Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Mercedes-Benz |Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Działanie, jakim jest czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Mercedes-Benz (autobusy, autokary) może być przeprowadzane w przypadku filtra cząstek stałych czy też urządzenia katalitycznego, jeżeli nie doszło do uszkodzenia mechanicznego. Tylko w takim wypadku będzie możliwe przeprowadzanie czynności czyszczących, które mogą przywrócić właściwości bardzo zbliżone do nowego filtra cząstek stałych. Jeżeli katalizator czy też DPF uległ trwałej wadzie, to koniecznym zabiegiem będzie wymiana go na nowy lub zregenerowany. Jeśli jesteś właścicielem autobusu tego niemieckiego koncernu, to zamontowany przez Ciebie filtr cząstek stałych daje Ci możliwość przejścia na normę EURO 5, uzyskania zniżek w trakcie podróżowania po krajach europejskich oraz przebywania w strefie ekologicznej, zielonej. W niektórych państwach obowiązuje również konieczność posiadania plakietek eko dla wszystkich autokarów, niezależnie od rodzaju silnika czy też ciężaru całkowitego pojazdu. Jesteś Kierowcą autokaru i zaświeciła się kontrolka DPF? Mercedes-Benz wymaga przeglądu pod kątem działania filtra DPF. Mercedes-Benz, Man czy Iveco to marki pojazdów autobusowych, które bardzo często dotyka problem również dotyczący katalizatora.

 

Regeneracja DPF

Czyszczenie katalizatora - Mercedes-Benz

Zapchany katalizator autobusowy w Mercedesie-Benz ulokowany w układzie wydechowym jest skutecznie pozbawiony swojego funkcjonowania, czyli zmniejszenia emisji spalin, które są emitowane przez silnik autobusowy Mercedesa. Jednak tak awaryjny element wydechu wcale nie musi automatycznie podlegać całkowitej wymianie. Na pewno warto postawić na działanie, jakim jest regeneracja katalizatora, co pomoże nam zaoszczędzić zbędnych wydatków. Chcąc przeprowadzić czyszczenie katalizatora domowym sposobem, możemy odnaleźć liczne porady w Internecie. Czyszczenie katalizatora You Tube czy też czyszczenie katalizatora forum to najczęściej pojawiające się w wyszukiwarce hasła, które podpowiadają, w jaki sposób dokonać czyszczenie katalizatora bez demontażu. Taka metoda obejmuje zakup dostępnych na rynku specyfików, które stanowią ogólnodostępne środki czyszczące układy filtracji spalin. Ważne jest, aby w trakcie zastosowanie takiego specyfiku silnik autobusowy Mercedesa Benz był zawsze w fazie ostudzenia. Taka metoda czyszczenia reaktora katalitycznego, która nie wymaga jego wyjmowania i rozbierania może przynieść efekt wątpliwy pod kątem skuteczności naprawy. Jednak w celu próby zaoszczędzenia kosztów regeneracyjnych w serwisie można takie działanie przeprowadzić. Odstrasza Cię koszt serwisowego działania, jakim jest czyszczenie katalizatora? Cena na pewno będzie wyższa niż w przypadku samodzielnego działania, jednak skuteczność będzie stuprocentowo wyższa niż czyszczenie katalizatora kretem. A co z preparatem Liqui Moly? Czyszczenie katalizatora – opinie kierowców stosujących ten oczyszczacz są bardzo różne, więc jeżeli zmagasz się z wątpliwa pracą silnika autobusowego i obawiasz się, że awarii może ulec silnik Mercedesa-Benz to sięgnij po sprawdzone metody regeneracyjne reaktora katalitycznego i zleć diagnostykę fachowcom. Jeżeli chcesz dokładnie dowiedzieć się, ile kosztuje czyszczenie katalizatora w autoryzowanym serwisie, to najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt z Obsługą Klienta wybranego przez nas punktu moto i zapoznanie się z aktualnie panującym cennikiem. Z całą pewnością zregenerowany katalizator będzie korzystniejszą opcją cenową w porównaniu do zakupu nowego reaktora katalitycznego w autobusie Mercedes-Benz.

Wypalanie DPF | Mercedes-Benz

Jako Kierowca autobusu Mercedes-Benz musisz zdawać sobie sprawę, że DPF należy wypalić wtedy, gdy będziemy odczuwać mocny spadek osiągów silnika, a także w sytuacji, gdy zwiększeniu ulegnie spalanie paliwa. Takie objawy są najbardziej powszechne i często stanowią motywację dążącą do odblokowania zapchanego filtra cząstek stałych. Jednak najbardziej widoczną oznaką pojawienia się problemu z filtrem cząstek stałych jest zapalona kontrolka wypalania DPF. Mercedes-Benz, jak i również w przypadku innych modeli autobusów taka sygnalizacja jest najbardziej zauważalna. Chcąc dokonać działania, jakim jest wypalanie cząstek stałych DPF w autobusach marki Mercedes-Benz, możemy zlecić taki zakres działań w autoryzowanym serwisie i będzie to stanowić rodzaj wypalania wymuszonego. Dzięki takiemu zabiegowi zregenerowany filtr cząstek stałych uzyska pełnię właściwości, jak w przypadku montażu nowego filtra DPF. Regeneracja serwisowa przy zastosowaniu specjalistycznych urządzeń zawsze musi być zapoczątkowana dokładną diagnostyką silnika autobusowego. Takie działanie pomoże zlokalizować konkretną przyczynę zapchania filtra DPF i jest koniecznością w przypadku, gdy nie została dokonana samoczynna akcja oczyszczania filtra DPF, bądź w przypadku zbyt wysokiego poziomu nagromadzenia sadzy, co w konsekwencji uniemożliwia działania regeneracyjne w trakcie codziennego użytkowania autobusu czy autokaru.

