Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Metody oczyszczania mokrej odmiany filtra DPF.
Temat, jakim jest czyszczenie mokrego DPF, czyli FAP cieszy się nieustanną popularnością. Wcale nas to nie dziwi, ponieważ pomimo zalety, jaką niewątpliwie jest to, iż wypala się on nawet w trakcie jazdy miejskiej, nie sposób nie przyznać, iż jego eksploatacja nie należy do najtańszych. Potrzeba bowiem uzupełniać regularnie poziom płynu Eolys, który jak wiemy odpowiada za obniżenie temperatury wypalania sadzy, a także dokonywać regularnie czyszczenia FAP, ponieważ to, iż częściej dokonuje wypalania sadzy i pracuje intensywniej niż DPF, sprawia, iż dużo szybciej ulega zapchaniu. Tak więc naturalnym staje się, iż kierowcy zastanawiają się nad tym, jak usunąć popiół z DPF – FAP powstały na skutek procesu spalania się oleju.
Jeżeli chodzi o czyszczenie DPF i forum o tej tematyce, to możemy odnaleźć tam bardzo wiele rozwiązań. Co prawda znajduje się tam wiele niekonwencjonalnych metod przywracania drożności w zapchanym podzespole, chociażby przy użyciu płynu do kominków, którego praktykowania na wstępie odradzamy. Znajdziemy tam jednak również bardzo wiele słusznych rozwiązań odnośnie czyszczenia DPF/FAP, a największą popularnością cieszą się metody, takie jak:
- czyszczenie hydrodynamiczne,
- wypalanie DPF/FAP,
- użycie preparatu specjalistycznego, przeznaczonego do czyszczenia zapchanych filtrów cząstek stałych.
Jeżeli chodzi o wybór najbardziej efektywnej metody, to my skłanialibyśmy się ku czyszczeniu metodą wodną. Jest ona nie tylko bardziej ekologiczna niż wypalanie, ale także radzi sobie również z niepalnym popiołem, tak więc i odzyskana przepustowość po takim zabiegu będzie bezkonkurencyjnie większa niż w przypadku wypalania. Warto w tym miejscu wspomnieć również, iż środki do czyszczenia katalizatora, jak słusznie zauważają kierowcy, są w stanie na długo podtrzymać uzyskany efekt, a także już same w sobie w znacznym stopniu radzą sobie z usuwaniem zanieczyszczeń z filtra, tak więc i wykorzystywanie ich, szczególnie w celach profilaktycznych będzie jak najbardziej zalecane.
Jazda na zapchanym DPF – czy to się sprawdza?
Bardzo często zdarza się, iż kierowcy odkładają w czasie decyzję o poddaniu zapchanego filtra cząstek stałych czyszczeniu, bagatelizując tym samym objawy tego stanu rzeczy. Pamiętajmy jednak, iż taka kontrolka DPF, która się najpewniej pojawi jako pierwsza, już w niedługim czasie zostanie poparta szeregiem innych symptomów, takich jak: utrata płynności jazdy, spadek mocy silnika, problem z przyspieszeniem, czy też przejście pojazdu w tryb pracy awaryjnej. Tylko czekać wówczas, aż taka jazda w końcu doprowadzi do całkowitego unieruchomienia pojazdu, czy też destrukcji innych podzespołów.
Jak więc możemy zauważyć, czyszczenie mokrego DPF to nie tylko konieczność, ale przede wszystkim głos zdrowego rozsądku świadomego powagi sytuacji właściciela samochodu z silnikiem wysokoprężnym Diesla.
Komentarze