Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów - Iveco | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

W obecnych czasach czyszczenie, regeneracja lub wymiana filtra DPF, SCR i katalizatora w autobusach Iveco staje się konieczna. Odpowiemy sobie zatem na kilka ważnych pytań związanych z tematem, by w przystępnej formie ująć, niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania silnika, zabieg czyszczenia, regeneracji DPF czy SCR oraz katalizatorów w autokarach Iveco. Wszelkie działania w tym zakresie potrafią skutecznie zapobiec niebezpiecznym uszkodzeniom w obrębie jednostki napędowej, zwłaszcza jeżeli w Iveco mruga kontrolka AdBlue. To właśnie ta część w autobusach z silnikami wysokoprężnymi odpowiada za usuwanie zanieczyszczeń, które powstają w procesie spalania oleju napędowego i dostają się dalej, zaburzając pracę pojazdu.

Katalizator przed czyszczeniem

Proces czyszczenia, regeneracji DPF, SCR i katalizatorów

Regeneracja i czyszczenie filtra cząstek stałych przebiega z użyciem specjalistycznych maszyn i jest zaawansowanym technologicznie procesem, który pozwala przywrócić element do żywotności. W pierwszej kolejności demontuje się DPF z autobusu. Umieszcza się go w urządzeniu myjącym i sprawdza się jego przepustowość za pomocą powietrza pod dużym ciśnieniem. Teraz można rozpocząć zabieg płukania w kierunku przeciwnym do wylotu spalin. Taki proces wykonuje się kilkukrotnie, zmieniając kierunek strumienia płynu także do tego zgodnego z ruchem spalin. Wyczyszczony filtr podlega teraz suszeniu i kolejnemu pomiarowi przepustowości, co pozwala uzyskać informacje na temat skuteczności procesu. Kiedy czyszczenie przebiegło pomyślnie, można zamontować zregenerowany DPF w autobusie. To jednak nie koniec, ponieważ dla pełnej skuteczności należy jeszcze wykonać aktualizację danych w sterowniku silnika autokaru, ponieważ to pozwoli zoptymalizować jego pracę. Pod żadnym pozorem nie wolno poruszać się autokarem bez jednostki odpowiedzialnej za usuwanie szkodliwych cząstek ze spalin, ponieważ za dopuszczenie się tego czynu grozi mandat karny. Można też prowadzić regularne wypalanie.

DPF i katalizator do czyszczenia

Jak wymusić wypalanie DPF Iveco?

Po dłuższym okresie użytkowania w filtrze DPF zbierają się cząsteczki brudu, powodując jego zapchanie. To prowadzi do dysfunkcji w jego działaniu oraz skutkuje wejściem w tryb awaryjny Iveco, co jest niebezpieczne dla silnika autokaru. Nieefektywne oczyszczanie spalin wiąże się także ze szkodliwym wpływem cząstek zanieczyszczeń na inne podzespoły. Żeby tego uniknąć, należy wykonywać wypalanie DPF w odpowiednich warunkach jazdy autobusem. Taki program do wypalania DPF w sytuacji odpowiedniej jazdy nie jest skomplikowany do przeprowadzenia, ale wymaga odpowiednich warunków. Wymaga to bowiem odpowiednio długiego przemieszczania się autobusem na bardzo wysokich obrotach silnika i z dużą prędkością. Z tego powodu wielu kierowców autobusów zastanawia się nad tym, jak wypalić DPF na postoju. Takie profilaktyczne działania i wprowadzenie od czasu do czasu procesu takiego, jak wymusić wypalanie DPF Iveco, pozwala dłużej utrzymać części odpowiedzialne za oczyszczanie spalin w czystości. Jednak najefektywniejszą metodą usuwania cząstek sadzy i popiołu jest maszynowe mycie filtra DPF w dostosowanym do tego zadania urządzeniu. Taki zabieg pozwala na uzyskanie doskonałych efektów w stosunkowo niskiej cenie. Zapewnia skuteczną odnowę, przez co tak zregenerowany element nie różni się od nowego. Natomiast ceny za nowe filtry DPF FAP pl, SCR i katalizatory są bardzo wysokie, a spowodowane jest to zawartością w nich metali szlachetnych.

Filtr DPF w serwisie

Co ile wypalać DPF

Duża emisja spalin nasyconych sadzą spowodowała konieczność montowania filtra DPF, EURO 6 to z kolei norma, która narzuciła niejako taką potrzebę także ze względu na ochronę środowiska naturalnego i powietrza, którym oddychamy. Jednak było to zauważalne, trzeba sukcesywnie od czasu do czasu wypalać filtr cząstek stałych, by utrzymać go w czystości. Chociaż przy dłuższym stażu autobusu, należy wybrać się do autoryzowanego serwisu na regenerację tej jednostki, ponieważ tylko to pozwala na pełne usunięcie zanieczyszczeń w obrębie tej części. Z biegiem czasu i doskonaleniem się technologii opatentowano także inne sposoby na niwelowanie, szkodliwych dla środowiska i wpływających na sprawność silnika, spalin. Takim rozwiązaniem jest układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, który funkcjonuje w autobusach Iveco AdBlue problem emisji szkodliwych tlenków azotu to eliminuje.

