Czyszczenie DPF w spycharkach FIAT-KOBELCO | Regeneracja katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

1. Usługa, jaką jest czyszczenie DPF w spycharkach Fiat-Kobelco i regeneracja katalizatorów, powstała po to, by móc legalnie i skutecznie wyczyścić filtry cząstek stałych, czy też katalizatory w urządzeniach takich, jak spycharki czy pojazdy w ogóle.
Kiedy zwykłe wypalanie DPF przestaje wystarczać, a kontrolka DPF żarzy się charakterystycznym światłem, trzeba zdawać sobie sprawę, że należy natychmiast podjąć zdecydowane kroki ku wyczyszczeniu tego elementu układu wydechowego.
Niestety w przypadku, gdy filtr lub katalizator są tak zapchane, że kierując spycharką, czuć różnicę w jej działaniu, na pytanie o to, jak wypalić DPF forum nie da prawidłowej odpowiedzi, choć najprawdopodobniej użytkownicy będą chętnie objaśniać swoje pomysły. Opisy tego, jak wymusić wypalanie DPF czy jak przepalić katalizator jednak nie pomogą w uzyskaniu efektu opróżnienia posiadanego podzespołu, a mogą wręcz pogorszyć jego aktualny stan.

Jeżeli pojawiają się takie objawy zapchanego katalizatora, jak:

  • spadek mocy silnika,

  • wzrost zużycia paliwa,

  • błędy po podpięciu maszyny do komputera diagnostycznego,

Nie można tego ignorować i należy jak najszybciej podjąć skuteczne kroki ku rozwiązaniu problemu.

DPF wyciągnięty do czyszczenia

2. Zapchany katalizator - jak wyczyścić?

Gdy pojawia się zapchany katalizator - jak wyczyścić jest pytaniem zasadnym i potrzebującym udzielenia trafnej odpowiedzi. W Internecie pojawia się tyle rozwiązań, ilu użytkowników spycharek, co sprawia, że trudno odnaleźć słuszne i opłacalne wyjście.
Z pewnością nie jest konieczna wymiana na nowy, jeżeli katalizator nie wykazuje objawów wskazujących na zniszczony wkład. Symptomem wykluczającym podzespół tego typu z dalszego użytku jest charakterystyczne tłuczenie fragmentów monolitu w obudowę katalizatora. Taka usterka może wystąpić ze względu na różnicę temperatur, gdy rozgrzany podczas jazdy katalizator zostanie gwałtownie oblany zimną wodą z kałuży.
W tym, jak i w każdym innym przypadku na niedziałający katalizator nie pomogą dodatki do paliwa, środek do czyszczenia katalizatora ani tym bardziej moczenie czy zalewanie zdemontowanego podzespołu specyfikiem nieprzeznaczonym do czyszczenia katalizatorów, czy filtrów.
Takie niekontrolowane zabiegi nie posiadają gwarancji powodzenia, a zastosowanie zbyt silnych detergentów w dużym stężeniu może uszkodzić delikatną powłokę katalityczną złożoną z metali szlachetnych.

Trzeba znać kluczową różnicę między samodzielnymi próbami wypłukania filtra a profesjonalnym zabiegiem, którym jest regeneracja filtra FAP, DPF czy katalizatora. Tą odmiennością jest całkowite bezpieczeństwo specjalistycznej procedury oraz fizyczne potwierdzenie przywrócenia fabrycznych właściwości.
Regenerowane filtry DPF, tak jak katalizatory, swoją jakością nie odbiegają od tych zupełnie nowych.

