Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie zaniedbuj regeneracji katalizatora!
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż niezależnie, czy jest to czyszczenie katalizatora w motocyklu, czy też w samochodzie osobowym, to jest to zabieg konieczny, a wynika on z tego, iż reaktor katalityczny z czasem, w wyniku długotrwałej eksploatacji ulega zapchaniu.
Wielu posiadaczy jednośladów korzysta z porad znajdujących się w Internecie pod hasłem czyszczenie katalizatora YouTube. Wśród metod dominujących odnajdziemy tam czyszczenie katalizatora przy pomocy ogólnodostępnych środków. Filmiki takie nie tylko ukazują przebieg całego procesu, ale również na koniec zawarte są w nim spostrzeżenia na temat efektywności danej metody. Użytkownicy bardzo cenią sobie efekty, jakie uzyskują przy użyciu takiego środka, ale zgodnie podkreślają, iż stanowi wyłącznie formę okresowego podczyszczenia podzespołu, zaś w przypadku zapchanego w wyniku długotrwałej eksploatacji katalizatora nie przyniosą zbyt wielkich efektów.
Jedyną opcją, jaka im wówczas pozostaje, i którą polecają, jest oddanie podzespołu w ręce specjalistów, którzy przy użyciu profesjonalnych środków i dedykowanych tego typu zabiegom maszyn bez problemu radzą sobie z odzyskaniem drożności w zapchanym reaktorze katalitycznym. W Internecie jednak nie brakuje również innych rozwiązań, takich, jak chociażby czyszczenie katalizatora Karcherem, czy też pozbywanie się problemu przez wycięcie katalizatora.
Pamiętajmy, iż wycięcie katalizatora w motocyklu nie tylko nie rozwiąże problemu, ale przysporzy nam również wielu kłopotów. Usunięcie takiego podzespołu ma swoje skutki uboczne, a mianowicie:
- nasz motocykl zacznie pobierać większe ilości paliwa,
- wzrośnie również ilość szkodliwych spalin wydobywających się z naszego jednośladu,
- praca silnika stanie się głośniejsza, co będzie mało przyjemne dla innych użytkowników ruchu drogowego,
- koniecznym stanie się zastosowanie emulatora sondy lambda, która po takim procederze nadal będzie pracowała i doprowadzała do tego, iż sterownik silnika na podstawie przekazanych mu wartości, zacznie dokonywać błędnych decyzji, a na sam koniec obciążony pracą w nienaturalnych warunkach przejdzie w tryb pracy awaryjnej, co jak wiemy, wiąże się ze znacznym spadkiem mocy.
Nie warto zatem zastanawiać się nad tym, jak pozbyć się katalizatora w motocyklu, ponieważ podobnie zresztą jak w przypadku samochodów osobowych, jazda bez podzespołu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin jest zabroniona. Grozi nam nie tylko mandat, zatrzymanie dowodu rejestracyjnego naszego jednośladu, ale również negatywny wynik przeglądu.
Jak przepalić katalizator i czy warto?
Próby czyszczenia katalizatora w motocyklu za pomocą metody przepalania są popularne nie tylko w przypadku samochodów osobowych, ale również i motocykli. My jednak odradzamy tego typu praktyk, ponieważ nie tylko nie przyniosą zamierzonego efektu, ale i również bardzo często doprowadzają do uszkodzeń naszego delikatnego podzespołu.
Komentarze