Iveco - problem z AdBlue

Płyn AdBlue Iveco to roztwór wodny mocznika, który reagując z tlenkami azotu, przetwarza je do postaci niegroźnego azotu oraz wody. Roztwór niestety bywa bardzo niestabilny, problemem jest krystalizacja AdBlue w niskich temperaturach, a przy tym zamarzanie wody. To skłoniło producentów pojazdów do stosowania grzałek, by zapobiec temu niebezpiecznemu zjawisku. Ponadto awaria AdBlue Iveco może także nastąpić wskutek zbyt wysokich temperatur powietrza, które powodują, że ulega on rozkładowi i staje się bezużyteczny. System przewidział sporo rozwiązań, które dodatkowo utrudniaj sprawę. Jednym z takich założeń jest to, że jeżeli mamy w Iveco brak AdBlue, niemożliwe jest uruchomienie autokaru. Kiedy problemy wokół tego narastają, pomaga nam to zauważyć kontrolka AdBlue Iveco, która informuje o wysokości poziomu tego płynu i konieczności jego uzupełnienia. Może też z niej płynąć informacja o tym, że mamy uszkodzony system AdBlue.

System SCR przewiduje w swej budowie czujnik AdBlue Iveco, który jest zamontowany za filtrem cząstek stałych DPF w autobusie. Informuje on sterownik tego układu o tym, w jakiej ilości tlenki azotu znajdują się w spalinach, a pozwala to na dobranie precyzyjnej dawki roztworu do ich zwalczenia. Z kolei elektronicznie sterowany moduł dawkujący na czele z wtryskiwaczem, ma za zadanie dozowanie unormowanych przez sterownik dawek roztworu AdBlue bezpośrednio do wylatujących spalin. W takich wypadkach czyszczenie wtryskiwacza AdBlue jest możliwe za pomocą tego płynu, powietrzem lub przy pomocy cieczy. Problem pojawia się, kiedy autobus marki Iveco nie pobiera AdBlue, przez co wszelkie procesy zostają zaburzone, a filtr cząstek stałych, SCR lub katalizator mogą ulec zapchaniu. Może być wtedy konieczne czyszczenie zbiornika AdBlue oraz regeneracja podzespołów odpowiedzialnych za usuwanie zanieczyszczeń.

Szczegółowa diagnostyka autobusu w wyspecjalizowanym serwisie pozwala skutecznie zapobiegać zapchaniu się podzespołów odpowiedzialnych za usuwanie zanieczyszczeń. Usługi z zakresu utrzymania filtrów DPF, SCR i katalizatorów są powszechnie prowadzone przez autoryzowane serwisy, dzięki czemu utrzymanie czystości autokaru pod tym względem jest proste, przyjemne i co najważniejsze skuteczne. Dodatkowo takie rutynowe zabiegi są atrakcyjniejszym rozwiązaniem niż wymiana tych części na nowe, a szczególnie pod względem finansowym.

Filtr DPF w serwisie

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Iveco jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem potrzebę zregenerowania filtra cząstek stałych w serwisie, który należał do autobusu IVECO i byłem, a w zasadzie nadal jestem zadowolony z efektów. Polecam każdemu :)
Wojciech
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój autokar Iveco miał już tak dużo różnych usterek, a teraz jeszcze wszystko się nawarstwiło i nagle sytuacja z zapchanym DPF. Nie wiadomo skąd tak nagle się to wzięło. Sam teraz widzę jak ważne jest regularne czyszczenia i regeneracja zarówno DPF jak i katalizatorów.
Hipcio_86
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Widzę, że temat czyszczenia dpf-a do autobusu Iveco został tutaj świetnie zaprezentowany. Masa cennych informacji, zawarta w jednym artykule.
Wicek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Potwierdzam skuteczność czyszczenia filtrów DPF. O ile jest to zrobione metodami warsztatowymi oczywiście. Mój filtr odzyskał pełną sprawność i niezmiernie się cieszę, że nie musze kupować nowego!
Marek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra DPF to super opcja w przypadku aut ciężarowych i autobusów, bo tam niestety te auta robią duże trasy, i łatwo może dojść do zapchania się filtra DPF, a szkoda od razu wymieniać taki na nowy.

Popularne wpisy

24 sierpnia 2018

Co to jest wypalanie DPF?

Wypalanie DPF to proces, jakiemu poddaje się filtr cząstek stałych DPF w czasie eksploatacji. Proces ten ma na celu dopalenie zgromadzonej w filtrze sadzy. Konstrukcja filtra i jego przeznaczenie sprawiają, że wewnątrz filtr ...