Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Skuteczne czyszczenie i regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Scania i produkowane przez koncern autobusy oraz autokary wymagają tego zabiegu świadczonego na najwyższym poziomie. Dzięki zastosowaniu właściwej metody czyszczenia katalizatorów czy też filtrów DPF, z ich wnętrza wypłukiwana jest nie tylko sadza, ale także duże zawartości popiołu, który jest niepalny, zatem nie można pozbyć się go w inny sposób. Zamiast zastanawiać się, jak usunąć popiół z DPF w autobusie będącym na wyposażeniu Twojej floty, a także jak przywrócić prawidłowe działanie katalizatora, poszukaj odpowiedzi w naszym artykule!
Powstanie ekostref, a także dbałość o środowisko naturalne wymagają od kierowców i przedsiębiorców zajmujących się transportem spełniania wspomnianych norm czystości spalin, a do tego niezbędne są stosowane w zależności od określonego modelu filtry cząstek stałych DPF, a także katalizatory. Zablokowanie ich drożności sadzą to problem, który tymczasowo można rozwiązać poprzez wypalanie DPF (Scania), jednakże w sytuacji, gdy przyczyną zablokowania katalizatora lub filtra jest popiół, konieczna będzie już regeneracja DPF Scania Touring. Szczegóły dotyczące przebiegu procesu regeneracyjnego, a także ich efektów w kontekście wysokoprężnych autobusów marki Scania zawarliśmy w kolejnych częściach tego opracowania.
1. Czyszczenie DPF | Scania
Zarówno czyszczenie DPF, jak i czyszczenie katalizatora Scania, jest możliwe w specjalistycznych serwisach. Autobusy i autokary zazwyczaj charakteryzują się naprawdę wysokimi przebiegami i w każdym przypadku oznacza to, że ich poszczególne elementy są narażone na częstą i bardzo intensywną eksploatację. Prawidłowość ta w szczególności dotyczy elementów układu wydechowego, które nawet we współczesnych, „czystych” Dieslach nie mają łatwego zadania. W przypadku autobusów od znanego na całym świecie szwedzkiego producenta regeneracja DPF Scania Euro 6 to naprawdę opłacalna opcja w porównaniu do zakupu fabrycznie nowego filtra. Jeżeli podczas codziennego użytkowania autokaru kierowca zaobserwował ograniczenie mocy silnika, Scania do tego wykazuje nierówne obroty, dławi się spalinami i niepokojąco często inicjuje proces wypalania DPF, profesjonalne czyszczenie z pewnością rozwiąże te problemy. Co czeka zdemontowany z Twojego pojazdu filtr cząstek stałych bądź katalizator w ramach regeneracji? Etapy procedury ujęliśmy poniżej w postaci przejrzystych punktów.
Czyszczenie i regeneracja DPF, SCR i katalizatorów z autobusów Scania krok po kroku:
1. Dostarczenie filtra DPF lub katalizatora do pracowni.
Filtr cząstek stałych DPF bądź katalizator zdemontowany z autobusu/autokaru marki Scania trafia do serwisu. Możesz dostarczyć go samodzielnie bądź zamówić naszego kuriera, który odbierze podzespół do regeneracji spod wskazanego adresu, a po zakończonym czyszczeniu odwiezie go z powrotem.
2. Ocena sprawności filtra cząstek stałych/katalizatora.
Pracownik dokonuje weryfikacji oraz oceny ewentualnych uszkodzeń mechanicznych filtra. W tym celu sprawdza, czy jego wkład nie jest popękany lub stopiony, kontroluje także stan obudowy DPF bądź katalizatora. Wymiana DPF Scania może okazać się jedynym wyjściem z sytuacji, jeżeli filtr lub katalizator jest silnie uszkodzony, jednakże w znakomitej większości przypadków podzespoły kwalifikuję się do regeneracji.
3. Test przepustowości filtra DPF/katalizatora.
Jak bardzo jest zapchany katalizator Scania lub współpracujący z nim filtr cząstek stałych? Dostarczony do pracowni DPF lub SCR jest testowany pod kątem przepustowości – pozwala na to na realną ocenę poziomu jego zapchania oraz na dobór odpowiednich parametrów w specjalistycznej maszynie do czyszczenia DPF będącej na wyposażeniu naszego serwisu.
4. Mycie katalizatora/DPF z zastosowaniem metody termodynamicznej.
Zdiagnozowany pod kątem stanu technicznego oraz przepustowości filtr cząstek stałych jest poddawany myciu metodą wodną, w ten sam sposób przeprowadza się także czyszczenie katalizatora Scania. Oznacza to, że podgrzana do odpowiedniej temperatury woda z dodatkiem specjalnego detergentu jest pod ciśnieniem wpuszczana do filtra cząstek stałych w dwóch kierunkach – zgodnie z kierunkiem przepływu przez podzespół spalin oraz w stronę przeciwną.