Kierujący autokarem Mercedes-Benz może samodzielnie dokonać wypalanie DPF na postoju. Jak wygląda postojowa procedura wypalania DPF Mercedes Benz? Wystarczy, że autobus będzie bezpiecznie ulokowany na parkingu czy też zajezdni z zaciągniętym hamulcem ręcznym.

1. Zapalając silnik, pozostawiamy pojazd na tak zwanym „luzie”.
2. W przypadku takich działań silnik autobusowy musi uzyskać określoną temperaturę
3. Wchodzimy w wysokie obroty (2500-3500 rpm) w czasie od 10 do 30 minut

Należy zaznaczyć, że taka postojowa metoda wypalania filtra DPF powinna być traktowana w kwestii ewentualnej i na pewno warto ją przeprowadzić. Czyszczenie filtra DPF jest często ostatnią szansą, która może uchronić nas przed koniecznością zakupu nowego filtra cząstek stałych.

Ciekawostką z zakresu filtra cząstek stałych jest wystąpienie novum na rynku, jakie stanowi aplikacja do wypalania DPF w samochodach osobowych. Ma ona za zadanie określić, w jakim stanie jest posiadany przez nas DPF. Czy taka aplikacja ma racje bytu w przypadku autobusów marki Mercedes-Benz? Niestety nie, nie obejmuje ona w swoim zakresie pojazdów przewozowych, jakimi są autobusy czy też autokary i nie ma możliwości takiej formy sprawdzenia poziomu zapełnienia filtra cząstek stałych.

Czyszczenie układu AdBlue - Mercedes-Benz

Jeżeli pomyliłeś się i wlałeś olej napędowy do miejsca wlewu płynu eksploatacyjnego, jakim jest AdBlue, to absolutnie nie można zapalać silnika autobusu. Koniecznie wtedy należy dokonać czyszczenia układu AdBlue w autobusie marki Mercedes-Benz w warsztacie lub w autoryzowanym serwisie.

Ze względu na to, że AdBlue stanowi roztwór wodny mocznika, w trakcie występowania minusowych temperatur (poniżej -10), może dojść do zjawiska, jakim jest krystalizacja AdBlue, czyli zamarzanie. Taki stan rzeczy negatywnie wpływa na takie podzespoły, jak pompa, zawory czy też przewody. Jaki ma to skutek? Otóż w tak prosty sposób może ulec zablokowaniu układ wtryskowy lub nastąpi zniszczenie pompy membranowej, której głównym zadaniem jest transport dodatku paliwa do wtryskiwacza. Jej uszkodzenie wynika także z korzystania reduktora AdBlue o niskogatunkowej jakości czy też z jego przechowywania w zanieczyszczonych zbiornikach, na przykład po starym oleju, czy innym smarze. Zatkana dysza AdBlue w autobusie marki Mercedes-Benz również jest problemem często występującym i nie powinna dziwić żadnego z Kierowców, ponieważ w przypadku braku zainstalowania grzałek w środku zbiornika, wytrącające się kryształki powodują skuteczne przytkanie dozownika.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Mercedes-Benz jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Majdan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mercedes - Benz to takie znane autokary , sam jestem właścicielem jednego z nich i mam ostatnio problem z katalizatorem. Coś zaczął mi szwankować. W razie W, jaka byłaby cena takiej regeneracji???
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najważniejsze, że czyszczenie filtrów przynosi efekty. Jakbym musiał kupować nowy filtr, to masakra. Dlatego polecam czyszczenie filtrów metodą hydrodynamiczną.
Witold
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Polecam czyszczenie dpf-a i katalizatora do autobusu w tym serwisie, miałem już taką usługę wykonaną. Jeśli się jeszcze zastanawiasz to na prawdę polecam.
Tadek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak czyścić DPF i katalizator, to tylko w serwisie, bo najlepsze efekty. Moje domowe sposoby regeneracji tych podzespołów nie były na tyle skuteczne XD
Mati
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Problem z zatkanym filtrem cząstek stałych dotyczy niejednego auta z silnikiem diesla, a w przypadku aut ciężarowych, autobusów itp często problem jest bardzo rozległy i jedyną opcją jest albo wymiana na nowy, albo czyszczenie.

Popularne wpisy

6 maja 2021

Filtr DPF 1675177

Możesz być pewny - wszystkie filtry DPF, które wychodzą z naszych magazynów, pochodzą z pewnego źródła! Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. ...