Czyszczenie DPF w spycharkach Case | Regeneracja katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Katalizator wymiana czy naprawa

Filtr DPF oraz katalizator SCR - regeneracja 

Maszyny budowlane w swoim wyposażeniu zawierają dwa bardzo ważne podzespoły, które odpowiadają za oczyszczanie spalin, dlatego trzeba mieć na względzie, że od czasu do czasu należy przeprowadzić czyszczenie DPF w spycharkach Case oraz regenerację katalizatorów. Dlaczego tak istotna jest regeneracja i oczyszczanie DPF z katalizatorem? Otóż te elementy zapychają się zanieczyszczeniami powstałymi w wyniku długoletniej
eksploatacji maszyn. Zatem - dzięki regeneracji odzyskamy w stu procentach drożność filtra DPF, zauważymy wyraźną poprawę kondycji silnika, a paliwo nie będzie pobierane w nadmiarze. Czy warto? Jak najbardziej, ponieważ zaniedbanie wymienionych podzespołów może wywołać duże problemy z innymi elementami maszyn.
Spycharki określane ciągnikiem gąsienicowym należą do grupy maszyn przeznaczonych do robót ziemnych. Ich zastosowanie można znaleźć np.: w górnictwie, w budownictwie ogólnym bądź przemysłowym i w energetyce.

Wypiszemy Państwu kilka modeli spycharek marki Case:
• CASE 1150M LT;
• CASE 1150M WT;
• CASE 1150M LGP;
• CASE 1650M XLT;
• CASE 1650M WT;
• CASE 1650M LGP;
• CASE 1650M LGP.
Wymienione modele spycharek spełniają normę emisji spalin Tier 4i EU Stage IIIB.

Wróćmy teraz do tematu regeneracji DPF oraz katalizatorów. Metod wykonania regeneracji i oczyszczania jest wiele, ale w pierwszej kolejności powinniśmy sami podjąć się próby wypalania filtra cząstek stałych w naszej maszynie. Jednakże już w krytycznej sytuacji, kiedy po długoletniej eksploatacji maszyny, nasz filtr DPF wraz z katalizatorem nie będą funkcjonować, jak kiedyś, wtedy będzie potrzebne dogłębniejsze oczyszczanie. Tak jak napisaliśmy – metod jest wiele, ale nie wszystkie są skuteczne i bezpieczne. Mowa np. o wypalaniu DPF w piecu indukcyjnym, który wypala tylko sadzę. No właśnie, a co z popiołem, który zalega po wypalaniu sadzy? Popiół można usunąć poprzez mycie filtra DPF wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem. Metoda ta nazywana jest myciem hydrodynamicznym i zapewniamy Państwa, że jest ona bezpieczna i najskuteczniejsza. Jeśli chodzi o tę metodę czyszczenia DPF i cenę w spycharkach Case, to jest ona bardzo korzystna dla naszej kieszeni. Pamiętajmy, że koszt wymiany filtra na zupełnie nowy jest ogromny (nawet w kilku tysiącach złotych).

Spycharki Case - procedura wypalania DPF
Ciężko jest mówić w tym przypadku o regeneracji pasywnej (wypalanie podczas jazdy) w spycharkach, gdzie taką metodę stosuje się w pojazdach osobowych, dlatego że spycharki mogą rozpędzić się maksymalnie do 25 km/h.
Wiemy już, że zarówno pojazdy osobowe, autobusy czy też samochody ciężarowe, jak i maszyny wymagają regeneracji DPF, więc należy obserwować nasze pojazdy i maszyny, które bez naszej ingerencji mogą wejść w stan wypalania filtra cząstek stałych, zwłaszcza gdy poziom sadzy w filtrze jest bardzo duży. Zazwyczaj informuje nas o tym kontrolka odpowiadająca za filtr cząstek stałych. Proces wypalania, czyli tak zwanego samooczyszczania może przebiegać od 30 do 40 minut. Pamiętajcie – pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić do przerwania tego procesu, a jeśli po wypalaniu filtra DPF nasza maszyna nadal nie jest sprawna, tak jak powinna, to należy niezwłocznie udać się do serwisu, który wykona oczyszczania filtra DPF przy zastosowaniu specjalistycznej maszyny.
Cechami charakterystycznymi odpowiadającymi za zapchany DPF i awarie z nim związane, które powinny nas zaniepokoić, to na przykład osłabienie mocy silnika, silnik zaczyna pracę w trybie awaryjnym, co absolutnie nie jest dla niego korzystne, kontrolka „check engine”, awaria świec żarowych, odczuwalna przez Użytkowników niemożność utrzymania równych obrotów. Z pewnością są to objawy, które powinny nas zaniepokoić i naszym zadaniem jest jak najszybciej zaczerpnąć pomocy w ASO.

