Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zanieczyszczony filtr DPF w spycharkach
Nie tylko pojazdy osobowe, ale także maszyny drogowe są objęte przestrzeganiem panujących norm czystości spalin, dlatego czyszczenie DPF w spycharkach Caterpillar i regeneracja katalizatorów będzie przymusem każdego ich Użytkownika. Wyposażenie maszyn zostało obdarowane dwoma dodatkowymi podzespołami odpowiadającymi za zmniejszenie rozprzestrzeniania się szkodliwych związków chemicznych dla naszego zdrowia i otoczenia. Mowa o podzespołach, którymi są:
• filtr cząstek stałych,
• katalizator.
Zadbanie o nie jest bardzo istotne, by jak najdłużej służyły naszym maszynom, dlatego w pierwszej kolejności potrzebna jest diagnostyka stanu wymienionych podzespołów. Jeżeli dopuścimy do całkowitego zapchania DPF zanieczyszczeniami, może to poskutkować uszkodzeniem filtra DPF, a to znów doprowadzi do jego wymiany. Jak możemy temu zaradzić? Przede wszystkim pamiętajmy o wypalaniu filtra cząstek stałych, które najlepiej wykonać w trasie. Jednak, jak wszyscy wiemy – spycharki nie mogą osiągnąć takiej prędkości jak samochody osobowe, dlatego w tym przypadku najlepiej sprawdzi się albo wypalanie postojowe, albo wypalanie serwisowe DPF. W sytuacji, gdzie nie będzie pozytywnego efektu wypalania DPF, należy przeprowadzić fachowe oczyszczanie zarówno filtra cząstek stałych, jak i katalizatora. Nasz serwis ma do dyspozycji specjalistyczne maszyny, które służą do mycia filtra DPF, więc w tym przypadku sprawdzi się najbardziej polecana i skuteczna metoda zwana myciem hydrodynamicznym. Dzięki niej filtr DPF wraz z katalizatorem zostaną dokładnie oczyszczone z zalegającego brudu. Proces ten jest niezwykle bezpieczny dla wkładu filtra i nie wymaga mechanicznej ingerencji. Zaleta regeneracji DPF oraz regeneracji katalizatora? Całkowite udrożnienie DPF, filtr DPF wraz z katalizatorem wyglądem przypominają kompletnie nowe podzespoły i to, co jest najważniejsze - nasza spycharka jest w pełni sprawna.
Jeżeli chodzi o kwestię czyszczenia DPF oraz czyszczenia katalizatora i cenę, to nie jest ona bardzo wysoka. W przypadku katalizatora – cena uzależniona jest od jego umiejscowienia w pojeździe, może, ale też nie musi być potrzebny demontaż.
Wyróżniamy:
• spycharki małe np.: D2, D3, D3K2 z głowicą do rozdrabniania;
• spycharki średniej wielkości np.: D4, D5, D6 XE, D8T;
• Spycharki duże np.: D10T2; D8T; D9T;
• Spycharki kołowe: 814K; 834K, 824K, 844K.
Jaka jest zasadnicza różnica między AdBlue a DPF? Szanowni Państwo, DPF ma za zadanie zniwelować wydostawanie się szkodliwych związków chemicznych do atmosfery, czyli ma dopalić cząstki stałe wewnątrz filtra, a płyn AdBlue stosuje się w celu zredukowania tlenków azotu.
Powróćmy jeszcze do tematu filtra cząstek stałych, ponieważ jego obecność czy to w samochodach osobowych, czy też w maszynach, jest bardzo istotna dla naszego otoczenia. Jeśli nie zadbamy odpowiednio o ten podzespół, to tak, jak napisaliśmy na samym początku tego artykułu, może w efekcie doprowadzić do awarii również innych podzespołów. Decydując się na samochody i maszyny z silnikami wysokoprężnymi, które służą nam do pracy, muszą spełniać w 100% normy czystości spalin. Nieprzestrzeganie obowiązujących zasad może przyczynić się do otrzymania mandatu i problemem związanym z przeglądem technicznym, dlatego, jeśli też zastanawiacie się nad usunięciem DPF w maszynach budowlanych, rolniczych oraz w pojazdach osobowych, to byłoby to bardzo nieodpowiedzialne i ryzykowne. Odpowiedzmy sobie szczerze, czy chcemy świadomie przyczynić się do zatruwania powietrza, w którym żyjemy na co dzień i czy nie lepiej jest, chociaż w minimalnym stopniu zatroszczyć się o naszą ekologię? Oczywiście, pewnie większość z nas wybierze opcję drugą.
