Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów - Renault | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Realizowane w wielu serwisach czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów Renault autobusy, autokary przechodzą w sposób akceptowalny, co przekłada się na ich dynamikę jazdy, a także zminimalizowanie emisji spalin, które negatywnie wpływają na środowisko i nasze zdrowie. Przeprowadzane powyższe procesy regeneracyjne powodują przywrócenie właściwości utraconych, w dużo korzystniejszych cenowo warunkach niż w przypadku zakupu nowego filtra DPF/FAP, czy katalizatora.

Wprowadzone normy czystości spalin występują w coraz większych obostrzeniach. Powstałe na przestrzeni lat udoskonalenia procesu spalania są niewystarczające do ich spełnienia, więc wymagana jest obróbka spalin ponad program. Gdzie zatem występują systemy oczyszczania spalin? Obecnie możemy je znaleźć w:

1. pojazdach osobowych
2. pojazdach ciężarowych
3. autobusach
4. autokarach

W wymienionych pojazdach występują filtry cząstek stałych DPF/FAP i układy selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Co to jest za technologia? SCR polega przede wszystkim na redukcji niebezpiecznych dla zdrowia tlenków azotu, które są wynikiem działań silników głównie dieslowych. Układ ten opiera się na właściwościach roztworu wpływającego na oczyszczanie spalin – AdBlue, płynu będącego wodnym roztworem mocznika, którego wlew bardzo często znajduje się w sąsiedztwie wlewu do paliwa diesla. W jaki sposób działa opisywany właśnie system ADBlue? Otóż w wyniku uzyskania określonej, wyższej temperatury z mocznika uwalnia się amoniak, który wchodzi w reakcje z tlenkami azotu. Wtedy szkodliwe spaliny ulegają przekształceniu w parę wodną i lotny azot.

 

Zanieczyszczony Filtr DPf

Uszkodzony system Adblue w autobusie Renault

W autokarach czy w autobusach marki Renault często może dochodzić do wady, jaką jest awaria systemu AdBlue. Wynika to z racji stacjonowania tych pojazdów na zajezdni, parkingach w trakcie minusowych temperatur, których właśnie AdBlue nie akceptuje. Następuje wtedy zamarznięcie płynu, czyli zjawisko, jakim jest krystalizacja AdBlue. Powstałe niewielkie kryształki mają właściwości zapychające cały układ, dlatego zablokowanie przewodów jest uszkodzeniem często występującym, szczególnie, gdy usterce ulegną grzałki mające uniemożliwić zamarznięcie płynu. Awaria układu AdBlue w Renault może nastąpić, gdy dopuścimy się wlania paliwa do wlewu AdBlue. W takiej sytuacji wprawienie w ruch autobusu jest stanowczo zakazane. Dlaczego? Otóż takie pomieszanie płynu jest niszczące dla katalizatora SCR. Jeżeli jednak dojdzie do takiego precedensu, to jedynym wyjściem z takiej sytuacji jest czyszczenie zbiornika AdBlue lub jego całkowita wymiana. Żeby nie dopuścić więcej do takiego zdarzenia należy dokonać rozróżnienia zbiorników paliwa i płynu AdBlue. Wlew AdBlue w autobusie Renault charakteryzuje się niebieskim korkiem bądź etykietką AdBlue, natomiast wlew paliwowy posiada przeważnie korek w kolorze czarnym. Różnica wynika również z wielkości szyjki wlewu. W AdBlue jest dużo węższa w porównaniu do zbiornika paliwowego w autobusie marki Renault. Takie rozeznanie jest nam potrzebne, aby wiedzieć, w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue, żeby płyn już na samym początku został skierowany we właściwe miejsce. Płyn jest wtryskiwany przez elektrycznie stosowany dozownik bezpośrednio przed posiadany katalizator autobusowy SCR w kierunku strumienia gorących spalin. Następuje wtedy wymagany rozkład dwutlenku węgla i amoniaku, które w wyniku rekcji chemicznej zostają wydalone wraz z gazami wylotowymi. Do prawidłowego rozpylenia roztworu wpływającego na oczyszczenie spalin przez dysze musi dojść pod określonym ciśnieniem i w odpowiedniej dawce, tak aby powstała ilość szkodliwych zanieczyszczeń mogła zostać usunięta.

Jak wygląda filtr cząstek stałych w marce Renault? W porównaniu do innych marek francuski koncern specjalizujący się w produkcji samochodów osobowych, ciężarowych wyposażył je w filtr cząstek stałych FAP, nazywanym mokrym. Dlaczego? Ponieważ w odróżnieniu od filtra suchego, którym jest DPF, konieczne jest stosowanie płynu katalitycznego mającego za zadanie spowodować obniżenie temperatury cząstek stałych, co umożliwi skuteczniejszy proces ich wypalania w dieslu. Filtr cząstek stałych DPF/FAP ulokowany w autobusie Renault stanowi element wydechu i jego położenie znajduje się zaraz za katalizatorem utleniającym, w jednej obudowie. FAP w swoim wyposażeniu posiada zbiornik katalitycznym, pompę płynu katalitycznego oraz dozownik. Wszystkie te wymienione elementy są niezbędne do prawidłowego przechowywania płynu i jego dawkowanie. Jeżeli zastanawiasz się, jak dolać płyn do FAP w autobusie Renault, to przede wszystkim dobrze zawsze go mieć w bagażniku, żeby w razie zaświecenia się kontrolki informującej o niskim poziomie płynu na trasie, móc go spokojnie dolać. Należy jednak mieć na uwadze, że uzupełnienie płynu powinno nastąpić w fazie jednorazowej, nie cyklicznej. Muszą zostać zachowane również środki ostrożności, ponieważ płyn ten ma właściwości żrące. Najlepiej jeżeli ten precedens jednak zostanie przeprowadzony w sprawdzonym serwisie, w którym za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego zostaną wprowadzone o tym dane do komputera ECU.

