Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czyszczenie filtra DPF
O tym, jak bardzo ważne jest okresowe wymienianie filtrów, przekonał się w swoim życiu każdy użytkownik auta. Konsekwencje zazwyczaj są znacznie bardziej kosztowne niż koszt wymiany filtra. Jednak w przypadku filtra DPF sytuacja jest nieco inna, ponieważ nie ma on bezpośredniego wpływu na podzespoły pracujące w samochodzie i użytkownicy samochodów, w których był on instalowany fabrycznie, decydowali się na jego usunięcie i przeprogramowanie sterownika. Na szczęście od września tego roku jest to proceder nielegalny i miejmy nadzieję, ograniczy to ilość produkowanych w ten sposób niebezpiecznie trujących, a zamaskowanych na naszych drogach aut. Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że wymiana tego filtra jest bardzo droga, nic dziwnego, że kierowcy poszukują sposobów na zminimalizowanie kosztów eksploatacji, jakie wywołują objawy zapchanego filtra DPF. Wynika więc z tego, że niewiele osób wie, w jaki sposób można naprawdę niewielkim kosztem wyczyścić filtr cząstek stałych.
Dopalanie sadzy w DPF
Skuteczne wypalenie sadzy w DPF jest możliwe dzięki zastosowaniu jednej z trzech dostępnych metod. Warto zapoznać się ze sposobami dopalania cząstek węgla w filtrze stałym, gdyż to przedłuża jego żywotność. Chcąc wypalić sadze w sposób pasywny, powinniśmy udać się na autostradę, gdyż na tego typu drodze można rozwinąć wysoką prędkość i utrzymać wysokie obroty silnika przez około 30 minut. Spełnienie tych kryteriów skutkuje zapoczątkowaniem pasywnego dopalania DPF, którego nie należy przerywać. Jeżeli nie mamy możliwości skorzystania z tej opcji, można przeprowadzić wypalanie filtra cząstek stałych w sposób aktywny, czyli na postoju. Wówczas zatrzymany samochód należy utrzymać na wysokich obrotach, aby w pojeździe zostało zadane wykonanie dodatkowego wtrysku paliwa. W chwili, gdy olej napędowy z dotrysku spala się pozakomorowo, są generowane odpowiednio wysokie temperatury i sadza wypala się podczas postoju. Inną opcją wyczyszczenia DPF z sadzy domowym sposobem jest skierowanie się do warsztatu, gdzie fachowcy przeprowadzą wymuszone wypalanie DPF?FAP z użyciem specjalnego oprogramowania.
Czyszczenie DPF poza eksploatacyjne
Ponieważ, jak wspomnieliśmy, nie można pozbyć się pozostałości tlenku ceru poprzez dopalanie sadzy, znaleziono oczywiście sposoby, aby filtr cząstek stałych można było czyścić po demontażu. Takiej regeneracji jest kilka sposobów. Jednak niewiele z nich jest naprawdę skutecznych. Pierwszym sposobem, jakim warsztaty radzą sobie ze zużytymi DPF-ami jest wyżarzanie. Polega on na fizycznym rozcięciu korpusu, metalowej obudowy filtra i umieszczenie go w piecu, następnie, po 24-48 godzinach jest on wyjmowany, przedmuchiwany sprężonym powietrzem i na powrót spawany. Jest to proces czasochłonny, drogi i nierzadko nieskuteczny. Z powodu naruszenia integralności konstrukcji spada wytrzymałość temperaturowa konstrukcji i mogą pojawić się nieszczelności. Jednak w porównaniu z drugim zagrożeniem, jakie niesie ten proces "regeneracji", wydaje się absolutnie błahy. Otóż w tak wysokiej temperaturze, jakiej poddawany jest filtr, może dojść i najczęściej dochodzi do rozpuszczenia się tlenku ceru i platyny, które tracą swoje właściwości, a dodatkowo zapychają pory ceramicznej struktury węglika krzemu, z którego zbudowane są kanały wkładu DPF-a. Takie wypalanie DPF (VW) nie tylko nie pomaga, ale również szkodzi.
Komentarze