Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Prawidłowa eksploatacja pojazdu wpływa na jego żywotność, a także na dalsze działanie poszczególnych jego elementów, dlatego ważne jest czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Isuzu (autobusy, autokary). Zapchany filtr cząstek stałych znacznie wpływa na pogorszenie komfortu jazdy. Warto zatem przeprowadzać systematyczne badania emisji spalin, ale również i poddawać zarówno filtra DPF, jak i katalizator czyszczeniu w serwisie. Podczas takich badań okazać się może, że poziom zanieczyszczenia zarówno filtra DPF, jak i katalizatorów SCR jest na tyle poważny, że jedynym rozwiązaniem może być poddanie regeneracji wspomnianych elementów. Poddanie regeneracji jest znacznie tańsza, od nowych elementów, dodatkowo regeneracja przeprowadzona przez profesjonalny zespół może przywrócić niemalże fabryczny ich stan.
Podpowiadamy, po czym poznać, że DPF jest zapchany
Do typowych objawów zapchanego filtra DPF w autobusach marki Isuzu, zaliczyć można:
- znaczne obniżenie się mocy autobusu,
Zapełniony filtr cząstek stałych ma wpływ na układ wydechowy, a dokładniej ogranicza możliwość sprawnego przepływu spalin z silnika autokaru do wydechu.
- większy pobór paliwa,
Jeżeli zauważymy, że autobus traci moc automatycznie wciskamy mocniej pedał gazu, a co za tym idzie przyczyniamy się do większego zużycia paliwa. Dodatkowo większe zużycie paliwa, możemy także zaobserwować w przypadku wypalania się filtra cząstek stałych.
- niesprawna turbosprężarka,
Zapchany filtr DPF, negatywnie wpływa na działanie turbo, mechanicznie go obciążając.
- praca samochodu w trybie awaryjnym, kontrolka check engine,
Pojawienie się tych kontrolek wymusić na kierowcy powinno wizytę w serwisie, gdzie po podpięciu pod tester wyświetlą się zapisane błędy w komputerze pokładowym autokaru wskazujące na awarię.
Procedura wypalania DPF
Filtr cząstek stałych ma za zadanie ograniczenie emisji spalin przedostających się do atmosfery, jeśli filtr jest pełny następuje procedura wypalania DPF. Jednym ze sposobów oczyszczenia filtra cząstek stałych jest jego wypalanie się podczas jazdy o czym informuje kierowcę kontrolka DPF. Co zrobić w takiej sytuacji? Po pierwsze nie gaś autobusu. Kontrolka sygnalizuje zapchany filtr DPF, jeśli zaświeci się ona w trakcie jazdy, należy ją kontynuować. Odpowiednio wysokie obroty powodują osiągniecie temperatury silnika autobusu, co z kolei powoduje wypalanie DPF.
Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku kiedy kontrolka filtra cząstek stałych pojawia się na desce rozdzielczej, a my, kiedy kończymy jazdę. W takiej sytuacji należy wymusić wypalanie. Podpowiadamy zatem, jak wypalić DPF na postoju. Pierwsze co należy uczynić to znaleźć wolne miejsce np. na zajezdni, kolejnym etapem jest utrzymanie obrotów silnika na poziomie 2500-3500 obr/min przez kilkanaście minut. Nie należy wymuszać wypalania filtra w pomieszczeniach zamkniętych, pozbawionych odpowiedniej wentylacji, a także pomieszczeń z podłożem, które jest łatwopalne.
Jeśli zostaliśmy zmuszeni do przerwania procedury wypalania filtra cząstek stałych i nie mamy możliwości, aby przeprowadzić wypalanie DPF na postoju, możemy skorzystać z awaryjnej metody czyszczenia filtra DPF z zalegającej sadzy, jaką jest wypalanie serwisowe. Polega ona na wypaleniu sady z filtra cząstek stałych przy pomocy komputera ze specjalnym oprogramowaniem. Dlaczego awaryjna metoda? Ponieważ taki sposób pozbycia się zanieczyszczeń z filtra znacząco obciąża silnik autokaru.
Wypalanie DPF, cena jest indywidualną kwestią serwisu, aby uzyskać więcej informacji zachęcamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, gdzie uzyskają Państwo odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
AdBlue a DPF
Zapewne zastanawiasz się co wspólnego mają ze sobą AdBlue a DPF, otóż odpowiedź jest prosta, AdBlue jest płynem wspomagający oczyszczanie spalin ze szkodliwych tlenków azotu, które dostają się potem do filtra cząstek stałych. Płyn ten aplikowany jest do SCR, niektórzy błędnie określają AdBlue jako dodatek do paliwa.
Pomimo korzyści z jego stosowania w autokarach i autobusach marki Isuzu takich jak: spełnianie aktualnych norm emisji gazów, co przekłada się na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska, a także obniżenia zużycia paliwa, AdBlue posiada również i wady mianowicie wywołuje korozję, dlatego przechowywany jest w pojemnikach z tworzywa sztucznego, kolejną wadą jest temperatura przechowywania. Kiedy temperatura spada poniżej -10 stopni Celsjusza zachodzi do zjawiska, jakim jest krystalizacja AdBlue. Na szczęście dzięki odpowiednim grzałkom, które zaczynają działać po odpaleniu silnika przywracają płyn do pierwotnej formy, tak więc taka awaria AdBlue (o ile możemy to tak określić) pomimo jakby się wydawało swojego szczytnego przeznaczenia może wyrządzić więcej szkód w autokarze między innymi: pęknięty zbiornik wspominanego płynu (uwalniający się płyn może spowodować korozje metalowych elementów) oraz z powodu zamarzania płynu może dość do zatkania przewodów lub awarii wtryskiwaczy.
Ze względu na wspomniane wady płynu AdBlue, wielu kierowców decyduje się na programowe wyłączanie AdBlue. Zabieg ten polega na zainstalowaniu urządzenia potocznie określanego jako emulator AdBlue. Emulator przesyła do sterownika silnika informacje identyczne z działającym układem selektywnej redukcji katalitycznej, w rzeczywistości elementy powiązane z AdBlue pozostają wyłączone. Dodać należy, że stosowanie takich urządzeń jest nielegalne i podlega karze pieniężnej, dodatkowo taki autokar odsyłany jest do serwisu w celu usunięcia urządzenia.
Komentarze