Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów - Irizar | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

W wielu wypadkach czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów w autobusach Irizar, ale też tych innych marek jest niezbędna dla zachowania sprawności pojazdu, dlatego to opracowanie będzie przydatne każdemu, kogo interesuje ten temat.

Filtr DPF ma za zadanie usuwanie zanieczyszczeń w postaci cząsteczek, co zapewnia doskonałą pracę silnika i innych podzespołów. Ma także niepodważalnie duży wpływ na ochronę środowiska, ponieważ podczas spalania oleju napędowego wytwarzane są szkodliwe dla zdrowia substancje. To właśnie z wprowadzeniem normy stało się konieczne montowanie DPF Euro 6 to jej dokładna nazwa, choć warto wiedzieć, że na przestrzeni lat ulegała licznym zmianą, by przybrać taką formę. Zatem obecnie posiadanie filtra DPF, SCR lub katalizatora w autobusach jest obowiązkiem prawnym. Dzięki temu możliwe jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych związków tlenku węgla, tlenków azotu i sadzy. Powstają one w procesie niepełnego spalania paliwa, które zachodzi bez względu na to, jak często wypalanie DPF jest przeprowadzane.

 

Regenerowany filtr DPF

Wypalanie DPF

Pomaga utrzymać filtr cząstek stałych w czystości, jest więc dobrym rozwiązaniem, jeżeli zależy nam na wysokiej higienie filtra, co jak wiemy, ma niepodważalnie duże znaczenie. Najbardziej popularną opcją jest regularne wypalanie DPF na autostradzie lub drodze ekspresowej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że procedura wypalania DPF musi być wykonywana wedle pewnych zasad, ponieważ pozbywanie się cząstek sadzy jest możliwe tylko w określonych warunkach. Konieczne są przy tym określone obroty silnika oraz utrzymywanie odpowiednio wysokiej prędkości, przez wymagany czas, a wszystko to musi zachodzić w sposób nieprzerwany. To odpowiedź na pytanie, jak wypalić DPF podczas jazdy, które zadaje sobie wielu kierowców autobusów. Choć równie często zastanawiają się też, czy można takie wypalanie DPF na postoju wykonać. Potrzebne są do tego wysokie obroty silnika, ponieważ przy małych obciążeniach nie jest to możliwe. Dodatkowo chcąc odpowiedzieć na równie częste pytanie, jakim jest to, ile trwa wypalanie DPF na postoju, należy wiedzieć, że tylko wielokrotny obieg spalin pozwala na efektywniejsze dopalenie pozostałości i zmniejszenie ilości cząsteczek stałych. Jeżeli ostatecznie warunki te nie zostaną spełnione, to wiadomo dlaczego DPF się nie wypala. Nie każdy ma dostęp do dróg szybkiego ruchu, a ograniczenia prędkości w mieście i na drogach lokalnych nie pozwalają na przeprowadzenie tego zabiegu w sposób efektywny. Ponadto dla skuteczności takich działań powinny one być wykonywane sukcesywnie co pewien czas.

W obu wypadkach wypalanie DPF cena prezentuje się w zależności od spalania autobusu w warunkach zwiększonych obrotów silnika. Prawidłowo przeprowadzony zabieg wypalania DPF objawy powinien dawać w postaci polepszenia wydajności autokaru. Okresowo wykonywane wypalanie filtra DPF przez komputer pozwala zapobiec odkładaniu się cząstek sadzy w tej części. Możemy przez to uniknąć problemu, jakim jest zapchany katalizator. Jeśli jednak od dłuższego czasu notujemy brak wypalania DPF w naszym autobusie, trzeba poddać pojazd diagnostyce w specjalistycznym serwisie. Jest to konieczne, ponieważ możemy mieć w przyszłości problem z uruchomieniem pojazdu z powodu nagromadzonych w filtrze cząstek sadzy.

Wypalanie filtra DPF

Regeneracja DPF

W profesjonalnych serwisach zabieg, jakim jest czyszczenie katalizatora lub DPF jest przeprowadzany przy użyciu specjalistycznych maszyn przeznaczonych właśnie do tego zadania. Jedną ze znanych metod jest czyszczenie ultradźwiękowe, które charakteryzuję się wysoką skutecznością. Czasami jednak może prowadzić do naruszenia struktury wkładu filtra, który zbudowany jest z węglika krzemowego. Niestety bywa on wrażliwy na działanie ultradźwięków.

