występującym na placu budowy dodatkowo redukują wymagania serwisowe maszyny.
Wypalanie filtra DPF | Objawy zapchanego filtra DPF w spycharkach BOMAG
Najczęstszymi objawami świadczącymi o zapchanym filtrze cząstek stałych są:
- praca pojazdu w trybie awaryjnym,
- falująca, nieregularna praca silnika spycharki,
- odczuwalny spadek mocy maszyny,
- większe zużycie paliwa,
- wystąpienie błędów w pamięci komputera maszyny.
Zapchany filtr DPF – objawy wspomniane wyżej nie powinny zostać zbagatelizowane, ponieważ jazda z zapchanym filtrem DPF spowodować może uszkodzenia zarówno turbosprężarki, jak i silnika samochodu.
Na żywotność filtra cząstek stałych ma również wpływ eksploatacja maszyny. Oczywiście spycharka ze względu na swoje przeznaczenie, czyli pracę w trudnych i wymagających warunkach, narażona na jest na częstsze uszkodzenia, które spowodować mogą jej awarię lub awarię danej części. Z tego też powodu, należy przeprowadzać systematyczne przeglądy maszyny przed oraz po zakończonej pracy. Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać, jest stosowanie paliwa wysokiej jakości.
Spycharka, jak każda inna maszyna wyposażona jest w zbiornik AdBlue, a jak już wspomnieliśmy na początku, płyn AdBlue przy współpracy z katalizatorem redukuje powstające spaliny. Płyn podawany jest do katalizatora specjalnymi dyszami. Zdarza się, że w przypadku niskich temperatur (poniżej -11.5°C) dochodzi do krystalizacji płynu. Zamarznięte kryształki mogą spowodować zatkanie przewodów, jak i wspomnianych wtrysków podających płyn AdBlue. Z tego też powodu, właściciele maszyn decydują się na zastosowanie urządzenia, jakim jest emulator AdBlue, który jest nielegalny. Wspomniany emulator płynu AdBlue oszukuje sterownik ECU pozwalając mu „myśleć”, że sam układ AdBlue działa prawidłowo nie pobierając przy tym płynu AdBlue.
Procedura wypalania DPF | Bomag
W spycharkach procedurę wypalania filtra DPF, czy też procedurę czyszczenia filtra z nagromadzonych zanieczyszczeń przeprowadzić można na kilka sposobów. Do najczęstszych należą:
1. Pasywna regeneracja DPF, zwana również samoczynną regeneracją.
Proces ten zachodzi w trakcie jazdy, jak i również w trakcie pracy spycharki. Zastanawiasz się, jak wyczyścić filtr cząstek stałych podczas jazdy? Przede wszystkim ważne jest, aby w momencie pasywnej regeneracji filtra cząstek stałych nie wyłączać silnika maszyny. Należy kontynuować jazdę do momentu, kiedy kontrolka wypalania DPF zgaśnie.
2. Wymuszone wypalanie - wypalanie DPF na postoju
Zatkany DPF może zostać wypalony przez operatora spycharki po zakończonej pracy.
Jak wypalić DPF na postoju? Należy przez około 30 min. - 40 min. Utrzymać podwyższone obroty – 2500 obr./min - 3500 obr./min.
3. Wypalanie w serwisie
Czyszczenie filtra cząstek stałych można przeprowadzić serwisie, służy do tego specjalistyczny program do wypalania DPF. Metoda ta powinna być stosowana sporadycznie, ponieważ obciąża ona silnik maszyny, dodatkowo w przypadku mocno zanieczyszczonego filtra DPF niestety nie sprawdzi się.
Jeśli zastanawiasz się, jak skasować błąd DPF w spycharce, może to zrobić przy pomocy wspomnianego programu – testera diagnostycznego.
Wycinanie filtra cząstek stałych czy też katalizatora, zarówno w maszynach takich jak spycharka, ale i również w samochodach osobowych i ciężarowych jest prawnie zabroniona oraz podlega karze grzywny.
Komentarze