Po czym może poznać Kierowca autobusu Renault zbliżający się brak odpowiedniego poziomu płynu katalizującego? Brak płynu FAP - objawy o tym mówiące to przede wszystkim wspomniana świecąca się kontrolka i wprowadzenie komputera autobusu w tryb awaryjny. Warto wtedy jak najszybciej zareagować, aby nie dopuścić do sytuacji, w której zapchaniu ulegnie filtr cząstek stałych, co będzie się wiązało z jego wymianą. Najczęściej stosowanym dodatkiem katalitycznym FAP jest płyn Eolys. Na ile starcza ten specyfik? Przeważnie zalanie zbiornika autobusowego z płynem katalityczny pozwala na przejechanie około 100 000 kilometrów, a jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić poziom płynu Eolys, to najlepiej to powierzyć ASO.

Wypalanie DPF/FAP – autobus Renault

Wypalanie DPF/FAP w przypadku autobusu Renault następuje w momencie pojawienia się nagromadzenia gazów spalinowych przez czujnik ciśnienia gazów, co w połączeniu z odpowiednim obciążeniem silnika autobusowego spowoduje działania sterownika. Następuje wtedy dotrysk porcji paliwa do komory spalającej, która ulega zapaleniu, będąc w kolektorze i wpływa na podniesienie temperatury filtra. Przebieg takiego wypalania nie będzie objawiał się dobitnie i nie wskaże żadnych nadobowiązkowych sygnałów. Co się dzieje w przypadku występowania nadprogramowej ilości zanieczyszczeń w miejscu, jakim jest mokry filtr cząstek stałych? Kontrolka znajdująca się na desce rozdzielczej autobusu zaalarmuje Kierowcę autobusu Renault o konieczności wprowadzenia konkretnych działań. Należy wtedy wdrożyć proces, jakim jest wypalanie DPF/FAP. Objawy o tym mówiące powinny zmobilizować każdego Kierowcę do próby wypalania filtra FAP na przykład na postoju. Jak wypalić DPF/FAP na postoju, na przykład w trakcie stacjonowania na parkingu autokarowym lub poboczu? Konieczne jest wtedy wprawienie w wysokie obroty silnika autobusowego przez okres kilkunastu minut, co przełoży się na wzrost temperatury i umożliwienie sterownikowi określenie takiej dawki paliwa, która dokona wypalenia zalegających zanieczyszczeń w mokrym filtrze.

Jak wymusić wypalanie DPF/FAP w formie pasywnej, w przypadku autobusu Renault? Na pewno taki sposób wypalania w trakcie jazdy będzie skuteczniejszy, niż postojowy i ogranicza się on tylko, i wyłącznie do jazdy po drodze szybkiego ruchu i uzyskaniu prędkości obrotowej silnika w granicach 3000-3500 obr/min. W takiej sytuacji sterownik, uzyskując konkretny odczyt od czujnika, zapoczątkuje wymagane wypalanie z filtra DPF/FAP, co w przypadku sporych tras pokonywanych przez autokary będzie prostym zabiegiem.

Ostania możliwość wypalania, tym razem profesjonalnego, to forma wymuszona, przeprowadzana w serwisie. Ta fachowa procedura wypalania DPF/FAP w autobusie Renault ogranicza się do podpięcia komputera poprzez interfejs magistrali CAN. Przeprowadzenie profesjonalnego działania, umożliwia skorzystanie z pełnej diagnostyki, co pozwoli dać obraz, czy występujące objawy są wynikiem zapchanego filtra, czy też innej usterki. Jeżeli problem leży po stronie niedrożnego filtra cząstek stałych DPF/FAP, to procedurę wypalania z poziomu komputera można dokonać w ruchu, jak i w warunkach postojowych, przez fachowców z tej dziedziny. Gdy pomimo takiego sposobu wypalania efekt nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, to konieczna okaże się regeneracja DPF/FAP w autobusie Renault w autoryzowanym serwisie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Isuzu jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podoba mi się, że w artykule są zawarte naprawdę istotne informacje i dzięki temu wiem, co zrobić, gdy zapcha mi się DPF w autobusie albo gdy dojdzie do jakiejś usterki w układzie SCR :)
Maks
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wymiana filtra DPF w autobusie Renault wcale nie jest taka tania jak się okazuje. Chyba jednak faktycznie pomyślę nad tym zabiegiem regeneracji, jeśli wszyscy tak to zachwalają.
Marianek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu jakiś rzetelny i obszerny artykuł o regeneracji DPF i katalizatorów. Dobrze też wiedzieć, jakie są konsekwencję uszkodzonego systemu AdBlue. EH te nowsze Diesle, na wszystko trzeba uważać.
Franek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że znajdę tutaj tyle informacji o czyszczeniu dpf-a do autobusu Renault. Świetnie opisany temat!
Leszek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie DPF super opcja, na przykładzie ciężarówek widać tę różnicę cenową, bo jednak nowy filtr to dosyć spore koszty, a czyszczenie w wielu przypadkach daje super efekt.

Popularne wpisy