Istnieje także bezpieczna i równie skuteczna metoda, która wyklucza problem, jakim jest usterka układu wydechowego. Mowa tu oczywiście o rekomendowanym przez specjalistów czyszczeniu hydrodynamicznym filtrów DPF i katalizatorów autobusowych. W przebiegu tego procesu w pierwszej kolejności wykonuje się demontaż zanieczyszczonego filtra z autokaru. Po wstępnych oględzinach wkładu za pomocą endoskopu przechodzi się do mycia. Dalej umieszcza się część w wyspecjalizowanej maszynie, która wypłukuje z kanałów filtra popiół, a dzieje się to pod dużą prężnością przepływającej cieczy. Takie czyszczenie trwa do skutku, czyli do momentu, kiedy ostateczne wartości pomiarowe poddanego zabiegowi filtra, są bliskie tym odpowiadającym nowym fabrycznie częściom. Wtedy mamy pewność, że czyszczenie przebiegło pomyślnie. Ostatecznie filtr poddaje się suszeniu oraz odnowie z użyciem specjalnej farby. Po takim procesie można montować w pełni zregenerowany filtr DPF. Jeżeli kontrolki w autobusie nadal się świecą, może to oznaczać, że zabrakło procesu programowania. Wykonuje się to na sam koniec, wprowadzając aktualizację danych do sterownika silnika autokaru. Jednak gdy problem nadal jest odczuwalny, można podejrzewać konieczność wykonania zabiegu, jakim jest naprawa sterownika silnika.

Nie decydując się na zabieg regeneracji mimo występowania objawów takich, jak ograniczenie mocy silnika narażamy autobus na awarie tego podzespołu. Podczas gdy ograniczenie mocy występuje od dłuższego czasu w sposób nieprzerwany, nie należy zwlekać i trzeba udać się do autoryzowanego serwisu. W takich wypadkach konieczna jest regeneracja stacjonarna zabrudzonego filtra, która niskim nakładem pieniężnym przywraca ten podzespół do żywotności. Sprawność odzyskuje on na takim poziomie, jakim charakteryzują się zupełnie nowe podzespoły, które ze względu na zawartość w nich metali szlachetnych są niezwykle drogie. To dlatego ich zakup w odniesieniu do równie efektywnej regeneracji jest po prostu nieopłacalny

Regeneracja DPF

Uszkodzony system AdBlue

Płyn AdBlue wykorzystuje się w katalizatorach selektywnych SCR, które dotyczą silników wysokoprężnych. Obecnie jest to chętnie stosowane rozwiązanie w większości silników napędzanych paliwem diesla, choć początkowo charakteryzowały się tym systemem pojazdy ciężarowe. To rozwiązanie również odpowiada za obniżenie dopuszczalnej emisji tlenków azotu. Tylko odpowiednio czysty roztwór mocznika z wodą destylowaną zapewnia wysoką skuteczność usuwania szkodliwych substancji i tym samym uniemożliwia ich dostanie się dalej. Przy tym rozwiązaniu technicznym trzeba uzupełniać poziom płynu pamiętając, że zła jakość AdBlue odgrywa niemałą rolę w efektywności oczyszczania i wpływa na nią mocno niekorzystnie. Dlatego, jeżeli naszym problemem jest awaria systemu AdBlue, warto wybrać się do autoryzowanego serwisu celem weryfikacji. Powodem tego bywa nieprawidłowa jakość AdBlue dolewanego do paliwa. W takim wypadku należy się poradzić się specjalisty.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Natan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Irizar jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Benek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam autobus Irizar i zawsze kiedy pojawia się w nim problem z DPF , wybieram się na czyszczenie wodne. Bardzo skuteczna usługa dlatego wszystkim polecam!
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Całe szczęście, że da się czyścić zapchane DPF, bo koszt nowych to jakaś masakra! Najskuteczniejsze metody mają w serwisie, wiadomo, że nie wyczyścimy filtra dobrze preparatami ze sklepu, szczególnie jak jest mocno zabrudzony.
Bandzik_876
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetnie, że natrafiłem na artykuł o regeneracji dpf-a w autobusie Irizar. Takich informacji potrzebowałem. Dzięki.
Adi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dotąd wypalałem DPF na postoju i w sumie nie miałem żadnego problemu z silnikiem. Na pewno też niedługo będę musiał się umówić na czyszczenie hydrodynamiczne, bo nie wiem ile jest w nim popiołu :D
Lechu
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wodne czyszczenie DPF super sprawa, a nawet nie wiedziałem, że można taką usługę robić też w autobusach. Będę na przyszłość pamiętać.

Popularne wpisy

1 Grudzień 2021

DPF - gdzie się znajduje?

Filtr cząstek stałych jest obowiązkowym elementem układu wydechowego pojazdów zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym i umiejscowiony jest w układzie wydechowym, natomiast w niektórych samochodach możesz go znaleźć w komorze silnika (Toyota, Audi, VW z silnikiem 1.6 lub 1.9 TDI) ...