Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W obecnych czasach czyszczenie, regeneracja lub wymiana filtra DPF, SCR i katalizatora w autobusach Iveco staje się konieczna. Odpowiemy sobie zatem na kilka ważnych pytań związanych z tematem, by w przystępnej formie ująć, niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania silnika, zabieg czyszczenia, regeneracji DPF czy SCR oraz katalizatorów w autokarach Iveco. Wszelkie działania w tym zakresie potrafią skutecznie zapobiec niebezpiecznym uszkodzeniom w obrębie jednostki napędowej, zwłaszcza jeżeli w Iveco mruga kontrolka AdBlue. To właśnie ta część w autobusach z silnikami wysokoprężnymi odpowiada za usuwanie zanieczyszczeń, które powstają w procesie spalania oleju napędowego i dostają się dalej, zaburzając pracę pojazdu.
Proces czyszczenia, regeneracji DPF, SCR i katalizatorów
Regeneracja i czyszczenie filtra cząstek stałych przebiega z użyciem specjalistycznych maszyn i jest zaawansowanym technologicznie procesem, który pozwala przywrócić element do żywotności. W pierwszej kolejności demontuje się DPF z autobusu. Umieszcza się go w urządzeniu myjącym i sprawdza się jego przepustowość za pomocą powietrza pod dużym ciśnieniem. Teraz można rozpocząć zabieg płukania w kierunku przeciwnym do wylotu spalin. Taki proces wykonuje się kilkukrotnie, zmieniając kierunek strumienia płynu także do tego zgodnego z ruchem spalin. Wyczyszczony filtr podlega teraz suszeniu i kolejnemu pomiarowi przepustowości, co pozwala uzyskać informacje na temat skuteczności procesu. Kiedy czyszczenie przebiegło pomyślnie, można zamontować zregenerowany DPF w autobusie. To jednak nie koniec, ponieważ dla pełnej skuteczności należy jeszcze wykonać aktualizację danych w sterowniku silnika autokaru, ponieważ to pozwoli zoptymalizować jego pracę. Pod żadnym pozorem nie wolno poruszać się autokarem bez jednostki odpowiedzialnej za usuwanie szkodliwych cząstek ze spalin, ponieważ za dopuszczenie się tego czynu grozi mandat karny. Można też prowadzić regularne wypalanie.
Jak wymusić wypalanie DPF Iveco?
Po dłuższym okresie użytkowania w filtrze DPF zbierają się cząsteczki brudu, powodując jego zapchanie. To prowadzi do dysfunkcji w jego działaniu oraz skutkuje wejściem w tryb awaryjny Iveco, co jest niebezpieczne dla silnika autokaru. Nieefektywne oczyszczanie spalin wiąże się także ze szkodliwym wpływem cząstek zanieczyszczeń na inne podzespoły. Żeby tego uniknąć, należy wykonywać wypalanie DPF w odpowiednich warunkach jazdy autobusem. Taki program do wypalania DPF w sytuacji odpowiedniej jazdy nie jest skomplikowany do przeprowadzenia, ale wymaga odpowiednich warunków. Wymaga to bowiem odpowiednio długiego przemieszczania się autobusem na bardzo wysokich obrotach silnika i z dużą prędkością. Z tego powodu wielu kierowców autobusów zastanawia się nad tym, jak wypalić DPF na postoju. Takie profilaktyczne działania i wprowadzenie od czasu do czasu procesu takiego, jak wymusić wypalanie DPF Iveco, pozwala dłużej utrzymać części odpowiedzialne za oczyszczanie spalin w czystości. Jednak najefektywniejszą metodą usuwania cząstek sadzy i popiołu jest maszynowe mycie filtra DPF w dostosowanym do tego zadania urządzeniu. Taki zabieg pozwala na uzyskanie doskonałych efektów w stosunkowo niskiej cenie. Zapewnia skuteczną odnowę, przez co tak zregenerowany element nie różni się od nowego. Natomiast ceny za nowe filtry DPF FAP pl, SCR i katalizatory są bardzo wysokie, a spowodowane jest to zawartością w nich metali szlachetnych.