Def – co to jest?
Def (Diesel Exhaust Fluid) jest to prawidłowe określenie powszechnie znanego przez wszystkich AdBlue, zatem możemy przyjąć, że Def i AdBlue to jedno i to samo, i tych nazewnictw możemy używać naprzemiennie. W maszynach, a w tym przypadku zwróćmy swoją uwagę na spycharki marki Caterpillar, w których jest wbudowany układ SCR, a do jego pracy potrzebny jest wspomniany już w tym artykule kilkakrotnie płyn Def, którego zadaniem jest zmniejszenie emitowania tlenków azotu.
Skupimy się teraz na AdBlue i zasadach działania. Na pytanie, gdzie trafia płyn AdBlue, odpowiadamy, że wtrysk AdBlue dozuje mocznik, który trafia do układu wydechowego. Sterownik sam decyduje, w jakim czasie oraz w jakiej ilości zostanie podany płyn. Istotną rolę odgrywa temperatura spalin. Po wymieszaniu płynu ze spalinami trafia do katalizatora SCR, który jest odpowiedzialny właśnie za redukcję tlenków azotu (NOx). A jak do tego dochodzi? Wysoka temperatura pomaga uwolnić z mocznika amoniak, który wchodząc w reakcję z tlenkami azotu, rozkłada szkodliwe NOx na lotny i niezagrażający nam azot oraz parę wodną. Cały układ selektywnej redukcji katalitycznej jest w stanie zniwelować emisyjność tlenków azotu aż do 90 procent. Sam płyn nie ma właściwości niebezpiecznych. Nie jest on ani żrący, ani wybuchowy. Zamontowanie układu SCR w maszynach ma swoje wady i zalety. Zalety już znamy, więc teraz weźmy na tapet jego wady. Otóż:
• płyn AdBlue musi być przechowywany w odpowiednich warunkach, ponieważ już w temperaturze -11,5 stopni Celsjusza, ciecz się krystalizuje;
• wodny roztwór mocznika jest silnie korozyjny, więc lepiej uniknąć styczności płynu z metalowymi częściami w pojazdach;
• co więcej, gdy tylko temperatura wzrośnie, płyn się odmrozi, zmieniając przy tym swoje stężenie;
• kryształki, które powstały w wyniku krystalizacji mogą spowodować uszkodzenia np. pompy AdBlue oraz wtrysku AdBlue;
• musimy pamiętać o corocznej wymianie filtra AdBlue;
• stosować tylko dobry jakościowo i nieprzeterminowany płyn.
Gdzie można dostać płyn AdBlue oraz jaka jest za płyn Def cena? Płyn AdBlue jest łatwo dostępny, więc możemy go dostać na stacji benzynowej. Jeśli chodzi o jego cenę, to jest to koszt około 2 złote za litr. To, co jest jeszcze bardzo istotne, to fakt, że trzeba pilnować, ile jest płynu w zbiorniku, dlatego, że bez niego silnik może się nie uruchomić. Z reguły wyświetla nam się komunikat ostrzegawczy o niskim poziomie płynu AdBlue.
Decydowanie się na usunięcie filtra cząstek stałych oraz AdBlue może wiązać się z pewnymi konsekwencjami, o których napomknęliśmy już w pierwszej części artykułu, dlatego zastanówmy się, jakie są na temat usuwania AdBlue opinie? Jak sami możecie się domyślić, opinii jest wiele. Jedni podzielają pomysł wyłączenia funkcjonalności AdBlue, inni wręcz przeciwnie. A jakie jest nasze zdanie? Otóż nie polecamy ani usuwać DPF, ani AdBlue. Jeśli tylko wystąpi problem, z którymś z podzespołów zwróćcie się do zaufanego serwisu, w którym specjaliści pomogą ten problem rozwiązać.
Komentarze