Problem z filtrem cząstek stałych w maszynach rolniczych oraz budowlanych z silnikami Diesla, w tym przypadku spycharki marki Case jest przez wszystkich ich posiadaczy bardzo dobrze znany. Poza tym kłopoty te występują tak samo w małych pojazdach osobowych. Oczywiste jest, że wmontowanie filtra DPF oraz katalizatorów SCR miało na celu zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do naszej atmosfery- i co najlepsze, tak też się stało. Zaobserwowano znaczącą poprawę w miastach. Będąc w posiadaniu pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, trzeba liczyć się z obowiązującymi rozporządzeniami i dbać o naszą ekologię.
Są śmiałkowie, którzy decydują się na usunięcie filtra DPF, więc teraz zagłębmy się dokładniej w temat wycięcia DPF i konsekwencji 2020, jakie możemy ponieść. Szanowni Państwo pozbycie się DPF, który odpowiada za redukcję zanieczyszczeń, jest nielegalne. Ani pojazdy, ani maszyny nie tylko nie będą spełniać norm czystości spalin, ale także użytkownicy mogą mieć problem z przeglądem technicznym. W przypadku samochodów osobowych – Kierowcy mogą otrzymać mandat podczas kontroli Policji. 

Spycharka i czyszczenie DPF

Płyn AdBlue | Właściwości i działanie

Płyn AdBlue jest dolewany do specjalnego zbiornika, który odpowiedzialny jest za neutralizację zanieczyszczeń powstałych przez pojazdy oraz maszyny z Dieslem. Składa się on z 32,5% mocznika oraz 67,5% wody demineralizowanej. Jego obecność wiąże się z pewnymi problemami, dlatego że:
• w minusowych temperaturach (-11,5 stopni Celsjusza) płyn zamarza,
• płyn AdBlue jest korozyjny (podczas napełniania zbiornika AdBlue trzeba być ostrożnym, aby nie przedostał się na metalowe elementy w maszynie,
• po ociepleniu – płyn zmienia swoje stężenie, a kryształki mogą zatkać wtryskiwacze, które podają płyn AdBlue,
• aplikowanie płynu nie może być złej jakości,
• zwracać uwagę na terminowość płynu AdBlue.

Płyn AdBlue współpracuję z całym układem SCR, czyli selektywną redukcją katalityczną, który odpowiada za zmniejszenie emisji szkodliwych dla zdrowia i środowiska tlenków węgla. Układ SCR jest wbudowany i w pojazdach jak samochody osobowe, ciężarowe oraz autokary, i w maszynach rolniczych oraz budowlanych. Niestety, ale przez to, że wymienione podzespoły sprawują bardzo ważne funkcje, których zadaniem jest ograniczenie emitowania trujących związków do atmosfery i nie jest też możliwe ich legalne usunięcie, są narażone na liczne uszkodzenia. Koszty napraw są duże, ale trzeba liczyć się z tym, że poruszanie się maszynami z niesprawnymi podzespołami nic dobrego nam nie przyniosą.
Jeśli o awariach mowa, to skupmy się teraz na wycieku płynu AdBlue i czym jest on spowodowany. Otóż może się zdarzyć, że w naszej spycharce może dojść do rozszczelnienia modułu tłoczącego, a przez to wyciek płynu jest uzasadniony. W efekcie płyn AdBlue jest narażony na częstszą krystalizację i może uszkodzić cały układ SCR. W takiej sytuacji trzeba zwrócić się do serwisu, który zdiagnozuje, jak duży jest problem i albo moduł zostanie naprawiony, albo wymieniony na nowy.

Jest wiele o zastosowaniu płynu AdBlue opinii, które są pozytywne i też negatywne. Większość jednak decyduje się na odważny krok, jakim jest wyłącznie AdBlue. Dlaczego odważny krok? Muszą Państwo wiedzieć, że tak jak w przypadku wycięcia DPF - wyłączenie AdBlue jest niezgodne z prawem. Poza tym nie wystarczy tylko odłączyć AdBlue. Dodatkowo trzeba zmienić oprogramowanie sterowników silnika, a na jego miejsce zastosować emulator, który ma oszukiwać działanie AdBlue.

Wejście adBlue

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Szymek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF w spycharkach Case oznacza usuwanie zanieczyszczeń, takich jak sadza, które gromadzą się podczas jazdy samochodem. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów oraz uniknąć ich szybszego zużycia. Czyszczenie może być wykonane poprzez podgrzewanie filtrów do wysokiej temperatury, stosowanie specjalnie dedykowany preparatów czyszczących DPF lub mechaniczne oczyszczanie w serwisie. W przypadku katalizatorów regeneracja polega na usunięciu zanieczyszczeń z nich poprzez specjalistyczne metody, takie jak naprawa, czyszczenie, lub wymiana.
Gienek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szukałem gdzie mogę skutecznie zregenerować dpf-a do spycharki Case i znalazłem. Przyznam, że świetny artykuł.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciężko mi było znaleźć jakiekolwiek informacje o spycharkach Case, a zwłaszcza o regeneracji DPF i katalizatorów. Ciesze się, że tutaj trafiłam :)
Paweł
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na żadnej stronie internetowej nie byłem w stanie znaleźć tak szczegółowych informacji na temat czyszczenia DPF w spycharkach Case jak tutaj. Jestem pod wrażeniem !
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie sądziłem, że gdzieś znajdę informacje o spycharkach Case, a zwłaszcza o regeneracji filtrów i katalizatorów w CASE. Dużo ciekawostek!

Popularne wpisy

8 września 2022

Jak dbać o Diesla z DPF?

Jeżeli chcesz, aby filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie był jak najdłużej sprawny, to powinieneś: częściej wymieniać filtr powietrza, dbać o kondycję jednostki napędowej oraz ...

8 kwietnia 2021

Filtr DPF 2505126030

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...