3. Regeneracja katalizatora - spycharki

Proces, jakim jest regeneracja katalizatora, nie różni się niczym od profesjonalnego czyszczenia filtra cząstek stałych. W naszej pracowni cała procedura przebiega podobnie w obu przypadkach.
1. Zaczynamy od wstępnej weryfikacji, podczas której oceniamy stan obudowy i wkładu otrzymanego katalizatora. Jeżeli te nie wykluczają danego podzespołu z możliwości regeneracji, przechodzimy do następnego etapu.
2. Wpinamy katalizator lub filtr do dedykowanego urządzenia czyszczącego, którego działanie jest oparte o zamknięty układ przepływu wody. Dodatek detergentu pozwala na bezpieczne dotarcie i wyczyszczenie kanalików wkładu.
3. W pierwszej fazie właściwego czyszczenia woda pod odpowiednim ciśnieniem trafia do filtra w kierunku odwrotnym do kierunku przepływu spalin, pozwalając na wydostanie się największych zanieczyszczeń z podzespołu.
4. Kolejny etap to płukanie filtra roztworem detergentu i wody zgodnie z kierunkiem przepływu spalin. Już w tym momencie specjalista jest w stanie ocenić skuteczność przeprowadzanego procesu za pomocą wydrukowanych przez urządzenie parametrów. Jeśli te nie wskazują na optymalny poziom wyczyszczenia, procedura jest powtarzana.
5. Ostatnią fazą jest suszenie wyczyszczonego podzespołu za pomocą sprężonego powietrza o chłodnej temperaturze, które pozbywa się kropel wody z wkładu, sprawiając, że od razu nadaje się do montażu.

Spycharki FIAT-KOBELCO występują w takich modelach jak:
- D180,
- D255,
- D150,
- D180 XL,
- FD255,
- FD175,
- FD145,
- D80,
- D350.

Jeżeli powinny być one wyposażone w katalizator i/lub filtr cząstek stałych, w żadnym wypadku nie należy tych podzespołów usuwać!
Niejednokrotnie zdarza się kontrola DPF czy katalizatora, której wyniki mogłyby być niepochlebne dla właściciela maszyny, jaką jest spycharka.
Taka naprawa katalizatora i cena tego zabiegu sprawia, że jest to metoda najszybsza, najskuteczniejsza, najbardziej opłacalna, a przede wszystkim legalna spośród najczęściej podsuwanych rozwiązań.

Katalizator Spycharki

Katalizator a DPF - różnica

Zasadniczo katalizator a DPF różni zadana funkcja. Pierwszy z nich odpowiada za utlenianie węglowodorów HC i tlenku węgla CO. Drugi filtruje spaliny i gromadzi cząstki stałe z nich pochodzące oraz regularnie samoczynnie je wypala.
Gromadzące się jednak w obu rodzajach podzespołów zanieczyszczenia potęgują, ich zapełnienie systematycznie zmniejszając ilość miejsca, pozwalającego na kumulację osadów.
Gdy to się skończy, potrzebne jest skuteczne opróżnienie zainstalowanego w urządzeniu elementu układu wydechowego.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF w spycharkach Fiat-Kobelco oznacza usuwanie zanieczyszczeń, takich jak sadza, które gromadzą się podczas jazdy samochodem. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów oraz uniknąć ich szybszego zużycia. Czyszczenie może być wykonane poprzez podgrzewanie filtrów do wysokiej temperatury, stosowanie specjalnie dedykowany preparatów czyszczących DPF lub mechaniczne oczyszczanie w serwisie. W przypadku katalizatorów regeneracja polega na usunięciu zanieczyszczeń z nich poprzez specjalistyczne metody, takie jak naprawa, czyszczenie, lub wymiana.
Stanisław
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zauważyłem, że spycharka zużywa mi za dużo paliwa a moc silnika jest dużo słabsza. czyżby to mógł być zapchany katalizator? Pewnie bez sprawdzenia nie da się tego dokładnie ustalić.
Lech
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja jestem w posiadaniu Spycharki Fiat i niestety w ostatnim czasie słyszałem jakieś nieprzyjemne stukanie i okazało się podczas wizyty w serwisie, że mój katalizator po prostu się pokruszył... Musiałem wydać kupę kasy na nowy....
Waldemar
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie DPF w spycharkach FIAT-KOBELCO to tak naprawdę temat rzeka, a tutaj wszystko jest zebrane w jedną całość. Bardzo treściwy artykuł, który bardzo dobrze mi się czytało. Poproszę więcej :)
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o czyszczeniu DPF w spycharkach, a tym bardziej w takich, którą mam ja. Dużo fajnych ciekawostek, pozdrawiam!

Popularne wpisy

18 Grudzień 2020

Wodne czyszczenie DPF

Wodne czyszczenie DPF to nic innego jak zabieg prania filtra cząstek stałych. Zabieg ten stanowi świetną metodę na doprowadzenie naszego zapchanego podzespołu do ładu. ...