5. Suszenie DPF lub katalizatora.
Po przeprowadzeniu regeneracji metodą wodą koniecznym etapem jest suszenie zdemontowanego z autobusu lub autokaru filtra cząstek stałych. Przepływające przez jego kanaliki strumienie ogrzanego powietrza sprawiają, że wnętrze filtra czy katalizatora jest w pełni osuszone, dzięki czemu zregenerowany podzespół może działać z taką skutecznością i żywotnością, jak nowy.
6. Końcowy test przepustowości filtra cząstek stałych/katalizatora.
Ponowny test przepustowości DPF/katalizatora z autobusu lub autokaru marki Scania pozwala na rzetelną ocenę skuteczności przeprowadzonej regeneracji, jest także informacją o bieżącej kondycji wyczyszczonego, gotowego do montażu elementu układu wydechowego.
2. Autobusy i autokary Scania – sposoby na problemy z SCR AdBlue i DPF
Kiedy procedura wypalania DPF Scania w autokarach lub autobusach tej marki jest wywoływana niepokojąco często, lub – wprost przeciwnie – chcemy znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące tego, dlaczego DPF się nie wypala w naszym pojeździe, warto skorzystać z wykonywanej w ramach regeneracji DPF i katalizatorów ich diagnostyki. Montowany w określonych modelach autobusów filtr cząstek stałych Scania Euro 6 lub nieco starsze filtry spełniające niższe normy czystości spalin, wymaga fachowego traktowania, co przekłada się na zysk floty, ponieważ autobusy uznawane za ekologiczne uzyskują wstęp do tzw. zielonych stref w licznych krajach.
3. Scania – a co z AdBlue?
AdBlue to określenie, którym często nazywamy SCR, czyli układ selektywnej redukcji katalitycznej. Za jego sprawą liczne autokary i autobusy marki Scania, a także pojazdy tego typu od innych producentów, uwalniają do atmosfery znacznie mniej szkodliwych substancji, zwłaszcza tlenków azotu. Awarie, jakim może wskutek eksploatacji ulegać pompa AdBlue Scania Euro 6, wywołana zbyt niską temperaturą krystalizacja AdBlue wrażliwego na mrozy, nieprawidłowa jakość AdBlue a także zabrudzenia zbiornika na AdBlue w dużej mierze przyczyniają się do tego, że zamontowany w autobusie katalizator SCR ulega zapchaniu. Bezpośrednim powodem tej kłopotliwej dla niejednego przewoźnika sytuacji może stać się także w przypadku autobusów Scania woda zamiast AdBlue w zbiorniku, bądź po prostu zła jakość AdBlue Scania Euro 6. Oprócz tego, że powinna Cię w takich okolicznościach zainteresować naprawa pomp AdBlue, konieczne okaże się także znalezienie serwisu, który profesjonalnie wyczyści katalizator. Przekonaj się, że czyszczenie katalizatora Scania w specjalistycznej pracowni i z zastosowaniem metody wodnej to niedrogie, w pełni legalne i skuteczne rozwiązanie na problemy z prawidłowym działaniem układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR w autobusach napędzanych silnikami wysokoprężnymi.
Sprawny filtr DPF oraz filtr AdBlue Scania
Autobusy, które kojarzone są z użytkiem w wymiarze praktycznym, aby dowieźć nas w konkretne miejsce, a także autokary wycieczkowe, dzięki którym możemy dostać się w piękne, atrakcyjne turystycznie regiony Polski, świata i Europy, w ciągu ostatnich lat spotkały się z zaostrzeniami norm czystości spalin. Okazało się, że pojazdy generujące duże zadymienie i uwalniające do atmosfery wysokie zawartości szkodliwych cząstek stałych, nie mogą wjechać do każdego miasta. Gdy zainstalowane w autobusach marki Scania filtry cząstek stałych wykazują oznaki zapchania oraz komunikaty na desce rozdzielczej takie jak „Konieczna regeneracja stacjonarna - Scania”, należy podjąć konkretne działanie, a mianowicie poddać je oczyszczaniu. Jest to szczególnie istotne wówczas, gdy wypalanie filtra DPF na postoju bądź podczas jazdy staje się niemożliwe bądź zbyt częste, ponieważ wskazuje to na narastające problemy, które ogólnie można ująć jako usterkę układu kontroli emisji Scania. Warto, byś w tym celu skorzystał z usług oferowanych przez ekspertów w swojej dziedzinie, którzy na co dzień regenerują filtry cząstek stałych nie tylko z autobusów, ale także z samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz z maszyn rolniczych. Przeprowadzone w ten sposób czyszczenie i regeneracja DPF, SCR i katalizatorów w autobusach i autokarach marki Scania da długotrwałe efekty w postaci całkowicie sprawnego układu wydechowego, który skutecznie będzie oczyszczał spaliny ze szkodliwych substancji.
Komentarze