Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Brak drożności w DPF oraz SCR
Czyszczenie DPF w spycharkach Dressta i regeneracja katalizatorów to dwa najczęściej poruszane przez właścicieli tych maszyn tematy, tyczące się zapchanego DPF i skutków związanych z zaniedbaniem wypalania filtra.
Silniki zainstalowane w spycharkach Dressta posiadają elektroniczne systemy sterowania i są wyposażone w filtr cząstek stałych i katalizator. Moc spycharek Dressta waha się od 74 KM do 515 KM, więc od maszyn tego typu oczekuje się bardzo dużej wydajności, przy jednoczesnym spełnianiu norm emisji spalin.
Warto więc obserwować wszelkie sygnały, jakie daje nam pojazd zanim zapali się kontrolka DPF. Wczesna reakcja na zapychający się filtr pozwoli uniknąć uszkodzeń pozostałych elementów układu wydechowego, jak i wysokich kosztów naprawy
Czyszczenie DPF i regeneracja katalizatora, czy warto zdecydować się na taką usługę?
Kiedy nie jesteśmy już w stanie przyczynić się do samoistnego wypalenia sadzy w naszym filtrze, powinniśmy skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Filtr oblepiony sadzą, popiołem i innymi zanieczyszczeniami możemy jednak uratować za pomocą kompleksowej regeneracji.
Regeneracja DPF i katalizatora to usługa, którą warto zrealizować w sprawdzonym serwisie samochodowym.
W pracowniach samochodowych stosowanych jest wiele metod czyszczenia filtrów i katalizatorów, ale najskuteczniejszą jest metoda hydrodynamiczna. Polega na umiejscowieniu części w specjalistycznym urządzeniu myjącym, które za pomocą dużego ciśnienia wypłukuje z filtra wszelkie osady. Dla wzmocnienia efektu, do wody dolewa się odpowiedniego detergentu, który ma zapobiec i ograniczyć ponowne przywieranie zanieczyszczeń do filtra.
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest bardzo polecana przez kierowców nie tylko ze względu na cenę, ale i na efekty, które przynosi proces regeneracji.
Biorąc pod uwagę koszty w zestawieniu - nowy DPF czy regeneracja DPF - cena zdecydowanie przemawia za regeneracją. Ponadto drożność filtra jaką otrzymujemy po dokonaniu regeneracji wynosi aż 99%!
3. Po czym poznać, że spycharka Dressta ma zapchany DPF? - OBJAWY zapchanego filtra
W przypadku, gdy pojazd ma zapchany DPF, spadek mocy silnika to jeden z objawów, który nas o tym poinformuje. Innym charakterystycznym sygnałem jest także większy pobór paliwa. Większość pojazdów jest wyposażona w kontrolkę. Niestety kontrolka wypalania DPF zapala się dopiero w chwili, kiedy filtr jest już bardzo mocno zapchany. Niemożliwe będzie wtedy samodzielne wymuszenie wypalenia DPF.
Nasz pojazd może przejść też w tryb awaryjny, spowoduje to ograniczenie parametrów pojazdu (obroty i moc), aby nie przeciążać pracy silnika. Tryb awaryjny chroni więc silnik i pozostałe podzespoły przed uszkodzeniem w wyniku pracy w niewłaściwych warunkach. Zazwyczaj w takim przypadku konieczne jest wyeliminowanie usterki np.: czyszczenie dpf i usunięcie błędów z pamięci komputera.
Jeśli nie wiemy, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany lub po prostu chcemy uzyskać fachowe informacje na ten temat najlepiej udać się do odpowiedniego serwisu samochodowego.
Diagnoza pozwoli na dokładną ocenę drożności i stanu technicznego filtra DPF, jak i katalizatora.
Wielu posiadaczy spycharek często pyta: "mam zapchany filtr DPF, czy można jeździć spycharką w takim przypadku"? Zdajemy sobie sprawę z tego, że oddanie maszyny do serwisu opóźni wszelkie prace. Jednak zawsze polecamy swoim Klientom, aby udali się na regenerację dpf i katalizatora, jak tylko dostrzegą charakterystyczne objawy towarzyszące zapchaniu filtra. W przypadku regeneracji DPF cena tej usługi jest zdecydowanie korzystniejsza niż zakup nowego filtra. Zwlekanie z czyszczeniem DPF będzie działało więc na naszą niekorzyść.
Poznawszy tematykę filtrów cząstek stałych i katalizatorów, już wiemy, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Ta wiedza będzie dla nas bardzo przydatna i pozwoli nam zareagować w odpowiednim czasie, zanim filtr zupełnie się zapcha. Tak jak wspominaliśmy, jedyną opcją będzie wówczas usługa regeneracji katalizatora i filtra. Niestety pęknięty DPF eliminuje możliwość dokonania regeneracji. W takim przypadku możliwa jest tylko wymiana na nowy.
Jakie są różnice między AdBlue a DPF?
Funkcję „pomocnika” dla pracy filtra DPF i katalizatora spełnia AdBlue. Jest to płyn, który mieszając się ze spalinami, ma za zadanie oczyścić je ze szkodliwych związków. Jest to bezbarwny roztwór, w skład którego wchodzi woda demineralizowana – 67,5% oraz mocznik – 32,5%. Często uważa się, że jest to dodatek do paliwa, jednak Ad Blue ma swój osobny zbiornik, który znajduje się najczęściej obok wlewu paliwa, pod maską lub w bagażniku. Płyn przemierza drogę od zbiornika do katalizatora SCR – elementu układu wydechowego.
Niski poziom lub brak płynu w zbiorniku może spowodować problem z uruchomieniem silnika, a nawet przełączeniem się silnika na awaryjny tryb pracy.
Często można spotkać się z warsztatami, które oferują tak zwane wyłączenie AdBlue. Jest to jednak tak samo nielegalne jak usunięcie filtra DPF.
Decydują się usunięcie Adblue, trzeba pamiętać również o konieczności montażu emulatora SCR, który ma za zadanie tuszować nieobecność wymontowanego układu.
Jeśli więc chodzi o temat wyłączenia AdBlue – opinie wśród kierowców są bardzo zróżnicowane.
Wielu z nich decyduje się na ten zabieg chcąc pozbyć się wielu problemów, jakie wiążą się z AdBlue np.:
• W nowoczesnych pojazdach brak płynu AdBlue uniemożliwia jazdę.
• AdBlue bardzo często zamarza w niskiej temperaturze (-11º C), co prawda są grzałki, które mają go ogrzewać, ale działają dopiero po uruchomieniu silnika.
• Kryształki mocznika, które wytrącają się ,gdy płyn jest zamarznięty często zapychają przewody i zawory dozujące.
Z drugiej strony wyłączenie AdBlue wiąże się z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu SCR. Co za tym idzie? Normy emisji spalin zostaną przekroczone, za co może zostać nałożony na nas mandat karny.
Komentarze