Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Isuzu | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Prawidłowa eksploatacja pojazdu wpływa na jego żywotność, a także na dalsze działanie poszczególnych jego elementów, dlatego ważne jest czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Isuzu (autobusy, autokary). Zapchany filtr cząstek stałych znacznie wpływa na pogorszenie komfortu jazdy. Warto zatem przeprowadzać systematyczne badania emisji spalin, ale również i poddawać zarówno filtra DPF, jak i katalizator czyszczeniu w serwisie. Podczas takich badań okazać się może, że poziom zanieczyszczenia zarówno filtra DPF, jak i katalizatorów SCR jest na tyle poważny, że jedynym rozwiązaniem może być poddanie regeneracji wspomnianych elementów. Poddanie regeneracji jest znacznie tańsza, od nowych elementów, dodatkowo regeneracja przeprowadzona przez profesjonalny zespół może przywrócić niemalże fabryczny ich stan.

Filtr DPF do czyszczenia

Podpowiadamy, po czym poznać, że DPF jest zapchany

Do typowych objawów zapchanego filtra DPF w autobusach marki Isuzu, zaliczyć można:

- znaczne obniżenie się mocy autobusu,
Zapełniony filtr cząstek stałych ma wpływ na układ wydechowy, a dokładniej ogranicza możliwość sprawnego przepływu spalin z silnika autokaru do wydechu.
- większy pobór paliwa,
Jeżeli zauważymy, że autobus traci moc automatycznie wciskamy mocniej pedał gazu, a co za tym idzie przyczyniamy się do większego zużycia paliwa. Dodatkowo większe zużycie paliwa, możemy także zaobserwować w przypadku wypalania się filtra cząstek stałych.
- niesprawna turbosprężarka,
Zapchany filtr DPF, negatywnie wpływa na działanie turbo, mechanicznie go obciążając.
- praca samochodu w trybie awaryjnym, kontrolka check engine,
Pojawienie się tych kontrolek wymusić na kierowcy powinno wizytę w serwisie, gdzie po podpięciu pod tester wyświetlą się zapisane błędy w komputerze pokładowym autokaru wskazujące na awarię.

Zapchany filtr cząstek stałych

Procedura wypalania DPF

Filtr cząstek stałych ma za zadanie ograniczenie emisji spalin przedostających się do atmosfery, jeśli filtr jest pełny następuje procedura wypalania DPF. Jednym ze sposobów oczyszczenia filtra cząstek stałych jest jego wypalanie się podczas jazdy o czym informuje kierowcę kontrolka DPF. Co zrobić w takiej sytuacji? Po pierwsze nie gaś autobusu. Kontrolka sygnalizuje zapchany filtr DPF, jeśli zaświeci się ona w trakcie jazdy, należy ją kontynuować. Odpowiednio wysokie obroty powodują osiągniecie temperatury silnika autobusu, co z kolei powoduje wypalanie DPF.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku kiedy kontrolka filtra cząstek stałych pojawia się na desce rozdzielczej, a my, kiedy kończymy jazdę. W takiej sytuacji należy wymusić wypalanie. Podpowiadamy zatem, jak wypalić DPF na postoju. Pierwsze co należy uczynić to znaleźć wolne miejsce np. na zajezdni, kolejnym etapem jest utrzymanie obrotów silnika na poziomie 2500-3500 obr/min przez kilkanaście minut. Nie należy wymuszać wypalania filtra w pomieszczeniach zamkniętych, pozbawionych odpowiedniej wentylacji, a także pomieszczeń z podłożem, które jest łatwopalne.

Jeśli zostaliśmy zmuszeni do przerwania procedury wypalania filtra cząstek stałych i nie mamy możliwości, aby przeprowadzić wypalanie DPF na postoju, możemy skorzystać z awaryjnej metody czyszczenia filtra DPF z zalegającej sadzy, jaką jest wypalanie serwisowe. Polega ona na wypaleniu sady z filtra cząstek stałych przy pomocy komputera ze specjalnym oprogramowaniem. Dlaczego awaryjna metoda? Ponieważ taki sposób pozbycia się zanieczyszczeń z filtra znacząco obciąża silnik autokaru.
Wypalanie DPF, cena jest indywidualną kwestią serwisu, aby uzyskać więcej informacji zachęcamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, gdzie uzyskają Państwo odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

AdBlue a DPF

Zapewne zastanawiasz się co wspólnego mają ze sobą AdBlue a DPF, otóż odpowiedź jest prosta, AdBlue jest płynem wspomagający oczyszczanie spalin ze szkodliwych tlenków azotu, które dostają się potem do filtra cząstek stałych. Płyn ten aplikowany jest do SCR, niektórzy błędnie określają AdBlue jako dodatek do paliwa.

Pomimo korzyści z jego stosowania w autokarach i autobusach marki Isuzu takich jak: spełnianie aktualnych norm emisji gazów, co przekłada się na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska, a także obniżenia zużycia paliwa, AdBlue posiada również i wady mianowicie wywołuje korozję, dlatego przechowywany jest w pojemnikach z tworzywa sztucznego, kolejną wadą jest temperatura przechowywania. Kiedy temperatura spada poniżej -10 stopni Celsjusza zachodzi do zjawiska, jakim jest krystalizacja AdBlue. Na szczęście dzięki odpowiednim grzałkom, które zaczynają działać po odpaleniu silnika przywracają płyn do pierwotnej formy, tak więc taka awaria AdBlue (o ile możemy to tak określić) pomimo jakby się wydawało swojego szczytnego przeznaczenia może wyrządzić więcej szkód w autokarze między innymi: pęknięty zbiornik wspominanego płynu (uwalniający się płyn może spowodować korozje metalowych elementów) oraz z powodu zamarzania płynu może dość do zatkania przewodów lub awarii wtryskiwaczy.

Ze względu na wspomniane wady płynu AdBlue, wielu kierowców decyduje się na programowe wyłączanie AdBlue. Zabieg ten polega na zainstalowaniu urządzenia potocznie określanego jako emulator AdBlue. Emulator przesyła do sterownika silnika informacje identyczne z działającym układem selektywnej redukcji katalitycznej, w rzeczywistości elementy powiązane z AdBlue pozostają wyłączone. Dodać należy, że stosowanie takich urządzeń jest nielegalne i podlega karze pieniężnej, dodatkowo taki autokar odsyłany jest do serwisu w celu usunięcia urządzenia.

Filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Isuzu jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń.
Mario
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio w autobusie Isuzu, którym jeździ mój kumpel jakoś często zapala się kontrolka DPF. Moim zdaniem jest to zbyt często. Podeślę mu ten artykuł, dzięki!
Benio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że tutaj mogłem poczytać o tym jak rozpoznać zapchanie się filtra dpf w autobusie. Świetny artykuł!
Zygmunt
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że opisaliście objawy zapchanego DPF. Warto być świadomym i reagować wcześnie na awarię.
Jarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo rzetelne informacje na temat filtra cząstek stałych, układu SCR i AdBlue. Warto znać ich działania i różnice :)
lechu
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja DPF ciężarowe auta i busy to super sprawa, dobrze wiedzieć, że u was można taką usługę wykonać na miejscu.

Popularne wpisy

17 Grudzień 2020

Budowa katalizatora

Ten artykuł postanowiliśmy poświęcić na omówienie zagadnienia, jakim jest budowa katalizatora. Konwerter katalityczny to podzespół, którego zadaniem jest neutralizacja szkodliwych związków pochodzących z komory spalania. ...