Tak, istnieją specjalne preparaty chemiczne przeznaczone do czyszczenia filtrów cząstek stałych (DPF). Te produkty są zaprojektowane tak, aby usuwać nagromadzone cząstki stałe z filtrów, przywracając ich pełną sprawność. Co zatem polecamy do czyszczenia DPF? Preparatów na rynku jest sporo, między innymi Liqui Moly, jak również K2 DPF Cleaner. Jak zastosować Liqui Moly? Środek należy wlać bezpośrednio do paliwa. Jedna porcja wystarcza na 70 litrów. Warto go dodawać co 2000 kilometrów. Jeśli nie jesteś pewien co do aplikacji danego preparatu, zapoznaj się z dołączoną instrukcją obsługi. Pamiętaj także, że tego typu środki chemiczne nie poradzą sobie z dużą ilością nagromadzonych osadów. Pamiętaj, że nie unikniesz wizyty w serwisie na specjalistycznej regeneracji filtra cząstek stałych.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak serwisy czyszczą filtry cząstek stałych?
Jedną z popularnych metod czyszczenia filtrów cząstek stałych jest mycie hydrodynamiczne w pralce. Metoda hydrodynamicznego usuwania zanieczyszczeń z filtra opiera się na wykorzystaniu specjalistycznej maszyny, która generuje potężny strumień wody skierowany bezpośrednio do wnętrza filtra. Wraz z zastosowaniem odpowiednich środków czyszczących, ta innowacyjna technika gwarantuje niemalże stuprocentową skuteczność w usuwaniu osadów. Co istotne, jest ona w pełni bezpieczna dla delikatnej struktury katalitycznej filtra. Dzięki niej można skutecznie oczyścić kanały filtra z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, takich jak sadza, popioły, nagar czy tlenek ceru. Klienci cenią sobie również szybki proces czyszczenia, który zajmuje około 2 godzin, a także fakt, że nie wymaga on wycinania wkładu ceramicznego ani dokonywania innych mechanicznych ingerencji, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń.
Jak przepalić DPF w Dieslu?
Jeśli jesteś posiadaczem auta wyposażonego w silnik wysokoprężny oraz filtr cząstek stałych DPF, istnieje odgórna konieczność przeprowadzenia samoregeneracji tego podzespołu. Aby to zrobić, silnik musi być utrzymany przez kilkanaście minut na średnich obrotach (zazwyczaj między 2500 a 3500 obr./min), co zapewnia odpowiednią temperaturę dla DPF. Proces usuwania sadzy zazwyczaj trwa około kilkunastu minut i wymaga ciągłej intensywnej pracy jednostki napędowej. Nie można przerywać tego procesu, ponieważ może to mieć negatywne skutki w postaci uszkodzenia samego filtra oraz silnika.
Po czym poznać, że filtr cząstek stałych DPF jest zapchany?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest elementem systemu wydechowego, który usuwa sadzę i inne zanieczyszczenia ze spalin silnika wysokoprężnego. Istnieje kilka objawów, które mogą wskazywać na to, że filtr DPF jest zapchany:
• Spadek mocy i większe spalanie – niestety niedrożny filtr cząstek stałych może znacznie obciążyć pracę jednostki napędowej, co ogranicza jej moc, zmniejsza osiągi i wzrasta zapotrzebowanie na paliwo.
• Problemy z samoregeneracją - filtr DPF jest zaprojektowany do samooczyszczania, czyli spalania zgromadzonej sadzy w wyższej temperaturze. Jeżeli jednak poziom napełnienia filtra jest maksymalne, samoregeneracja filtra cząstek stałych może się stać utrudniona.
• Wysoka temperatura w układzie wydechowym – zatkany filtr DPF może powodować zatrzymanie się spalin w układzie wydechowym, co w konsekwencji zwiększy temperaturę wydechu.
• Kontrolka silnika - zapchany filtr DPF może powodować, że komputer pokładowy pojazdu wykryje problem z systemem wydechowym i zaświeci kontrolkę Check Engine.
Komentarze