Co ile wypalać DPF
Duża emisja spalin nasyconych sadzą spowodowała konieczność montowania filtra DPF, EURO 6 to z kolei norma, która narzuciła niejako taką potrzebę także ze względu na ochronę środowiska naturalnego i powietrza, którym oddychamy. Jednak było to zauważalne, trzeba sukcesywnie od czasu do czasu wypalać filtr cząstek stałych, by utrzymać go w czystości. Chociaż przy dłuższym stażu autobusu, należy wybrać się do autoryzowanego serwisu na regenerację tej jednostki, ponieważ tylko to pozwala na pełne usunięcie zanieczyszczeń w obrębie tej części. Z biegiem czasu i doskonaleniem się technologii opatentowano także inne sposoby na niwelowanie, szkodliwych dla środowiska i wpływających na sprawność silnika, spalin. Takim rozwiązaniem jest układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, który funkcjonuje w autobusach Iveco AdBlue problem emisji szkodliwych tlenków azotu to eliminuje.
Iveco - problem z AdBlue
Płyn AdBlue Iveco to roztwór wodny mocznika, który reagując z tlenkami azotu, przetwarza je do postaci niegroźnego azotu oraz wody. Roztwór niestety bywa bardzo niestabilny, problemem jest krystalizacja AdBlue w niskich temperaturach, a przy tym zamarzanie wody. To skłoniło producentów pojazdów do stosowania grzałek, by zapobiec temu niebezpiecznemu zjawisku. Ponadto awaria AdBlue Iveco może także nastąpić wskutek zbyt wysokich temperatur powietrza, które powodują, że ulega on rozkładowi i staje się bezużyteczny. System przewidział sporo rozwiązań, które dodatkowo utrudniaj sprawę. Jednym z takich założeń jest to, że jeżeli mamy w Iveco brak AdBlue, niemożliwe jest uruchomienie autokaru. Kiedy problemy wokół tego narastają, pomaga nam to zauważyć kontrolka AdBlue Iveco, która informuje o wysokości poziomu tego płynu i konieczności jego uzupełnienia. Może też z niej płynąć informacja o tym, że mamy uszkodzony system AdBlue.
System SCR przewiduje w swej budowie czujnik AdBlue Iveco, który jest zamontowany za filtrem cząstek stałych DPF w autobusie. Informuje on sterownik tego układu o tym, w jakiej ilości tlenki azotu znajdują się w spalinach, a pozwala to na dobranie precyzyjnej dawki roztworu do ich zwalczenia. Z kolei elektronicznie sterowany moduł dawkujący na czele z wtryskiwaczem, ma za zadanie dozowanie unormowanych przez sterownik dawek roztworu AdBlue bezpośrednio do wylatujących spalin. W takich wypadkach czyszczenie wtryskiwacza AdBlue jest możliwe za pomocą tego płynu, powietrzem lub przy pomocy cieczy. Problem pojawia się, kiedy autobus marki Iveco nie pobiera AdBlue, przez co wszelkie procesy zostają zaburzone, a filtr cząstek stałych, SCR lub katalizator mogą ulec zapchaniu. Może być wtedy konieczne czyszczenie zbiornika AdBlue oraz regeneracja podzespołów odpowiedzialnych za usuwanie zanieczyszczeń.
Szczegółowa diagnostyka autobusu w wyspecjalizowanym serwisie pozwala skutecznie zapobiegać zapchaniu się podzespołów odpowiedzialnych za usuwanie zanieczyszczeń. Usługi z zakresu utrzymania filtrów DPF, SCR i katalizatorów są powszechnie prowadzone przez autoryzowane serwisy, dzięki czemu utrzymanie czystości autokaru pod tym względem jest proste, przyjemne i co najważniejsze skuteczne. Dodatkowo takie rutynowe zabiegi są atrakcyjniejszym rozwiązaniem niż wymiana tych części na nowe, a szczególnie pod względem finansowym.
Komentarze